صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 01
کد خبر: ۳۸۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

طرح ملی طرد اتباع غیرمجاز | وزیر کشور: ایران توانِ پذیرش این حجم از مهاجر را ندارد

اسکندر مومنی گفت: ما به‌دنبال مهاجرستیزی نیستیم، بلکه بدلیل محدودیت‌هایی که در پذیرش آنان وجود دارد، با یک طرح ملی و برنامه‌ریزی مناسب، طرد اتباع غیرمجاز را در دستور کار داریم.

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: اسکندر مومن در نشست فصلی فرماندهان، معاونان و روسای فراجا، ضمن عرض تسلیت شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان به تمامی آزادی‌خواهان جهان، گفت: در جبهه مقاومت که با اتکا به اعتقادات شکل گرفته، شهادت رهبران و فرماندهان خللی در اراده مستحکم پیروان مکتب ایجاد نمی‌کند، بلکه موجب مصمم‌تر شدن ادامه مسیر و تسریع سقوط رژیم صهیونیستی می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به تنوع مأموریتی فراجا در کشور افزود: در خصوص مسائل اجتماعی، باید پیش‌بینی و پیشگیری در رأس اولویت‌ها قرار گیرد. تجربه نشان داده در اینصورت است که مسائل با کمترین هزینه مدیریت می‌شود.

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه هنر و تلاش ما این است که نگذاریم پدیده‌های اجتماعی تبدیل به پدیده‌های امنیتی شوند، تصریح کرد: حتی باید پدیده‌های امنیتی را با سازوکار اجتماعی حل کنیم تا با کمترین هزینه روبرو شویم.

مومنی گفت: نوع مدیریت حوادث بسیار مهم است، بجای آنکه صورت مسئله را پاک کنیم، باید به هنگام به حادثه ورود کرده تا جلوی پیامد‌های بعدی را بگیریم.


بیشتر بخوانید: استاندار تهران: جمعیت زیادی از اتباع غیر مجاز استان تهران شناسایی و طرد شده اند


جانشین فرماندهی کل قوا در امور نیروی انتظامی افزود: باید برای طرح‌های جدید فراجا، چند موضوع را در نظر گرفت؛ ابتدا اثربخشی و نتیجه بخش بودن آن را برآورد کرد، برنامه‌ریزی مناسب در اجرا داشت و ضمن تدوین پیوست رسانه‌ای، آموزش مستمر پرسنل را نیز در دستور کار قرار داد.

وی با قدردانی از پلیس درباره ورود به موضوع اتباع غیرمجاز تصریح کرد: کشور توانِ پذیرش این حجم از مهاجر را ندارد. از طرفی ما به‌دنبال مهاجرستیزی نیستیم، بلکه بدلیل محدودیت‌هایی که در پذیرش آنان وجود دارد، با یک طرح ملی و برنامه‌ریزی مناسب، طرد اتباع غیرمجاز را در دستور کار داریم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در پایان خطاب به فرماندهان، معاونان و روسای فراجا، اظهار کرد: تأمین امنیت یک فرآیند و نیازمند برنامه‌ریزی مستمر است و تلاش شبانه‌روزی همه ما برای تحقق این امر را می‌طلبد.

منبع: ایسنا
نظرات شما