صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۳۸۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

همه چیز از آخرین تقابل پرسپولیس و پاختاکور

هر دو تیم پرسپولیس و پاختاکور، در قیاس با آخرین تقابلی که با هم داشته اند تغییرات زیادی را متحمل شده اند.

رویداد ۲۴|  پرسپولیس در شرایطی روز دوشنبه مقابل پاختاکور دومین بازی خود را در لیگ الیت آسیا برگزار می‌کند که از آخرین تقابل دو تیم، بیش از ۴ سال می‌گذرد. بازی که روز ۹ مهرماه ۹۹ از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ برگزار شد و سرخ‌ها با هدایت یحیی گل محمدی موفق شدند با نتیجه ۲-۰ پاختاکور را در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر شکست دهد.

تغییرات فراوان پرسپولیس و پاختاکور

پرسپولیس و پاختاکور در شرایطی روز دوشنبه در هفته دوم لیگ نخبگان مقابل هم صف آرایی می‌کنند که از آخرین تقابل آن‌ها ۱۴۶۲ روز می‌گذرد. دقیقا ۴ سال!

این یک واقعیت است که در سه سال گذشته پرسپولیس تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و علاوه بر تغییراتی که روی نیمکت داشته در داخل زمین نیز تنها سه بازیکن را حفظ کرده است. امید عالیشاه، وحید امیری و محمدحسین کنعانی‌زادگان تنها بازمانده‌های آن بازی خاطره انگیز هستند و جالب این که در آن سوی میدان نیز دراگان چران و علی‌جانف تنها بازمانده‌های پاختاکور از آن دیدار هستند.

ترکیب پرسپولیس در آخرین تقابل با پاختاکور:

حامدلک، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (۷۶- میلاد سرلک)، بشار رسن (۶۷- امید عالیشاه)، احسان پهلوان (۷۶- مهدی شیری)، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (۸۷- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب پاختاکور در آخرین تقابل با پرسپولیس:

الدوربک سویونوف، فرخ سایفی‌اف (۷۲- اکرم‌جان کمیلوف)، ایگور کریمتس (۲+۹۰- آبروبک اسماعیل‌اف)، آنزور اسماعیل‌اف، خوجی‌اکبر، علی‌جانف (۲+۹۰- شیرزاد اعظم‌اف)، عادل‌جان خاموربکوف، سردار، سابیرخودجائف، داستونبک خامداموف (۷۲- ارکینوف)، جلال‌الدین ماشاریپوف

ارن دردیوک (۷۲- ایگور سرگی‌اف) دراگان چران

سرمربی: شوتا آرولادزه

بازی انتقامی برای بهترین گلزن پرسپولیس مقابل پاختاکور

پرسپولیس در آن بازی با نمایش منطقی و کار تیمی که با اخراج زودهنگام جلال‌الدین ماشاریپوف به سود آن‌ها بود، با دو گل عیسی آل‌کثیر از سد پاختاکور ازبکستان که در مرحله قبل استقلال را شکست داده بود، عبور کرد و حریف النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی شد تا در یک قدمی فینالیست شدن در آسیا قرار بگیرد.

عیسی آل کثیر هر دو گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. هواداران پرسپولیس خوب به خاطر دارند که عیسی آل کثیر پس از به ثمر رساندن گل دوم خود مقابل تیم ازبکستانی با انگشت‌هایش چشم‌هایش را باریک کرد که این اقدام مهاجم خوزستانی پرسپولیس با انتقادات شدیدی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شد و درنهایت نیز کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا مهاجم گلزن پرسپولیس را جریمه و محروم کرد تا پرسپولیس بدون آل کثیر تورنومنت را به پایان برساند.

حال ۴ سال از آن روزگار گذشته و بهترین فرصت در اختیار عیسی آل کثیر بهترین گلزن پرسپولیس در تقابل‌هایی که با پاختاکور داشته قرار گرفته تا بتواند انتقام آن محرومیت ۶ ماهه را از ازبک‌ها بگیرد. اما باید دید مهاجم نیمکت نشین این روز‌های پرسپولیس می‌تواند گاردیو را برای حضور در ترکیب اصلی مجاب کند یا نه.

نظرات شما