صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
کد خبر: ۳۸۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۵ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

نماز جمعه تاریخی و انتقادات مردمی | جای خالی مدیریت در مصلی؛ نه آب بود، نه صدا، نه راه!

روزنامه جوان نوشت: بسیاری از مردم با ناراحتی از نشنیدن سخنان رهبر انقلاب مصلی و خیابان‌های اطراف آن را ترک کردند و البته با مشکلات گسترده در انتقال با تأخیر و با دلخوری و گلایه زیاد به منازل خود برگشتند.

رویداد ۲۴| نماز جمعه دیروز به امامت مقام معظم رهبری برگزار شد و سخنان ایشان، اهمیت حضورشان در این مقطع زمانی خاص، جمعیت گسترده حاضر از مردم گرفته تا مسئولان و سیاسیون؛ موضوعاتی است که پیرامون آن بسیار سخن گرفت.
این نماز جمعه، اما از یک جهت دیگر هم مورد توجه بود. ضعف در برگزاری مراسم با انتقادات بسیاری مواجه شد و تقریبا صدای همه را در آورد.
مثلا مجید رفیعی، فعال رسانه‌ای اصولگرا در شکبه اجتماعی ایکس نوشت: «آهای ستادی که نمازجمعه امروز را برگزار کردی.‌ای کاش همان مقدار زمانیکه برای چاپ کارت‌های وی آی پی سایه نشینان مصلی گذاشتی برای مردم عادی تدبیر می‌کردی!
ساعتی از نماز گذشته و مردم راهی برای خروج از مصلی ندارند.
مردم گیر افتاده اند.
امکانات اولیه بهداشتی و آب و ... هم که بماند.»
روزنامه جوان هم در شماره امروز خود طی یادداشتی به قلم تقی دژاکام وجوه تفاوت این نماز جمعه را با نماز‌های قبلی با حضور رهبری برشمرده و دست آخر نوشته: «بی‌انصافی است اگر در کنار همه این تفاوت‌ها، به یک تفاوت دیگر در نمازجمعه دیروز اشاره نکنیم و آن هم مدیریت بسیار بد و ضعیف ستاد نماز جمعه یا مصلای تهران (یا هر دو) به خاطر بی‌نظمی و بی‌برنامگی آشکار در پیش‌بینی تمهیدات لازم و حداقلی برای نماز مردم اعم از آب برای نوشیدن و وضو و اتصال صفوف تا متأسفانه قطعی گسترده در بلندگو‌ها به طوری که بسیاری از مردم با ناراحتی از نشنیدن سخنان رهبر انقلاب مصلی و خیابان‌های اطراف آن را ترک کردند و البته با مشکلات گسترده در انتقال با تأخیر و با دلخوری و گلایه زیاد به منازل خود برگشتند.»
کاربری هم در شبکه ایکس نوشته بود: «امروز در نماز جمعه، بدترین نحوه مدیریت یک مراسم مهم ملی را دیدم از بسته شدن ایستگاه‌های مترو اطراف مصلی.
تا فقدان خدمات عمومی مثل آب آشامیدنی به نمازگزاران و مردمی که نه اتوبوس پیدا میکردند نه مترو نه تاکسی!
خدا شرّ تاریکی رو از کشور دور کرد
الهی شرّ این یکی هم از تهران کنده شه»

نظرات شما