صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 02
کد خبر: ۳۸۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

مناظره جنجالی بعد از حمله موشکی، معاونان ترامپ و هریس چه گفتند؟

شریک انتخابات ترامپ گفت: آن‌ها (ایران) باید فکر کنند که چه کار کنند تا کشورشان امن بشود. شریک انتخاباتی هریس هم گفت که در مقابل ایران و نیرو‌های نیابتی وابسته به تهران در منطقه در کنار اسرائیل خواهد بود.

رویداد۲۴| حمله موشکی شب گذشته از سوی ایران به رژیم صهیونیستی بر مناظره انتخابات معاونان نامزد‌های ریاست جمهوری در آمریکا هم سایه انداخت.

تیم والز که هم اکنون فرماندار ایالت مینه‌سوتا است و جی دی ونس سناتور ایالت اوهایو در مجلس سنای آمریکا دیشب به عنوان نامزد‌های معاونت ریاست جمهوری هریس و ترامپ در یک مناظره انتخاباتی شرکت کردند.

مهاجرت غیرقانونی به آمریکا، سقط جنین و حمله سه سال پیش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا از جمله موضوعات مطرح شده در این مناظره بود، اما هیچ یک از این موضوعات به اندازه مباحث مربوط به ایران در مرکز توجه قرار نگرفت.

جی دی ونس و تیم والز که فقط چند ساعت بعد از این حمله مقابل هم قرار گرفته بودند، سعی کردند با اشاره به این موضوع و بیان مواضع خود، نظر حامیانشان را جلب کنند.

در این راستا جی دی ونس، شریک انتخاباتی دونالد ترامپ گفت که تصمیم‌گیری در مورد حمله پیشگیرانه به ایران با اسرائیل است.
او گفت: «آن‌ها باید فکر کنند که چه کار کنند تا کشورشان امن بشود.»

تیم والز، نامزد دموکرات‌ها برای معاونت ریاست‌جمهوری، اما به سوال مجری درباره حمله پیشگیرانه به ایران خودداری کرد.
او فقط گفت که در مقابل ایران و نیرو‌های نیابتی وابسته به تهران در منطقه در کنار اسرائیل خواهد بود.

مناظره آنها، اما وجود قابل توجه دیگری هم داشت که به ایران مربوط بود. به گزارش یورونیوز، یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این مناظره تصمیم سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای خروج کشورش از توافق برجام بود.

تیم والز در این باره اظهار داشت: «ما ائتلافی از کشور‌ها را داشتیم که برنامه هسته‌ای ایران را محدود می‌کرد و امکان پیشرفت آن [برنامه هسته‌ای]وجود نداشت. دونالد ترامپ آن وضعیت را رها کرد و هیچ چیز هم جایگزین نکرد. در نتیجه ایران بیشتر از قبل به سلاح هسته‌ای نزدیک شده است. دلیل آن هم این است که ترامپ رهبری دمدمی مزاج است.»

در مقابل جی دی ونس مدعی شد که دونالد ترامپ جهان را «امن‌تر» کرده بود و از راه «قوی بودن» صلح به ارمغان می‌آورد.

جی دی ونس به سوال مجری در مورد این که آیا خروج از برجام تصمیمی اشتباه بود، پاسخ نداد.

نظرات شما