صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 01
کد خبر: ۳۸۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

طلا و سکه همچنان در اوج | برگزاری پنجاه‌وپنجمین حراج شمش طلا

قیمت طلا و سکه امروز هم روند افزایشی را به ثبت رساند. البته میزان این افزایش نسبت به روز‌های گذشته جزئی‌تر گزارش می‌شود.

رویداد۲۴| طلا و سکه در روز‌های گذشته تحت تاثیر انتشار خبر ترور سیدحسن نصرالله با شوک قیمتی مواجه شد. گرچه دیروز بازار میزانی عقب‌نشینی از خود نشان داد، اما امروز مجددا قیمت‌ها بر مدار صعودی، اما در میزان جزئی، قرار گرفت. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۰ مهر ۱۴۰۳ با کاهش هفت هزار تومانی نسبت به دیروز همراه شده است و با نرخ سه میلیون و ۹۶۷ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز هشت هزار تومان ارزان شد و به قیمت پنج میلیون و ۲۸۹ هزار تومان رسید.

بازار سکه، اما سرعت بیشتری را در افزایش قیمت‌ها تجربه کرد، البته باید به این نکته توجه کرد که سکه در روز‌های گذشته به کانال بالاتر صعود کرده بود و دوباره به قیمت پیشین خود بازگشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است که سکه طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان نسبت به دیروز افزایش قیمت داشت و اکنون به نرخ ۴۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم با ۱۰۰ هزار تومان رشد مواجه شد و حال در نرخ ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.

طلای جهانی هم امروز با کاهش جزئی همراه بود و امروز با نرخ ۲۶۴۷ دلار در بازار‌های جهانی در نوسان است.

برگزاری حراج شمش طلا
پنجاه و پنجمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران امروز، سه‌شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳، از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار می‌شود.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانستند با واریز مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۹ مهرماه، در پنجاه و پنجمین حراج این مرکز شرکت کنند.

در این میان باید اشاره کرد که طی ۵۴ حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۰ هزار و ۳۸۵ کیلوگرم شمش مورد دادوستد قرار گرفت که در نتیجه آن ۴۶.۳ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.

نظرات شما