صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 07
کد خبر: ۳۸۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

جزئیات تازه از «شیرینی» بیرانوند به برخی مدیران پرسپولیس | بیرو تحت فشار تراکتوری‌ها!

خبرنگار رویداد۲۴ از طریق چند منبع، به اطلاعات جدیدی در مورد ماجرای شیرینی دادن بیرانوند به اعضای هیات مدیره پرسپولیس، خشم تراکتوری‌ها از او و همینطور موضع باشگاه پرسپولیس دست یافته است.

رویداد۲۴ | عرفان پوریا: هیچ کس تصورش را نمی کرد ماجرای جدایی بیرانوند از پرسپولیس و پیوستن به تراکتور تا این حد جنجالی شود و هر روز ابعاد جدیدتری از پشت پرده آن منتشر گردد.

روز شنبه ۱۴ مهر و سه ماه پس از شکایت پرسپولیس از بیرانوند در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و پس از اینکه انواع و اقسام شایعات در مورد دخالت دولت جدید و ترس فدراسیون در مورد صدور رای به گوش رسید، با اعلام فدراسیون علیرضا بیرانوند در این پرونده محکوم و پرسپولیس برنده اعلام شد.

طبق این رای بیرانوند بابت فسخ غیرقانونی و یک طرفه قرارداد خود با جریمه مالی ۲۰ میلیارد تومانی به صورت تضامنی با باشگاه تراکتورو ۴ ماه محرومیت تعلیقی روبرو شد. در عین حال باشگاه تراکتور از اتهام سنگین اغوای بازیکن تبرئه شد.

اما در حالی که همه درگیر جزئیات رای بودند و سوال می کردند اصلا چیزی به اسم محرومیت تعلیقی بابت فسخ غیرموجه داریم؟ یا چطور بیرانوند هم به نوعی محکوم شده هم نشده؟ یا نقش باشگاه تراکتور این وسط چیست؟ و البته دو طرف دعوا که تاکید داشتند پرونده را به دادگاه حکمیت ورزش CAS خواهند برد علیرضا بیرانوند با یک اظهارنظر باورنکردنی همه را در بهت و حیرت فرو برد.

بیرو پس از بازی تیمش مقابل فولاد خوزستان که با شکست دو بر یک تراکتور همراه بود در جمع خبرنگاران و در واکنش به رای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و جریمه ۲۰ میلیاردی گفت: «۲۰ میلیارد را نه تنها نمی‌دهم، شیرینی پنج میلیاردی‌ام به هیات مدیره پرسپولیس بابت الحاقیه‌ام را هم پس می‌گیرم!» او ادامه داد «زیاد صحبت کنند فیلمش را هم منتشر می‌کنم.»


بیشتر بخوانید:

علیرضا بیرانوند کیست؟ +سوابق و بیروگرافی

صحبت‌های جنجالی علیرضا بیرانوند در واکنش به حکم صادره: ۲۰ میلیاردی که جریمه شدم را نمی‌دهم!

جزییات قرارداد بیرانوند و تراکتور/ ۳۵ میلیارد برای فصل اول!


جمله «پنج میلیارد شیرینی به اعضای هیات مدیره ]پرسپولیس[» تبدیل به بمب خبری شد. در واقع علیرضا بیرانوند به شکل ضمنی اعتراف کرد که بابت اضافه‌شدن الحاقیه جنجالی به قراردادش با پرسپولیس که به قول خود بیرانوند مسیر جدایی او را از باشگاه هموار کرد رشوه پرداخت کرده است. به چه کسی؟ به برخی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس. طبق این الحاقیه بیرانوند می‌توانست در صورت پرداخت نشدن مطالباتش تا تاریخ مشخصی (پایان لیگ) از پرسپولیس با وجود داشتن قرارداد جدا شود که همین اتفاق هم افتاد.

حالا دیگر کسی در مورد نتیجه رای شکایت پرسپولیس از بیرانوند یا اسنادی که هر دو ارائه کردند حرف نمی‌زند. همه می‌پرسند آیا پرداخت رشوه یا همان شیرینی صحت دارد؟ چه کسی رشوه داده؟ چه کسی رشوه گرفته؟ پای چه کسانی گیر است؟

در همین رابطه خبرنگار رویداد۲۴ از چند منبع ماجرا را پیگیری کرده و تقریبا به روایت قابل اعتنایی در این زمینه دست پیدا کرده است.

طبق این اطلاعات روایت از این قرار است: در میانه فصل قبل بیرانوند با پیشنهاد جدایی از پرسپولیس با رقم بسیار بالا روبرو می‌شود. در این پیشنهاد یک مدیر برنامه نقش بسزایی ایفا کرده است. بیرانوند برای جدایی از پرسپولیس وسوسه می‌شود اما از لحاظ قانونی امکان جدایی از پرسپولیس را ندارد چرا که قرارداد او با سرخپوسان دو فصل است. همچنین مطمئن است باشگاه رضایتنامه او را به هیچ وجه برای مقاصد احتمالی صادر نخواهد کرد. با مشورت چند فرد تصمیم گرفته می‌شود الحاقیه‌ای به قرارداد بیرانوند اضافه شود که اگر باشگاه در پرداخت مطالبات حتی یک روز تاخیر کرد بیرو بتواند فسخ یک طرفه کند؛ پرسپولیس هم که همیشه خدا مشکل مالی دارد پس حتما این بند برای بیرو فعال خواهد شد. اما مشکل اینجاست که کدام باشگاه عاقلی حاضر می‌شود الحاقیه‌ای به ضرر خود به قرارداد یکی از بازیکنان تاثیرگذارش اضافه کند؟ راهکاری که ارائه می‌شود شیرینی دادن به چند نفر از اعضای بانفوذ باشگاه است؛ برای چه کاری؟ برای اضافه‌شدن الحاقیه. برای همین گویا یکی از اعضای باشگاه شبانه راهی خانه بیرانوند می‌شود تا برنامه‌ریزی‌ها و شناسایی نفرات لازم جهت این کار و حساب کتاب صورت بگیرد. در نهایت این الحاقیه با نفوذ همان افراد در باشگاه امضا می‌شود و بیرانوند بر اساس همان الحاقیه از پرسپولیس جدا می‌شود و به تراکتور می‌رود. با دستمزدی که در سال اول تقریبا دو برابر دستمزدش در پرسپولیس است.

برآوردها نشان می‌دهد این نقشه درست پیش رفت الا جایی که رضا درویش موفق شد در موعد مقرر بدهی‌های بیرانوند را صاف کند و بیرو نیز برای فسخ کمی عجله کرد.

بر اساس این روایت معمای بزرگ «چرایی اضافه شدن الحاقیه به قرارداد بیرانوند» هم حل می‌شود. الحاقیه‌ای که یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس (رضا جباری) قبلا در موردش گفته بود «با ساخت و پاخت» به قرارداد بیرو اضافه شده است.

باشگاه پرسپولیس شب گذشته بلافاصله بعد از اظهارات بیرانوند از او نزد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال شکایت کرد. یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس با کذب خواندن ادعای بیرانوند گفت «ما تا آخر این ماجرا می‌رویم و تو هم هر فیلم و سندی که داری منتشر کن.» یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس به خبرنگار رویداد ۲۴ گفت باشگاه در محاکم عمومی هم از بیرانوند به اتهام افترا شکایت خواهد کرد.

در همین رابطه یکی از نزدیکان به باشگاه پرسپولیس به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: «بیرانوند هیچ فیلمی در اختیار ندارد. او نمی‌تواند ادعای خودش را ثابت کند. اصل هم که بر برائت است. اصلا کمیته انضباطی باید برای او بلافاصله دستور موقت صادر می‌کرد و از او می پرسید جریان چیست؟ او اتهام کمی نزده است. باید مشخص شود ماجرای رشوه چیست. به چه کسی داده؟ چه کسی گرفته؟ اصلا واقعیت دارد؟»

طبق گفته برخی رسانه‌ها کمیته انضباطی بابت حضور بیرانوند در اردوی تیم ملی و دو بازی حساس پیش رو در انتخابی جام جهانی فعلا احضار بیرو را به تعویق انداخته است.

علیرضا بیرانوند در شرایط بسیار سختی گیر کرده است. یک فرد مطلع به خبرنگار رویداد۲۴، باشگاه امروز مصوب کرده که رضا درویش مدیرعامل باشگاه پیگیر شکایت مجدد در کمیته استیناف بابت رای صادر شده دو روز پیش باشد و حتی پرونده فسخ بیرو را تا CAS هم ببرد که می‌تواند محرومیت ۴ماهه قطعی برای بیرانوند به همراه داشته باشد. از طرف دیگر بیرانوند با طرح موضوع «شیرینی دادن» خودش را در مخمصه‌ای گیر انداخته که ابعادش هنوز ناپیداست.

یک فرد مطلع از نزدیکان بیرانوند به خبرنگار رویداد۲۴ اطلاع داد بیرانوند اصلاً شرایط خوبی ندارد. او در باشگاه تراکتور هم به شدت از سوی هم تیمی‌هایش تحت فشار قرار گرفته که «چرا با این رفتارها فضای تیم را به هم ریختی و تمرکز هم نداری». بیرانوند در بازی تراکتور مقابل فولاد دو گل بسیار بد از زاویه بسته دریافت کرد که منجر به شکست تیمش شد.

حال باید دید نهادهای نظارتی و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال چگونه این پرونده را ادامه خواهند داد. آیا روایتی که در مورد نحوه اضافه‌شدن الحاقیه مطرح کردیم صحت دارد یا ماجرا به نحو دیگری بوده است؟ گفتنی است در صورتی که اثبات شود رشوه‌ای رد و بدل شده می‌تواند علاوه بر مجازات‌های فوتبالی تبعات سنگینی برای دست‌اندرکاران به دنبال داشته باشد.

نظرات شما