صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 02
کد خبر: ۳۸۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

بالاخره رضایت «کیهان» فراهم شد| روزنامه کیهان: شروع خوبی نبود، اما نتیجه خوب بود

کیهان نوشت: باران موشک‌ها دیشب در قلب تل‌آویو باریدن گرفت و تاریخ ورق خورد. سپاه جنازه سگ هار صهیونیست را در عملیات وعده صادق ۲ با رمز یا رسول‌الله (ص) دفن کرد و شادی و امید قلوب امت اسلام و آزادگان جهان را فرا گرفت.

رویداد۲۴| حمله موشکی دیشب از سوی ایران به رژیم صهیونیستی بالاخره موجب رضایت کیهان شد، اما این باعث نمی‌شده که همچنان به دولت و مشخصا به ظریف و پزشکیان نتازد!
حسین شریعتمداری در شماره امروز با اشاره به اظهارات اخیر پزشیکان درباره بدعهدی آمریکا و اروپا درباره آتش بس، همچنین با اشاره به اظهارات ظریف درباره خواست جامعه جهانی برای خویشتنداری ایران؛ نوشته: «باید از آقای ظریف پرسید.
الف: جنابعالی که به اعتراف خودتان بار‌ها شاهد بدعهدی و دروغگویی آمریکا و اروپا بوده‌اید، چرا فریب وعده اخیر آن‌ها درباره آتش‌بس را خورده‌اید؟ آیا فاجعه برجام که به قول حضرت‌آقا «خسارت محض بود» و کلاه گشادی که آمریکا و تروئیکای اروپایی با استفاده از برخی ساده‌اندیشی‌ها بر سر کشورمان گذاشتند، برای درس‌آموزی و عبرت‌گرفتن حضرتعالی کافی نبود که بار دیگر وعده فریبکارانه آن‌ها را باور کردید؟!
ب: در مصاحبه با ان. بی. سی نیوز، فرموده‌اید «جامعه جهانی از ما خواست که‌...»! آیا هنوز هم جامعه جهانی را در انحصار آمریکا و چند کشور اروپایی می‌دانید؟! و یکصد و نود و چند کشور دیگر و چند میلیارد جمعیت آن‌ها را بیرون از جهان تلقی می‌فرمائید؟!»
وی افزوده است: «اگر آقایان در مقابل طرح فریب آمریکا و اروپا، به آن‌ها وعده [‌به اصطلاح]خویشتنداری از انتقام را داده باشند! این پرسش در میان است که چرا و براساس کدام اختیار قانونی چنین وعده‌ای داده‌اند؟! چرا که انتقام جنایت رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، اولاً؛ حق مسلم و قانونی ایران است و این حق قانونی در حقوق بین‌الملل نیز تحت عنوان «حق مقابله به‌مثل retaliation» نیز به رسمیت شناخته شده است و ثانیاً؛ دولت محترم به تنهایی حق تصمیم در این خصوص را ندارد.»
شریعتمداری نوشته: «و بالاخره، اگر‌چه اعتماد رئیس‌جمهور محترم به وعده دروغین آمریکا و اروپا دور از انتظار و از جناب ایشان بایسته نبود، ولی این شروع بد و ناگوار، نتیجه خوبی داشت، نتیجه‌ای درس‌آموز و عبرت‌انگیز. به اظهارات آقای پزشکیان در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت نگاه کنید، ایشان می‌فرمایند «ادعا‌های سران آمریکا و کشور‌های اروپایی که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماماً دروغ بود» و نتیجه می‌گیرند که «فرصت دادن به چنین جنایتکارانی صرفا آن‌ها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد». ملاحظه می‌کنید که آقای پزشکیان با مشاهده بدعهدی و دروغگویی سران آمریکا و اروپا به این نتیجه منطقی، قانونی و انقلابی می‌رسند که فرصت دادن به این جنایتکاران، گسترش جنایت آن‌ها را در پی خواهد داشت و این، به وضوح یعنی آن که نباید در مقابله با جنایات آن‌ها و از جمله انتقام از رژیم صهیونیستی کمترین تردیدی به خود راه داد...»
وی بعد از نگارش این یادداشت از حمله موشکی به اسرائیل مطلع شده و گویا نفس راحتی کشیده و نوشته: «همین چند دقیقه قبل (زمان نگارش این وجیزه)، انتظار‌ها به سر آمد و سپاه سر‌افراز پاسداران انقلاب اسلامی در هماهنگی کامل با ارتش دلاور و سایر مراکز ذی‌ربط حمله سنگین و ویرانگری را به فلسطین اشغالی و رژیم جنایتکار اسرائیل آغاز کرد‌...
همصدا با ملت بزرگ ایران اسلامی، این رخداد افتخار‌آفرین را به همه ملت‌های مسلمان و مردم آزاده جهان تبریک می‌گوئیم و از ژرفای قلب به برادر عزیزمان جناب رئیس‌جمهور نیز تبریک عرض می‌کنیم. الله اکبر‌... الله اکبر...»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
برادر
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
قبول کنید که ظریف منافع ملی را بهتر از کیهان تشخیص میده
دیدار
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
خدا ریشه دشمن خارجی و هم داخلی را بخشکاند
دیکتاتور داخلی و خارجی هم نابود شوند
ناشناس
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
تو که اینقدر با اسرائیل دشمنی چرا خودت و پسرات جنوب لبنان نیستی؟
اوجا دارن با اسرائیل می جنگن
یعقوب
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
آقای شریعتمداری از این همه جنگ طلبی چی عاید ما میشه؟جهان به صلح و محبت نیاز داره.
نظرات شما