صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 09
کد خبر: ۳۸۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

مصطفی سالاری کیست؟| شمایل سازمان تامین اجتماعی و منتخب دولت‌های مختلف

«مصطفی سالاری» با حکم احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.

رویداد۲۴| روح انگیز درّی: احمد مدیری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه در حکمی «مصطفی سالاری» را به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد.

سالاری نامی آشنا برای سازمان تامین اجتماعی است. او از چهارم تیر سال ۱۳۹۸ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بوده است و اکنون به جای میرهاشم موسوی مسئولیت هدایت این سازمان را برعهده گرفته است.  از میان بیش از بیست مدیرعامل و رییس سازمان تامین اجتماعی از بدو تاسیس تاکنون، اولین مدیری است که برای دو مقطع و توسط دولت‌های متفاوت به این سمت برگزیده می‌شود.بنابراین این انتصاب به نوعی بازگشت سالاری به خانه قدیمی خود است.

مصطفی سالاری متولد سال ۱۳۵۵ در شهرستان شبانکاره است، بخشی در استان بوشهر و از توابع دشستان. او کارشناسی ارشد حقوق عمومی خود را از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اخذ کرده و فارغ‌التحصیل دوره دکترای مدیریت اجرایی از دانشگاه بوردوی فرانسه- با بورسیه وزارت نفت- است. در حال حاضر مدرس مدعو این دانشگاه نیز می‌باشد.

سالاری فعالیت شغلی خود را در آموزش و پرورش شروع کرد، اما چند سال بعد در سال ۱۳۸۱ به وزارت نفت و بعد از ان نیز به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منتقل شد.

مصطفی سالاری و سوابق اجرایی در منطقه ویژه اقتصادی

سالاری از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴  مدیر حقوقی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و پس از آن در سال ۱۳۸۴  قائم‌مقام پارس جنوبی بود. میدان نفتی و گازی پارس جنوبی بزرگ‌ترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و به‌طور مشترک، در آب‌های سرزمینی ایران در حدود ۳۳ درصد (استان بوشهر) و قطر حدود ۶۷ درصد واقع شده‌است. سالاری تا سال ۱۳۸۷ در این سمت مهم فعالیت داشت و  از ان پس تا سال ۱۳۹۲ و روی کارامدن دولت حسن روحانی به وزارت نفت در تهران منتقل شد.  وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نماینده حسن روحانی در مناطق جنوب کشور بوده است.

سالاری و دولت روحانی؛ استانداری گیلان و بوشهر

او در دولت یازدهم استاندار بوشهر و جوان‌ترین استاندار بود که جایگزین فریدون حسنوند شد. در دولت دوازدهم نیز سالاری به عنوان استاندار گیلان منصوب شد.

سالاری در دوران استانداری بوشهر طرح امید اجتماعی را تدوین و اجرایی کرد که توسط دولت برای اجرا به همه استان‌های کشور ابلاغ شد. همچنین در گیلان او به عنوان استاندار برگزیده و رتبه نخست در بکارگیری جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی توسط دولت دوازدهم معرفی شد.


بیشتر بخوانید: علی ربیعی کیست؟ | مشاور اجتماعی رییس جمهور؛ از خاتمی تا پزشکیان


این رویکرد مدیریتی تحول‌آفرین باعث شد تا در آخرین روزهای دولت دوازدهم از او به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران دولت به جهت تحولات چشمگیری که در سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد تقدیر شود؛ حتی وزیر دولت سابق نیز در جلسه تودیع سالاری در تامین اجتماعی نتوانست چشم بر عملکرد مثبت او ببندد و او را مدیری «شجاع و موفق» نام برد.

سالاری و کارنامه مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی

سه شنبه ۱۷ مهر احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم مصطفی سالاری را به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد. سالاری حالا سه سال بعد از اتمام مسئولیتش در این سازمان به عنوان مدیرعامل، دوباره به راس این سازمان بازگشته است.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از وقفه ۱۵ ساله که منجر به افزایش حدود دو و نیم برابری حقوق بازنشستگان طی ۱۳ ماه (در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ۱۳۹۸) شد، یکی از اصلی ترین دستاوردهای سالاری در زمان مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی است.

خبرآنلاین در گزارشی درباره دستاوردهای سالاری در زمان مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی نوشته است که «اجرای طرح تحول دیجیتال که غیرحضوری کردن سی خدمت مهم سازمان برای موجب کاهش هفتاد درصدی مراجعات حضوری بود، توسعه و ارتقای مرکز ارتباط مردمی ۲۴ ساعته سازمان (سامانه ۱۴۲۰) که آثار این اقدامات برای ذینفعان و مراجعین سازمان کاملا محسوس بوده و منجر به چابک‌سازی ارائه خدمات شده است. یکی از مهم‌ترین اقدامات سالاری در سازمان تامین اجتماعی که به نوعی منجر به تسریع و پیشبرد این طرح در کشور توسط وزارت بهداشت و سایر صندوق های بیمه گر هم شد، عملیاتی کردن پروژه نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی برای اولین بار در کشور بود، تکلیف قانونی چند ساله که مدت‌ها بود بر زمین مانده بود و در آن دوره بالاخره اجرایی و عملیاتی شد».

این گزارش در ادامه قید می کند که «طرح مقررات‌زدایی و تجمیع و تنقیح بخشنامه‌های سازمان که عبارت بود از تجمیع بیش از ۲ هزار بخشنامه سازمان در ۱۷ بخشنامه جامع موضوعی با مشارکت کامل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و تشکل‌های کارفرمایی به منظور شفاف‌سازی و بهبود فضای کسب‌وکارها و حمایت از تولید و فعالین اقتصادی».

 از دیگر طرح‌های سالاری در تامین اجتماعی آغاز طرح درمان رایگان بود که رضایت گسترده بیمه شدگان را به دنبال داشته است. در این طرح خدمات درمانی بستری در بیمارستان‌های دولتی برای تمامی شهرستانهای فاقد بیمارستان ملکی و درمان بستری برای افراد بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور کاملا رایگان شد.

اجرای طرح سطح بندی مراکز و خدمات درمانی به منظور رفع تبعیض بین مناطق و استان‌های سراسر کشور با هدف توسعه عدالت درمانی در سطح کشور و نیز اجرای طرح شناسایی مدیران آینده و اعتماد به بدنه کارشناسی سازمان از جمله نقاط مثبت کارنامه سالاری بود که نام او را در کنار کسانی همچون مهدی کرباسیان، محمد ستاری فر و محمدحسین شریف زادگان به عنوان یکی از محبوب ترین مدیران تاریخ این سازمان قرار داد.

نظرات شما