صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 02
کد خبر: ۳۸۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

فشارهای عجیب نماینده مجلس به رئیس علوم‌پزشکی قزوین برای تمرد از فرمان وزیر / دانشگاه علوم پزشکی قزوین از چه کسی دستور می گیرد؟! 

با وجود اینکه محمدرضا ظفرقندی به همه مدیران زیرمجموعه وزارت بهداشت دستور داده که شکایت خود از خبرنگاران را پس بگیرند، یکی از نمایندگان مجلس به رئیس دانشگاه علوم پزشکی فشار می‌آورد که شکایت خود را از سیدمصطفی جعفری رئیس خانه مطبوعات استان قزوین پس نگیرد.

رویداد24| در شرایطی که دولت چهاردهم با رویکرد وفاق ملی به سر کار آمده و قرار شده دعواهای بین اقشار مختلف از جمله مدیران و اصحاب رسانه کنار برود، اما برخی نمایندگان مجلس که از نظر تفکر به جبهه پایداری نزدیک‌تر هستند، همچنان بر طبل انتقام از خبرنگاران اصلاح‌طلب می‌کوبند.

در همین راستا و با وجود اینکه محمدرضا ظفرقندی به همه مدیران زیرمجموعه وزارت بهداشت دستور داده که شکایت خود از خبرنگاران را پس بگیرند، یکی از نمایندگان مجلس به رئیس دانشگاه علوم پزشکی فشار می‌آورد که شکایت خود را از سیدمصطفی جعفری رئیس خانه مطبوعات استان قزوین پس نگیرد.

این فشارها در شرایطی است که دکتر عبدالله دیده‌بان، دانشگاه علوم پزشکی قزوین تمایل به رضایت دادن و پس گرفتن شکایت خود دارد، اما فشارهای نماینده مجلس او را از انجام این کار ترسانده است.

گفتنی است با وجود اینکه انتخابات مدت‌هاست به پایان رسیده، برخی نمایندگان مجلس که عدم انتخاب سعید جلیلی عصبانی هستند، بنا دارند انتقام عصبانیت خود را از خبرنگارانی بگیرند که در جبهه اصلاحات با وجود همه فشارها قلم‌فرسایی کرده و زبان انتقاد از نابسامانی‌ها داشتند.

انتظار از محمدباقر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی این است که در این حوزه به نمایندگان «وفاق‌شکن» تذکر داده و از آنها بخواهد با سرنوشت اهالی رسانه بازی نکنند.

سیدمصطفی جعفری، خبرنگار خبرگزاری ایلنا در قزوین، رئیس فعلی خانه مطبوعات استان قزوین از معدود خبرنگارانی است که پای گفتمان اصلاح‌طلبی ایستاده و در این راه هزینه‌های سیاسی زیادی داده است و به نظر می‌رسد فلسفه فشار یکی از نمایندگان مجلس گرفتن جایگاه ریاست خانه مطبوعات باشد تا خانه مطبوعات دوباره به یک نهاد فشل و راکد تبدیل شود.

این خبرنگار در سال 1400 با شکایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و با حکم دادگاه مطبوعات به شش ماه حبس تعزیری به مدت دو سال تعلیق، عذر خواهی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 5 میلیون جریمه نقدی و مجازات تکمیلی 2 سال محرومیت از حرفه خبرنگاری محکوم شده است.

نظرات شما