صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 08
کد خبر: ۳۸۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

مورد عجیب تیم قلعه نویی | ملی پوشان ایرانی اتحاد کلبا سه بازیکن، پرسپولیس یک!

بازخوانی فهرست جدید تیم ملی نشان می‌دهد که اکثریت تیم با حضور بازیکنان سپاهان تشکیل شده است.


رویداد۲۴| تیم ملی فوتبال ایران از روز گذشته تمرینات خود را زیرنظر امیر قلعه‌نویی در مرکز ملی فوتبال آغاز کرد؛ آن‌هم در حالی‌که از میان ۲۷ بازیکن دعوت‌شده به اردوی ملی، ستاره‌های شاغل در لیگ برتر امارات مستقیماً عازم تاشکند شده‌اند و قرار است کاروان تیم ملی با حضور بازیکنان لیگ برتری هم امروز (سه‌شنبه) عازم تاشکند شود تا تمرینات رسمی تیم ملی در این شهر پیگیری شود؛ چرا که براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سومین بازی ایران در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ روز پنج‌شنبه برابر ازبکستان خواهد بود.

امیر قلعه‌نویی در شرایطی بعد از اتمام رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر، فهرست بازیکنان مدنظر خود را معرفی کرد که ۲۷ بازیکن در حال حاضر در اردوی ملی حضور دارند. به مانند اردو‌های قبلی، حضور و یا عدم حضور برخی بازیکنان سوال‌برانگیز شد و انتقاداتی نسبت به روند گزینش بازیکنان تیم ملی به میان آمد که البته با توجه به سلایق متفاوت سرمربیان، چندان نمی‌توان انتقادات وارده را پذیرفت و یا رد کرد، اما با این وجود، تقسیم‌بندی انجام‌شده در زمینه دعوت از بازیکنان تیم‌های مختلف لیگ برتری جالب‌توجه است.

نگاه ویژه قلعه‌نویی به تیمِ مورایس

سپاهان در میان تیم‌های لیگ برتری، بیشترین بازیکن ملی‌پوش را دارد؛ چرا که در کنار حضور وحدت هنانوف در اردوی تیم ملی تاجیکستان و ابوبکار کامارا در اردوی تیم ملی موریتانی، بازخوانی فهرست بازیکنان دعوت‌شده از سوی امیر قلعه‌نویی به اردوی ملی نشان می‌دهد که ۶ بازیکن از تیم اصفهانی هستند! پیام نیازمند در کنار محمد دانشگر، محمدامین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی و محمد کریمی، بازیکنان دعوت‌شده از تیم سپاهان به اردوی ملی هستند و اتفاق جالب‌توجه، تعجیل در زمان برگزاری دوئل سپاهان - نساجی بعد از تعطیلات فیفادی به درخواست باشگاه اصفهانی است؛ آن‌هم در حالی ۸ بازیکن سپاهان در اردوی ملی هستند و به نظر می‌رسد که ژوزه مورایس برای چینش ترکیب تیمش مقابل نساجی کار دشواری داشته باشد!

۴ یار از تراکتورِ اسکوچیچ در تیمِ قلعه‌نویی

علیرضا بیرانوند با وجود حواشی پرشماری که پیرامون‌اش وجود دارد، همچنان گزینه محبوب امیر قلعه‌نویی برای حضور در خط دروازه تیم ملی است. قلعه‌نویی در کنار دعوت از دروازه‌بان شماره یک تراکتور، نام شجاع خلیل‌زاده را هم به مانند اردو‌های قبلی در جمع بازیکنان مدنظر خود قرار داده و مهدی ترابی و امیرحسین حسین‌زاده هم دیگر بازیکنان دعوت‌شده از تیم تراکتور به اردوی ملی هستند تا بعد از سپاهان، تراکتور بیشترین نماینده را در اردوی جدید تیم ملی داشته باشد.

ملی‌پوشان اتحاد کلبا بیشتر از سرخابی‌ها!

فوتبال باشگاهی امارات در فصل جدید میزبان ستاره‌های پرشمار ایرانی است و بیشترین بازیکن ایرانی در اختیار اتحاد کلبا است. در مقایسه با اردوی قبلی تیم ملی، شرایط سامان قدوس هم تعیین‌تکلیف شده و این ستاره به اتحاد کلبا پیوسته و جالب آنکه با نظر امیر قلعه‌نویی، قدوس در کنار مهدی قایدی و شهریار مغانلو، بازیکنان دعوت‌شده از اتحاد کلبا به تیم ملی هستند و سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون هم از تیم شباب‌الاهلی به اردوی ملی فراخوانده شده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که میلاد محمدی، حسین حسینی و ابوالفضل جلالی، تنها نمایندگان پرسپولیس و استقلال در تیم ملی هستند تا شمار بازیکنان سرخابی‌های پایتخت از نمایندگان دو تیم اماراتی در تیم ملی کمتر باشد که اتفاق جالب‌توجهی است!

فولاد، گل‌گهر و ملوان هم در تیم ملی نماینده دارند

امیر قلعه‌نویی در اردو‌های قبلی از آرشا شکوری، دروازه‌بان جوان تیم هوادار هم دعوت می‌کرد که حضور او در اردوی تیم جوانان باعث شده تا قلعه‌نویی قید دعوت از شکوری را بزند. با این وجود، در کنار تیم‌های سپاهان و تراکتور و البته پرسپولیس و استقلال، ۳ تیم لیگ برتری دیگر هم در تیم ملی نماینده دارند؛ به‌طوری‌که علی نعمتی از فولاد به اردوی ملی فراخوانده شده، محمدمهدی زارع، مدافع جوان گل‌گهر، چهره ویژه اردوی جدید تیم ملی است و امید نورافکن، کاپیتان تیم ملوان هم در جمع ملی‌پوشان همچنان جایگاه خود را حفظ کرده تا ۷ تیم لیگ برتری در تیم ملی نماینده داشته باشند.

۲۷ بازیکن تیم ملی ایران به تفکیک تیم باشگاهی

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، محمدامین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی و محمد کریمی

تراکتور: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی و امیرحسین حسین‌زاده

اتحاد کلبا: سامان قدوس، مهدی قایدی و شهریار مغانلو

شباب‌الاهلی: سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون

استقلال: حسین حسینی و ابوالفضل جلالی

اینتر: مهدی طارمی

پرسپولیس: میلاد محمدی

فولاد: علی نعمتی

گل‌گهر: محمدمهدی زارع

ملوان: امید نورافکن

لخ‌پوزنان: علی قلی‌زاده

اورنبورگ: محمد قربانی

روستوف: محمد محبی

دیناموماخاچ‌قلعه: محمدجواد حسین‌نژاد

بدون تیم: علیرضا جهانبخش


منبع: فوتبال ۳۶۰

نظرات شما