صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 06
کد خبر: ۳۸۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

آغاز سال تحصیلی در لبنان به عقب افتاد

لبنان آغاز سال تحصیلی را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی و آوارگی هزاران دانش‌آموز و معلم تا ماه بعد (دوم نوامبر-۱۲ آبان) به تعویق انداخت.

رویداد24
| وزیر آموزش و پرورش لبنان عباس حلبی امروز گفت که حدود 400 هزار دانش‌آموز و 40 هزار معلم در این کشور در پی حملات اسرائیل آواره شده‌اند .
وی گفت که اکثر مدارس خصوصی به دلیل این حملات و پیامدهای آن شامل آوارگی و وضعیت روحی دانش‌آموزان، خواستار به تعویق‌انداختن سال تحصیلی شده‌اند.این وزیر لبنانی وضعیت را پیچیده توصیف کرد و گفت مقامات برای اعمال برنامه یک سال تحصیلی مجازی به زمان نیاز دارند. وی توضیح داد که آموزش حضوری در چنین شرایطی خطرات امنیتی و نگرانی‌هایی دارد که باعث می‌شود خانواده‌ها حضور فرزندانشان سر کلاس را نپذیرند.

به گفته مقام‌های لبنانی، بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از آغاز حملات اسرائیل در ماه گذشته میلادی آواره شده‌اند و بسیاری در مدارس، پیاده‌روها، پارک‌ها، کلیساها و مساجد اسکان کرده‌اند.
 
حلبی گفت که امیدوار است مراکز جدید بجای مدارس برای اسکان آوارگان فراهم شود. او در خصوص دانشگاه‌ها هم گفت که خود این مراکز می‌توانند درباره حضور دانشجویان از روز دوشنبه تصمیم‌گیری کنند.
منبع: فارس
نظرات شما