صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۳۸۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

خط‌ونشان «همشهری»؛ حذف فرماندهان مقاومت مسیر جهادی را تغییر نمی‌دهد| چشم‌انتظار پاسخ حزب‌الله باشیم

روزنامه همشهری نوشت: اگر اتفاقی برای فرماندهان حزب‌الله رخ دهد، سطح درگیری‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. این استراتژی حزب‌الله است که هر قدر ضربه دشمن سخت باشد، ضربه مقابل باید سخت‌تر باشد.

رویداد ۲۴| روزنامه همشهری در شماره امروز به حمله اخیر اسرائیل به لبنان واکنش نشان داده و همچنان که تصویری از سیدحسن نصرالله را با پس‌زمینه‌ای سرخ به رنگ خون، عکس یک کرده، تیتر زده: «عبور از خط قرمز».
این روزنامه با اشاره به اینکه «سید حسن نصرالله، پیش‌تر کشتار مردم بی گناه لبنان را عبور از خطوط قرمز دانسته بود» گزارشی خبری از اتفاقات دیروز ارائه کرده و به نقل از سفارت ایران در بیروت نوشته: «رژیم اسرائیل باز هم مرتکب قتل‌عام خونینی با حمله به محله‌های مسکونی پرجمعیت شد و با ارائه توجیهات نادرست سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانه خود دارد. بدون شک این جنایت محکوم و تشدید خطرناک تنش‌هاست که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و مجازات مناسب برای عامل آن لازم است.»
روزنامه همشهری همچنین در یادداشتی به قلم محمد‌علی صمدی؛ کارشناس منطقه از «استراتژی حزب‌الله لبنان» گفته و نوشته: «اگر اتفاقی برای فرماندهان حزب‌الله رخ دهد، سطح درگیری‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. این استراتژی حزب‌الله است که هر قدر ضربه دشمن سخت باشد، ضربه مقابل باید سخت‌تر باشد. مقاومت، سازه بسیار بزرگ‌تر و محکم‌تری از موقعیت یک نفر دارد. به طور کلی، برای مقابله با اسرائیل به یک تشکیلات منسجم و قدرتمند و ریشه‌دار نیاز است و حزب‌الله توانسته به این سطح از توان و تشکیلات دست یابد. حذف افراد نمی‌تواند مسیر حزب‌الله را تغییر دهد یا سطح رزمی را پایین بیاورد، بلکه در مقابل، پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل را شدت خواهد بخشید. حمله اخیر به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت با ۱۰‌بمب یک تنی، جنون‌آمیز به‌مثابه یک جنایت تمام‌عیار صورت گرفته است. محله ضاحیه بسیار متراکم است، اما سطح این حملات بی‌سابقه نیست.»
یادداشت‌نویس همشهری ادامه داده: «با حذف فرماندهان مقاومت، تغییری در مسیر جهادی مقاومت رخ نخواهد داد. فرماندهان مقاومت تا چند رده دارای جانشینان مشخص هستند و وصیتنامه‌شان آماده است و همه می‌دانند که پیش‌فرض اولیه این نیست که عمر طولانی داشته باشند. اکنون بیش از آنکه بخواهیم نگران شایعات «دانیل هاگاری» (سخنگوی ارتش اسرائیل) باشیم، باید چشم‌انتظار پاسخ حزب‌الله به این تجاوزات باشیم؛ به‌خصوص اینکه در این حمله غیرنظامیان نیز شهید شده‌اند. حزب‌الله قبلا به‌خوبی به تجاوزات صهیونیست‌ها پاسخ داده است و در حال حاضر نیز مقاومت لبنان جز پاسخ به صهیونیست‌ها هیچ گزینه دیگری ندارد. از سوی دیگر، سید‌حسن نصرالله تاکید کرده است تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، پاسخ حزب‌الله هم به اشغالگران ادامه خواهد داشت. این به معنای گره‌خوردن حملات مقاومت حزب‌الله به پرونده جنگ در نوار غزه است؛ پیوندی که برای اسرائیل آزار‌دهنده شده و از این رو تل‌آویو در تلاش برای جدا‌کردن مقاومت حزب‌الله لبنان از جنگ غزه است.»

نظرات شما