صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 25
کد خبر: ۳۸۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
در رویداد ۲۴ بخوانید

بازتاب سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل در فضای مجازی؛ تشویق اصلاح‌طلبان و تقدیر اصولگرایان

سخنرانی پزشکیان در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و با استقبال بسیاری مواجه شد. محمدحسین خوشوقت در توییتی معنادار به هماهنگی مواضع پزشکیان و تیم او در این سفر با رهبری اشاره کرده است.

رویداد ۲۴| مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان دیشب در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و بر اهمیت صلح در جهان گفت. از فشار تحریم و در عین حال از جنایت رژیم صهیونیستی گفت. سخنان او با بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی همراه بود که در ادامه به برخی از آن اشاره می‌شود


آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات نوشت: سخنرانی و مواضع رئیس_جمهور در نشست سازمان ملل، نشست با رسانه‌ها و گفتگو‌هایی که تا کنون داشته اند، راهگشا و با هدف تقویت وفاق در راستای دفاع از ایران و تحقق صلح مثبت در جهان بوده است. با هر گرایشی باید به این حضور مدبرانه و شجاعانه به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران افتخار کرد.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، نماینده پیشین مجلس نوشت: سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل: پیام صلح به جهان، چراغ سبز به آمریکا، تلاش برای رفع نگرانی اروپا در قبال اوکراین کم اعتنایی به روسیه و پرهیز از جنگ با اسرائیل.

محمدحسین خوشوقت، فعال اصولگرا نوشت: آیا به نظر شما آقای پزشکیان متن سخنرانی در مجمع عمومی ملل متحد و نوع دیدار‌ها و پیام‌های خود به طرف مقابل را بدون هماهنگی و تایید رهبری تنظیم کرده است؟

حسام‌الدین آشنا نوشت: پرشکیان در کوتاهترین سخنرانی یک رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی؛ هم با صریح‌ترین تعابیر میز و میدان را نمایندگی کرد و راهبرد دفاعی ایران را به رخ کشید؛ هم پیام صلح و دوستی و همکاری را به همسایگان و منطقه ابلاغ کرد؛ هم خوی تجاوزگری و سیاست فشار حداکثری را به چالش کشید. خدا قوت

رضا نصری، تحلیلگر سیاست خارجی نوشت: سخنرانی دکتر پزشکیان با سخنرانی نمایندگان دیگر دولت‌های منتقد رژیم اسرائیل یک تفاوت عمده داشت.
برخی دولت‌ها عمدتاً به ذکر فهرست‌وار جنایات اسرائیل اکتفا کردند. برخی دیگر غالبأ «جامعه جهانی» را بخاطر انفعال در برابر جنایات اسرائیل و ناتوانی در برقراری آتش‌بس سرزنش کردند؛ و بعضی دیگر، موضوع را کلاً به کمبود کمک‌های بشردوستانه تقلیل دادند.
اما رئیس‌جمهور پزشکیان گفتمان و انگاره‌های بیمارگونه‌ای که اسرائیل برای بقای خود و توجیه جنایاتش به آن متوسل می‌شود را هدف قرار داد.
دکتر پزشکیان، ضمن برشمردن جنایات رژیم اسرائیل، موضوعِ تحریفِ مقوله «دفاع مشروع»، تحریف تعریف حقوقی «هدف مشروع نظامی»، طرح اتهام «یهودستیزی» به عنوان حربه‌ای برای ساکت کردن معترضان و تحریف مفهوم «تروریسم» توسط اسرائیل را - با ذکر مثال - از تریبون سازمان ملل متحد مطرح کرد و «افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اسرائیل» را نیز به چالش کشید.
حقیقت این است که اسرائیل فقط متکی به نیروی نظامی و حمایت غرب نیست. اسرائیل بر ستون یک گفتمان و انگاره‌هایی تکیه زده که میلیارد‌ها دلار برای حفظ آن هزینه می‌کند. رئیس‌جمهور ایران به خوبی این را درک کرده است.

عبدالله گنجی، فعال اصولگرا نوشت: محتوای سخنان پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل قابل تقدیر بود، برای بنده آن بخشی که با مردم آمریکا سخن گفت جذاب‌تر بود: ما کنار کشور شما پایگاه نظامی نساختیم، ما فرمانده شما را ترور نکردیم.

علیرضا شفیعیان، فعال رسانه‌ای اصلاح طلب نوشت: سخنرانی رییس جمهور پزشکیان در سازمان ملل آغازی پر قدرت برای تعامل سازنده با جهان بود.

داوود حشمتی، فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب نوشت: سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل پیام‌های خوب و روشنی داشت. خصوصا جایی که نشان میداد ایران آماده بازگشت به سیاست‌هایی که در سال ۹۳ در دستور کار سیاست خارجی بود؛ لذا به اعتقاد من این بخش از سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل مهمترین بخش بود وقتی که گفت:
"ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم. اگر تعهدات برجامی به طور کامل و با حسن نیت اجرا شود، می‌توان در مورد دیگر مسائل هم وارد گفتگو شد"
این همان سیاستی بود که ابتدای سال توافق برجام، از سوی رهبری اعلام شد و آمریکای اوباما در قدم اول با آن خود را تنظیم کرد و برجام منعقد شد.‌
می‌توان حدس زد که پزشکیان عامدانه این بخش را بیان کرد. سیاستی که آمریکایی‌ها قبلا با آن آشنایی داشتند و براساس آن مدل یک بار عمل کرده بودند.
آیا بار دیگر امکان تکرار دوباره هست؟ این کاملا به سیاست‌های طرف مقابل بستگی دارد

احسان مازندرانی، فعال رسانه‌ای نوشت: ۲۰ دقیقه سخنرانی رییس‌جمهور پزشکیان در سازمان ملل چند ویژگی مهم داشت:
۱-نگاه عملگرایانه ایران به صلح در همه جهان
۲-باز شدن کانال‌های دیپلماسی با ایران برای همه کشور‌های شرق و غرب
۳-محکومیت رفتار آمریکا در مواجهه با ایران هم‌زمان با اعلام باز بودن در‌های مذاکره با یادآوری برجام

امیر تنها، فعال رسانه‌ای نوشت: سخنرانی عالی، غرور آفرین، صلح آفرین و ظلم ستیز. دهن اسرائیل هم صاف کرد رفت.
ما به شما افتخار می‌کنیم آقای پزشکیان (بچه‌های مصاف و نئوفرقان هم برید ببینید اینترنشال چی می‌گه روش اسکی برید)

محمدرضا مهاجر، فعال رسانه‌ای نوشت: واقعیتی وجود دارد که کمتر به آن توجه می‌شود.
اگر پزشکیان در سازمان ملل فانوسقه هم می‌بست کیهان و فارس و لشگر پادوی مجازی باز چیز دیگری برای اهانت و تحقیر رییس‌جمهور پیدا می‌کرد. به این توهین‌ها توجه نکنید. مبنایی ندارد.
مهم‌ترین اتفاق، در کنار از دست دادن منابعی که برای طولانی‌مدت (بسیار طولانی‌مدت) روی آن برنامه‌ریزی کرده بودند، عوض شدن یک تصور ذهنی بود که سال‌ها برایش تلاش کرده بودند. این تصور ذهنی که در انتخابات‌ها با مشارکت پایین "ما" برنده‌ایم.
پس بی‌خیال هتاکی‌ها و تخریب‌ها کار واقعی کنید. کاری که مردم اثر آن را ببینند و حس کنند. نه از جنس کار‌های نمایشی و بی فایده.

سینا رحیم‌پور، فعال رسانه‌ای نوشت: سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل ۵ محور پررنگ داشت:
ایرانِ نو با شعار صلح جهانی
تروریسم و نسل کشی اسراییل
آمادگی برای گفتگو درباره برجام و مسائل دیگر
تحریم و آثارش بر زندگی مردم
و خطاب قرار دادن مستقیم مردم آمریکا درباره حضور آمریکا در منطقه

کیوان ساعدی، فعال رسانه‌ای نوشت: سخنرانی پزشکیان در #UN
جوانمردانه:با یاد شهید رئیسی
عزت‌مندانه:یادآوری قدرت ملی و پیروزی‌های ایران در برابر متجاوزین با تاکید بر تامین امنیت ملی
عالمانه:طبق اصول سه‌گانه عزت، حکمت، مصلحت
واقع بینانه:تاکید مجدد بر رفراندوم (پیشنهاد رهبر معظم انقلاب) برای راه حل قضیه فلسطین.
بود.

نظرات شما