صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 09
کد خبر: ۳۸۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

اصرار مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده به گواه نظرسنجی ایسپا| نتیجه فیلترینگ؛ دردسر بیشتر برای مردم و پول بیشتر برای فیلترشکن فروش‌ها

تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که با وجود تداوم فیلترینگ مردم اغلب از چهار شبکه تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و یوتیوپ استفاده می‌کنند.

رویداد۲۴| ستار هاشمی در وزارت ارتباطات و به طور کلی دولت پزشکیان در زمینه رفع فیلترینگ آنطور که انتظار می‌رفتند _حداقل با آن سرعتی که انتظار می‌رفت_ عمل نکردند و روی زمین ماندن وعده انتخاباتی رفع فیلتر، انتقادات در این زمینه را افزایش داده است.
همزمان با افزایش انتقادات از دولت، اما تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا از وضعیت شبکه‌های اجتماعی حاوی پیام مهمی است.
بر اساس این نظرسنجی مردم در طول روز متوسط چهار ساعت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مهم‌تر اینکه باوجود تداوم فیلترینگ کماکان مردم از چهار شبکه اصلی یعنی تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و یوتیوپ استفاده می‌کنند.
بر اساس این نظرسنجی ۸۹/۵ درصد پاسخ دهندگان استفاده از تلگرام را در اولویت قرار می‌دهند.۸۵/۷ درصد اینستاگرام را دوست دارد. ۶۶/۷درصد استفاده از واتساپ را ترجیح می‌دهند و
۵۰/۴ درصد هم از یوتیوپ استفاده می‌کنند.
محبوبیت شبکه‌های داخلی مثل بله، ایتا و روبیکا، اما چندان قابل توجه نیست.
اعداد و ارقام این نظرسنجی نشان می‌دهد که به واقع فیلترینگ نقشی در تغییر نظر مردم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی ندارد و تداوم فیلترینگ صرفا سبب زحمت مردم و پر شدن جیب فیلترشکن فروش‌ها است.

نظرات شما