صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 30
کد خبر: ۳۸۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

صدرنشینی بانک ملت در جذب سپرده‌ها و کسب درآمد (در ۶ ماهه اول سال)

بانک ملت در عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۳ تراز عملیاتی مثبت ۷هزار میلیارد تومانی و در نیمه نخست سال نیز تراز ۲۹/۵ هزار میلیارد تومانی را به نام خود ثبت کرد.

رویداد24| براساس گزارش کدال، بانک ملت در صدر بانک‌های بورسی و فرابورسی قرار گرفته و عملکرد بسیار خوب این بانک در گزارش ۶ ماهه نخست سال، می‌تواند خبر خوبی برای سهامداران بانک ملت باشد.

رشد درآمد عملیاتی، جهش ۲۵ درصدی سپرده‌های ریالی و البته نسبت کفایت سرمایه بالاتر از حد استاندارد نشانگر این است که بزرگترین بانک بورسی ایران با یک برنامه‌ریزی عملیاتی به یک بازیگر تراز اول در بازار پول کشور تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، بانک ملت در عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۳ تراز عملیاتی مثبت ۷هزار میلیارد تومانی و در نیمه نخست سال نیز تراز ۲۹/۵ هزار میلیارد تومانی را به نام خود ثبت کرد.

بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور که سرمایه ثبتی آن ۷۱ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، در شهریورماه سال جاری ۱۵/۶ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی کرده و ۸/۵ هزار میلیارد تومان نیز سود به سپرده‌گذاران پرداخت کرده است که این امر تراز عملیاتی مثبت ۷ هزار میلیارد تومانی را برای بانک به ثبت رسانده است.

بانک ملت همچنین در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۶/۵ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات داشته و ۴۶/۹ هزار میلیارد تومان هم سود پرداخت کرده است، که این عملیات تراز مثبت ۲۹/۵ هزار میلیارد تومانی را برای این بانک به همراه داشته است.

افزایش ۷۵ درصدی شاخص سرمایه نظارتی بانک ملت و رسیدن نسبت کفایت سرمایه به ۱۰.۱۸ درصد، یعنی ۲.۱۸ درصد بالاتر از حد استاندارد تعیین‌شده توسط بانک مرکزی، این بانک را در موقعیتی قرار می‌دهد که همچنان نقش برتر را در بازار پول ایران ایفا کند.

نظرات شما