صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۸۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

بهترین راه‌های آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

بهترین راه‌های آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت کدامند؟ در این مقاله به معرفی 6 تا از بهترین راه‌ها و همچنین سریعترین راه آموزش زبان برای مهاجرت می‌پردازیم.

رویداد ۲۴| این روزها که بازار مهاجرت داغ شده، بسیاری از افراد در کلاس‌های خصوصی‌ و گروهی انگلیسی شرکت می‌کنند تا بر این زبان مسلط شوند. مزیت آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت آن است که افراد شرکت کننده در این کلاس‌ها دارای هدفی مشخص برای یادگیری زبان هستند و انگیزه لازم را دارند.

بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

در آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت باید از روش‌هایی استفاده کنید که شما را سریع‌تر به‌ هدفتان برساند. مهم‌ترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی مبتدی برای بزرگسالان عبارتند از:

روش‌های عملی یادگیری

نحوه تدریس خصوصی زبان انگلیسی در افرادی که قصد مهاجرت دارند کمی متفاوت است. آن‌ها می‌خواهند به انگلیسی مسلط شوند و از این زبان در محیط‌های کاری و تحصیلی استفاده کنند. بنابراین، مهم است که معلم انگلیسی روش‌های خاصی را برای تقویت زبان آن‌ها بکار ببرد. به‌عنوان‌ مثال، اگر زبان‌آموز را به فیلم و سریال دیدن تشویق می‌کنید، باید به آن‌ها یاد دهید که چگونه از دانش خود استفاده کند. از دیگر مواردی که به تقویت زبان کمک می‌کند، ترتیب دادن مصاحبه‌های استخدامی یا حتی مناظره در کلاس است. زبان‌آموز در این شرایط در محیط‌های شبه واقعی قرار می‌گیرد و مهارت‌های وی تقویت می‌شود.

تمرینات خلاقانه در خانه

یادگیری زبان انگلیسی بدون تمرین و ممارست در خارج از کلاس امکان‌پذیر نیست. آموزش فشرده زبان انگلیسی برای مهاجرت به تکالیفی جذاب و خلاقانه نیاز دارد تا افراد را جذب سازد. به‌عنوان‌ نمونه، معلم از زبان آموز بخواهد که از مهارت‌های خود برای سفارش‌ غذا یا خرید در بازار استفاده کند. زبان‌آموز باید در حین انجام این کارها صدای خود را ضبط و در جلسه بعدی در کلاس پخش کند تا معلم خصوصی با گوش دادن به آن ایراداتش را برطرف سازد.

تقویت مکالمه

در آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت آن چیزی که اهمیت زیادی دارد، تقویت مکالمه است. بنابراین، روش‌ آموزشی نباید روی گرامر تمرکز‌ کند. مکالمه و گفتگو به انگلیسی می‌تواند مهارت‌ها را بهبود ببخشد و به ادغام سریع‌تر زبان‌آموز در جامعه میزبان کمک کند. مکالمات در طول کلاس بهتر است حول محور علایق افراد باشد تا آن‌ها را به صحبت کردن وادار سازد. پیدا کردن افراد نیتیو و مکالمه با آن‌ها گامی مهم در راستای تقویت زبان انگلیسی است.

استفاده از زبان انگلیسی در فعالیت‌های روزانه

اگر قصد مهاجرت دارید باید این نکته را به‌خاطر داشته باشید که با هفته‌ای یک یا دو جلسه امکان تسلط بر زبان انگلیسی وجود ندارد. شما باید با خواندن مطلب، فیلم دیدن، چت کردن با انگلیسی زبان‌ها و گوش دادن به پادکست انگلیسی، این زبان‌ را در زندگی‌ روزمره خود بگنجانید. وظیفه معلم انگلیسی آن است که به زبان‌آموز نقشه راه استفاده روزانه از این زبان را بیاموزد و دائما پیشرفت او را مورد ارزیابی قرار دهد.

مطالعه کتاب‌های آموزشی و دیکشنری

کتاب‌های زیادی وجود دارند که به آموزش لغات جدید و گرامر می‌پردازند. این کتاب‌ها به‌صورت اصولی و ساختارمند به شما یاد می‌دهند که چگونه از گرامر استفاده کنید و کاربردهای لغات را بیاموزید. در کنار کتب آموزشی، خواندن دیکشنری نیز به یادگیری کلمات جدید و نحوه تلفظ آن‌ها کمک می‌کند. بنابراین، از مطالعه روزانه کتاب‌های آموزشی و دیکشنری غافل نشوید.

غوطه‌ور شدن در زبان انگلیسی

در فرایند آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت مهم است که در این زبان غرق شوید. بدین معنی که به انگلیسی فکر کنید، حرف بزنید، بنویسید، اخبار تماشا کنید و کتاب بخوانید. با این کار واژگان بیشتری یاد می‌گیرید و گرامر در حافظه شما حک شود و در موقع نیاز به کمک‌تان می‌آید‌.

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

آنچه که در‌ فرایند آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت اهمیت زیادی دارد، میزان زمانی است که شما برای یادگیری صرف می‌کنید.‌ اگر به‌صورت منظم در کلاس‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت حضور دارید و روزانه به تمرین می‌پردازید، در شش ماه می‌توانید سطح زبان خود را به حد مناسبی برسانید. سرعت یادگیری زبان انگلیسی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر قبلا معلم خصوصی زبان انگلیسی داشته‌اید و با این زبان آشنا هستید، سرعت یادگیری شما افزایش می‌یابد.

  • اگر برای فعالیت‌های روزمره و نه برای انجام کارهای تخصصی به انگلیسی نیاز دارید، یادگیری شما سریع‌تر خواهد بود.

  • هرچه زمان بیشتری را صرف یادگیری انگلیسی کنید، زودتر پیشرفت خواهید کرد.

  • کمک گرفتن از روش‌های موثر یادگیری زبان به شما اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود را بهبود ببخشید.

  • مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت به‌صورت تقریبی در سطح مبتدی ۶ ماه؛ برای سطح متوسط ۶ تا ۱۲ ماه و سطح پیشرفته ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

سریع‌ترین راه آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که قصد دارند برای تحصیل یا کار به خارج از کشور بروند. بسیاری از کشورهای جهان برای پذیرش مهاجر، قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع می‌کنند که یکی از آن‌ها گرفتن نمره مناسب در امتحان آیلتس است.

بسیاری از افراد زمان کافی و چندین ساله برای یادگیری انگلیسی ندارند و اغلب به‌دنبال یافتن سریع‌ترین راه آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت هستند. اگر زمان کافی داشته باشید قطعا شرکت در کلاس‌های گروهی و رفتن به آموزشگاه زبان گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اما با توجه به زمان محدودی که بیشتر افراد دارند، انتخاب معلم زبان برای تدریس خصوصی راه مناسبی است‌.

یک معلم خصوصی زبان انگلیسی که در تدریس مهارت دارد به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به اهدافتان برسید و زبان خود را تقویت سازید. به‌دلیل برگزاری کلاس‌های خصوصی به‌صورت تک‌نفره، معلم زبان زمان زیادی را برای آموزش شما اختصاص می‌دهد‌. بدین ترتیب، وقت کافی خواهید داشت تا ایرادات خود را رفع کنید و مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید.

نظرات شما