صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 03
کد خبر: ۳۸۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

معضلاتی که کمتر از جنگ قربانی ندارد؛ از تصادفات جاده‌ای تا مسمومیت‌های الکلی!

در روز‌های اخیر بار‌ها اخباری درباره مسمومیت الکلی و قربانیانی که گرفته، شنیده‌ایم. همچنان که در هر تعطیلاتی شاهد آمار تصادفات جاده‌ای هستیم و هیچ وقت هم خبری از حل این بحران‌ها نیست!

رویداد۲۴| چشم و گوش مردم مدام به تلویزیون و موبایل‌ها است و اخبار منطقه که این روز‌ها بیش از همیشه بوی جنگ گرفته را دنبال می‌کنند. این، اما موجب نادیده گرفتن مسائل دیگر و معضلات داخلی نیست. نه داغ کارگران معدن را یادمان رفته و نه ز قربانیانی که مسمومیت‌های الکلی می‌گیرد، متاسف نمی‌شویم! حتی حواسمان به این است که تصادفات جاده‌ای هم به اندازه یک جنگ این مردم را سیاه‌پوش کرده و می‌کند.
در همین چندی روز گذشته مسمومیت الکلی در رشت ۳۱ نفر را راهی بیمارستان کرد و ۹ نفر را کشت. در مازندران هم وضعیت بهتر نیست و طبق آمار تا حالا ۱۰۲ نفر مسمومیت الکلی پیدا کرده‌اند. اخباری هم ازهمدان رسید که بر اساس آن چند نفری به خاطر مصرف مشروبات تقلبی اتانول یا متانول راهی دیار باقی شده‌اند!
شمار قربانیان جاده‌ها و شاهکار‌های خودروسازی هم که از دستمان در رفته است.
چاره، اما چیست؟ چرا کسی به فکر نیست؟ هر تعطیلاتی که می‌رسد آمار تصادفات جاده‌ای را می‌شنویم. هر از گاهی مسمومیت‌های الکلی و بعضا هم اتفاقاتی در معادن و .... خلاصه اینکه بحران‌ها هم قدیمی است و هم تکراری. خبری از راهکار، اما نیست!

نظرات شما