صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
کد خبر: ۳۸۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آیا فرمانده سپاه قدس ایران در حملات هوایی به ضاحیه زخمی شده است؟

رسانه‌های اسرائیلی و سعودی مدعی شده‌اند ابهاماتی درباره سرنوشت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد. خبرگزاری مهر شهادت سردار قاآنی را تکذیب کرده و گفته او در سلامت کامل به‌سر می‌برد

رویداد۲۴ | العربیه عربستان به نقل از کانال ۱۲ اسرائیل نوشته که مقامات لبنانی در حال بررسی صحت خبر مجروحیت اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس ایران، در حملات هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت هستند.

به ادعای رسانه‌های «العربیه» و «الحدث»، احتمال می‌رود اسماعیل قاآنی پس از ترور سید حسن نصرالله توسط اسرائیل و حملات بعدی اسرائیل به ضاحیه بیروت، تحت مراقبت و قرنطینه قرار گرفته باشد.

شب گذشته خبرگزاری مهر در واکنش به برخی خبرسازی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت برخی مستشاران نظامی ایران در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ضاحیه لبنان، به نقل از از منابع امنیتی از سلامتی سردار قاآنی خبر داد.

اسماعیل قاآنی کجاست؟

غیبت اسماعیل قاآنی در نماز جمعه تاریخی به امامت آیت الله خامنه‌ای در مصلی تهران چشم گیر بود.

آخرین‌باری که قاآنی مشاهده شد، در دفتر عبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله در تهران، بود؛ این دیدار دقیقاً دو روز پس از ترور حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت صورت گرفت.


بیشتر بخوانید: سردار اسماعیل قاآنی کیست؟/ از نامه به خاتمی تا هشدار به ظریف


به ادعای رسانه‌های «العربیه» و «الحدث»، قاآنی از ۷ اکتبر سال گذشته و حمله حماس به اسرائیل، چندین بار به عراق، سوریه و لبنان سفر کرده و طی این سفر‌ها با نصرالله و فؤاد شکر که در اواخر ماه جولای توسط اسرائیل ترور شد، دیدار‌هایی داشته است.

این رسانه‌ها مدعی‌اند به تازگی جلسه‌ای در مقر فرماندهی حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شده که قاآنی در آن حاضر شده است. بنا به ادعای این رسانه‌ها، فرمانده سپاه قدس ایران به حاضران گفته که به همراه رئیس دفترش، «احسان»، به آنان خواهد پیوست؛ اما بعداً اعلام کرده که نمی‌تواند در جلسه شرکت کند.

العربیه در ادامه گزارش عجیب خود مدعی شده حمله اخیر اسرائیل به ضاحیه دقیقاً همان جلسه‌ای را هدف قرار داده که قاآنی در لحظات آخر از حضور در آن انصراف داده است.

این رسانه عربستانی مدعی شده سناریو‌های درباره نفوذ امنیتی از طریق دفتر فرمانده سپاه قدس هم مطرح کرده و در ادعایی گزافه گفته حزب‌الله معتقد است که نفوذ امنیتی از همین طریق یا از طریق رئیس دفتر فرمانده سپاه قدس صورت گرفته است.

نظرات شما