صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 02
کد خبر: ۳۸۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

موشک‌های مقدس؛ خرج خنده کودکان و آرامش مادران غزه شد

روزنامه همشهری موشک‌هایی که دیشب از ایران رهسپار اسرائیل شد را «مقدس» توصیف کرده و نوشته: پیام این موشک در دل آسمان این بود که خون مظلوم روی زمین نمی‌ماند.

رویداد۲۴| روزنامه همشهری که به نظر می‌رسد طرح جلد امروز را قبل از انجام حمله دیشب آماده کرده و به انتظار نشسته بود، با رسیدن خبر حمله موشکی ایران به اسرائیل تیتر زده: «ساعت خونخواهی».

مدیرمسئول این روزنامه نیز در یادداشتی با عنوان «پیام موشک مقدس» نوشته: «در تاریخ خواهند نوشت موشک‌هایی که خرج خنده کودکان و آرامش مادران غزه شد؛ موشک‌هایی که پیام صلح داشت؛ پیام دفاع از مظلوم داشت؛ موشک‌هایی که خط دفاع مشروع از یک ملت و بلکه یک امت داشت؛ موشک‌هایی که از قلب ایران پرتاب شد و از گنبد آهنین عبور کرد و، اما تنها اهداف نظامی و امنیتی و اطلاعاتی را هدف گرفت و نه مردم عادی؛ موشک‌هایی که در دل آتش، نمایش اخلاق و انسانیت و مروت داشت.»
او تاکید کرد: «عبور این موشک‌ها از آسمان تل‌آویو پیام خونخواهی داشت؛ پیام دفاع از خون مظلوم؛ خون سیدحسن عزیز و شهید هنیه و شهید نیلفروشان و دیگر شهدای حماس و حزب‌الله و ایران. پیام این موشک در دل آسمان این بود که خون مظلوم روی زمین نمی‌ماند.»
او نوشته: «سوخت این موشک‌ها قدرت یکپارچه ملت‌ها و امت‌ها‌ست؛ قدرتی که از مودت و محبت و وحدت میان شیعه و سنی و دیگر آزادی‌خواهان جهان برمی خیزد و در نهایت اینکه پیام این موشک‌ها نصرت الهی است؛ اینکه خدا با ماست. اگر ایستادگی کنیم نصرت خدا می‌رسد. هرچند دشمن مدعی ابزار پیشرفته است، اما دست برتر با کسی است که خدا با اوست. این سنت قهری نظام توحیدی در عالم است. این موشک‌ها مقدسند.»

گفتنی است، روزنامه همشهری در گزارش امروز خود لیستی از مناطقی که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت، ارائه کرده که به شرح زیر است:
نقب: با حمله موشکی ایران، آسمان نقب در مرکز مناطق اشغالی روشن شد. بسیاری از پایگاه‌های هوایی اسرائیل در نقب قرار دارند.
حیفا: شبکه فاکس‌نیوز آمریکا، اصابت ۲ موشک بالستیک ایرانی در حیفا را به صورت پخش زنده نشان داد.
تل‌آویو: منابع اسرائیلی اعلام کردند که بر اثر اصابت یکی از موشک‌های ایران به ساختمانی در شمال تل‌آویو ۱۳ صهیونیست زخمی شدند.
هرتزلیا: تصاویری از اصابت مستقیم یکی از موشک‌های ایران به هرتزلیا در شمال فلسطین اشغالی پخش شده است.
محور نتساریم: منابع عبری‌زبان اعلام کردند که ایران به سمت محور نتساریم در جنوب غزه که نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در آنجا مستقر هستند، موشک شلیک کرده است. ارتش اشغالگر صهیونیستی با استفاده از این محور نوار غزه را تقسیم کرده و اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال این باریکه را نمی‌دهد. منابع عبری از انهدام تعداد زیادی از تانک‌های اشغالگران در این محور بر اثر حمله موشکی ایران خبر دادند.
سکوی گازی در عسقلان در جنوب: موشک‌های ایران به سکوی گازی رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل نوار اصابت کرد و بر اثر اصابت این موشک‌ها، این سکوی گازی آتش گرفت.
تاسیسات نفت و گاز طنطوره: اصابت‌های مکرر موشک‌های ایرانی به تاسیسات نفت و گاز طنطوره مستقر در ساحل شهر بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی نیز تایید شد.
پایگاه هوایی نواتیم: بر اثر اصابت موشک‌های ایران، پایگاه هوایی نواتیم به شدت دچار آسیب شد.
پایگاه هاتزریم: این پایگاه هوایی یک فرودگاه نظامی در بخش بئرشبع است که هدف قرار گرفت.
پایگاه تل نوف: این پایگاه هوایی یک فرودگاه نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۲۳۸۸متر است. این فرودگاه در شهر رخووت قرار دارد و هدف حملات موشکی ایران بوده است.
پایگاه گلیلوت: از پایگاه گلیلوت به عنوان مهم‌ترین پایگاه اطلاعاتی اسرائیل نام‌برده می‌شود. این پایگاه مرکز فعالیت دوایر اطلاعاتی و جاسوسی مهم ارتش اسرائیل است که بر اثر حمله موشکی ایران آسیب دید.
مقر موساد: شبکه تلویزیونی النجبا عراق اعلام کرد که در حمله موشکی ایران مقر موساد به طور کامل ویران شد.
فرودگاه اللد: موشک‌های ایران به فرودگاه اللد در مناطق اشغالی فلسطین نیز اصابت کرد.
سایر پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی: تصاویر متعددی نیز از انفجار در پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در پی اصابت موشک‌های ایران منتشر شده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران پایگاه‌های نظامی اسرائیلی را هدف قرار داده و به غیرنظامیان شلیک نکرده است.
واحد۸۲۰۰ و آژانس اطلاعات الکترونیک: رونن برگمن، خبرنگار نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد که او یکسری انفجار‌های مهیب را در نزدیکی خانه‌اش در شمال تل‌آویو، نزدیک به مقر موساد و آژانس اطلاعات خارجی و واحد۸۲۰۰ و آژانس اطلاعات الکترونیک، احساس کرده و تمام خانه‌اش لرزیده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
برادر
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
کی بداد بچه های مظلوم سیستان و بلوچستان مامیرسه ... عربها حاضرن یه یذره کمک کنند تا بچه های ما هم لبخند بزنند ....عمرا.... کمی فقط کمی تفکروانصاف
ناشناس
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
خرج؟
نه.
هنوز کجاشو دیدی
نظرات شما