صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۸۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

هم‌میهن: رسانه‌ها فرصت دهند مسئولان درباره پاسخ به اسرائیل تصمیم بگیرند

روزنامه هم‌میهن به رسانه‌ها توصیه کرده از جوسازی پرهیز کنند و متوجه عواقب ایجاد انتظارات نادرست در جامعه باشند. چون «یا به این مطالبات پاسخ مورد نظر داده نمی‌شود که این امر موجب سرخوردگی و احساس شکست خواهد شد. یا با طرف مقابل و از زاویه نقطه قوت آن وارد بازی خواهند شد که پایان آن را می‌توان حدس زد.»

رویداد ۲۴| روزنامه اصلاح‌طلب هم‌میهن در سرمقاله امروز بر اهمیت پرهیز از هیجان‌زدگی و جوسازی رسانه‌ای در پی تحولات اخیر منطقه تاکید کرده و نوشته: «اگر قرار باشد که برخی رسانه‌های رسمی یکسویه تحلیل کنند و این ذهنیت نادرست را در فضای عمومی ایجاد کنند که تنها و تنها یک راه و واکنش آن‌هم درگیری نظامی است، این کار نه به سود مردم و کشور است و نه حتی به‌سود تصمیم‌گیران. سیاستگذاری در موضوعات خارجی باید به دور از این‌گونه جوسازی‌ها صورت گیرد و همه باید آماده باشند که از سیاست‌های رسمی حمایت کنند. وضعیت کلان سیاسی و نظامی منطقه روشن است.»

«هم میهن» با اشاره به اینکه «سیاست اثرگذار را باید بر نقطه قوت خود و نقطه ضعف دشمن متمرکز کرد» و «تطبیق این امر با نهاد‌های مسئول حکومت است» نوشته: «ایجاد هر گونه انتظارات نادرست و افزایش مطالبات منجر به یکی از این دو نتیجه خواهد شد. یا به این مطالبات پاسخ مورد نظر داده نمی‌شود که این امر موجب سرخوردگی و احساس شکست خواهد شد. یا با طرف مقابل و از زاویه نقطه قوت آن وارد بازی خواهند شد که پایان آن را می‌توان حدس زد.»

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین نوشته: «مسئله کلیدی این است که اسرائیل به‌جز حمله به سفارت ایران در دمشق در بقیه موارد می‌خواهد نشان دهد که نقشی رسمی در اقدامات مستقیم علیه ایران نداشته است، هرچند عرف سیاسی جهان متوجه عاملیت اسرائیل در این جنایات هستند، ولی به لحاظ حقوقی و سیاسی فقط می‌توانستیم حمله به سفارت را پاسخ دهیم. اکنون هم هر گونه حمایتی را از مردم مظلوم منطقه می‌توان انجام داد، ولی باید متوجه ابعاد حقوقی هر اقدامی بود؛ به‌ویژه که هدف اصلی اسرائیل کشاندن پای قدرت‌های جهانی به منطقه و تغییر صحنه بازی و کنار کشیدن خودشان است.»

نظرات شما