صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 30
کد خبر: ۳۸۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی سریال بازنده| ادامه اپیدمی فیلم‌سازی با هدف جذب مخاطب بدون نسبتی با جامعه ایرانی

سریال بازنده با همه تلاش‌هایی که برای جذاب از کار درآمدن آن صورت گرفته سریال خوبی نیست. در این مطلب به بررسی سریال و داستان آن خواهیم پرداخت.

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: بعد از اتمام فصل سوم سریال پرطرفدار زخم کاری ساخته محمدحسین مهدویان سکوی نمایش فیلیمو تصمیم گرفت پخش سریال بازنده را آغاز کند. سریالی پر بازیگر و پر ستاره که می‌شد روی موفقیت آن حساب کرد. سریال بازنده که هنوز تعداد قسمت‌های آن مشخص نیست، اقتباسی است از رمان زن همسایه نوشته شارلی لاپنا که یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های سال ۲۰۱۶ بود. رمان زن همسایه از مهمانی دو زوج آغاز می‌شود. درهمان فصل ابتدایی رمان اتفاق مهمی رخ می‌دهد و بچه یکی از زوج‌ها گم می‌شود. اما این پایان ماجرا نیست و با ورود پلیس به ماجرای گم شدن بچه راز‌های دیگری از این زوج افشا می‌شود که خواننده را شوکه می‌کند. با توجه به این که سریال بازنده اقتباسی از این رمان است به نظر می‌رسد با سریال هیجان‌انگیز و رازآلودی طرف هستیم که قرار است حسابی تماشاگر را شوکه کند.

بازیگران سریال بازنده

علیرضا کمالی در سریال بازنده

بازیگر اصلی سریال بازنده علیرضا کمالی است که به واسطه حضور در سریال پوست شیر به شهرت فراوانی دست پیدا کرده است. علیرضا کمالی زاده ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ است و در سال ۱۳۷۹ با قبولی در رشته بازیگری وارد دانشگاه هنر‌های زیبای دانشگاه تهران شد. کمالی هم زمان با تحصیل در رشته بازیگری به فعالیت در زمینه تئاتر عروسکی هم می‌پرداخت. او سال‌ها با حوزه هنری در زمینه تئاتر عروسکی همکاری کرد. کمالی در نهمین دوره جشنواره تئاتر دفاع مقدس و مقاومت به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد. اولین نقش جدی کمالی در سینما و تلویزیون بازی در نقش حضرت علی اکبر در سریال ثارالله بود. سریالی که بنا به دلایل نامعلومی مراحل ساخت آن هیچ گاه تکمیل نشد. سال‌ها بعد علیرضا کمالی با بازی در نقش سلیمان نبی در فیلم ملک سلیمان توجه منتقدان و تماشاگران عام سینما را به خود جلب کرد. اما این بازی در سریال پوست شیر و بازی در نقش رضا پروانه بود که باعث شهرت فراگیر این بازیگر شد و توانست جایزه بهترین بازیگر مرد سریال‌های درام از جشن سینمایی حافظ را برای او به ارمغان بیاورد.

سارا بهرامی در سریال بازنده

بازیگر زن اصلی سریال بازنده سارا بهرامی است. او فعالیت بازیگری را از ۹ سالگی و با ثبت نام در کلاس‌های بازیگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. او بعد‌ها تحصیل در رشته بازیگری را با حضور در رشته تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن ادامه داد. او پیش از ورود به عرصه تصویر در نمایش‌های راهزنان، متولد ۱۳۶۱، اگر... و مخمصه بازی کرد. بهرامی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم تهرون ساخته نادر تکمیل همایون آغاز کرد. این بازیگر برای اولین بار برای بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا ساخته کاوه صباغ زاده نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد و سرانجام برای بازی در نقش زنی معتاد در فیلم دارکوب بهروز شعیبی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از جشنواره فیلم فجر شد. بهرامی تا به امروز و به عنوان بازیگر در فیلم‌های مهمی مانند من دیه‌گو مارادونا هستم، هزارپا، خائن کشی و خانه خیابان چهل و یکم حضور داشته است.

صابر ابر در سریال بازنده

صابر ابر دیگر بازیگر اصلی سریال بازنده است. صابر ابر متولد سال ۱۳۶۳ است. او که در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت تحصیل کرده است در مقطع کارشناسی ارشد رشته سینما را انتخاب کرد و خیلی زود توانست با حضور در تئاتر‌های متفاوت کارگردانان موفق این حوزه به شهرت برسد. صابر ابر برای اولین بار در سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم شاعر زباله‌ها حضور در سینما را تجربه کرد خیلی زود با بازی در مینای شهر خاموش امیرشهاب رضویان به شهرت رسید و با بازی در فیلم درباره الی... اصغر فرهادی توانایی‌هایش در حوزه بازیگری را به اثبات رساند. صابر ابر یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای ایران است که نامزدی در چند دوره جشنواره فیلم فجر و انتخاب به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشن منتقدان سینمای ایران تنها بخشی از افتخارات این بازیگر موفق سینمای ایران است. صابر ابر به جز بازیگری در زمینه موسیقی و هنر‌های تجسمی هم فعال است و یک هنرمند چند منظوره به حساب می‌آید.

نقد کوتاهی بر سریال بازنده

سریال بازنده با همه تلاش‌هایی که برای جذاب از کار درآمدن آن صورت گرفته سریال خوبی نیست. بازنده همان مشکلی را دارد که اغلب سریال‌های شبکه نمایش خانگی به آن دچار هستند. این سریال شاید عواملی ایرانی داشته باشد و در جغرافیای کشور ایران ساخته شده باشد، اما هیچ نسبتی با جامعه ایران ندارد. حسین‌پور که پیش از این مینی‌سریال درمانگر را هم ساخته بود در این سریال تلاش کرده یک سریال پلیسی شبیه سریال‌های پلیسی آمریکایی بسازد تا از این طریق بتواند تماشاگر را به تماشای آخرین ساخته خود ترغیب کند. غافل از این که این پلیس و این مناسبات ربطی به جامعه ایران ندارد و باعث شده تا تماشاگر شاهد سریالی باشد که فقط به لحاظ بصری جذابیت دارد و داستان آن نمی‌تواند توجه ما را به عنوان مخاطب به خود جلب کند.

نظرات شما