صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 06
کد خبر: ۳۸۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

واکنش‌ها به استاندار شدن نماینده خبرساز | حمله حامیان جلیلی به رشیدی کوچی

حامیان جلیلی که دل خونی از مواضع و اظهارات رشیدی کوچی دارند، به بهانه استاندار شدن او در فضای مجازی حسابی به وی هجمه می‌کنند.

رویداد۲۴| جلال رشیدی کوچی، نماینده سابق مجلس که نامش با افشاگری و مافیای خودرو گره خورده، در دولت چهاردهم به عنوان استاندار فارس انتخاب شده است. این انتخاب همانطور که انتظار می‌رفت با سروصدا و واکنش‌های بسیاری همراه بود. از یک طرف استقبال از انتصاب نماینده افشاگر و از سوی دیگر هجمه مخالفان! حمایت رشیدی‌کوچی در انتخابات اخیر از مسعود پزشکیان و البته مواضع ضد «پایداری» و ضد «جلیلی» او، اما سبب شده که صدای مخالفان او بلندتر باشد. رشیدی کوچی همین اخیرا از نقش حامیان جلیلی در مجلس برای ممنوعیت واردات آیفون و تقویت گشت ارشاد گفته بود.
طیف حامی جلیلی رشیدی کوچی را هدف گرفته و اصرار دارند که پست دادن به او مزد مخالفت با جلیلی بوده است! مثلا کاربری با اشاره به یکی از توییت‌های رشیدی کوچی با هشتک نه به پایداری نوشته: «پزشکیان دستمزد‌های سنگینی برای فعالیت‌های انتخاباتیش میده. به رشیدی کوچی هم استانداری فارس رسید.»
در عین حال به رد صلاحیت شدن او در جریان انتخابات مجلس اشاره کرده و این را دلیل ناشایست بودن انتصاب وی می‌دانند. آن‌ها البته فراموش کرده‌اند که خود پزشکیان هم سابقه رد صلاحیت در انتخابات مجلس را داشت و برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده و بعد هم رای آورد.
جالب اینکه همین بحث سابقه رد صلاحیت مورد اشاره و توجه حامیان انتصاب او نیز قرار گرفته است. مثلا بهنام عبداللهی، خبرنگار با اشاره به سابقه رد صلاحیت رشیدی کوچی و انتخاب شدن او به عنوان استاندار نوشته: «" تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ "در هر زمانه‌ای مصداق خودش را دارد. استاندار شدن آقای  رشیدی کوچی هم تعبیر این آیه در روزگار ما شد. مبارک است.»
دیگر نکته قابل توجه در واکنش‌ها به سمت جدید رشیدی کوچی مواضع او درباره مهاجران افغان است. این نماینده سابق از مخالفان جدی حضور مهاجران غیرقانونی افغان در کشور است. کاربری با اشاره به همین رویکرد او نوشته: «زنگ خطر برای مافیای افاغنه در استان مقدس فارس. جناب رشیدی کوچی از اعضای کمپین اخراج افغانی مطالبه ملی با دکترین «آنقدر ایران را گران کنیم که برای افغانی ماندن نیارزد» به استانداری فارس منتصب شد، این بهترین خبر برای مردم مظلوم استان فارس بود.»

نظرات شما