صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۳۸۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

موقعیت سخت پزشکیان؛ مطالبات متراکم، انتظارات زیاد و تحولات سریع | روزنامه اصلاح‌طلب: پزشکیان خیلی وقت ندارد

پزشکیان فرصت زیادی برای جلب اعتماد عمومی ندارد. باید موازنه‌ای جدی میان پاسخ به مطالبات مردم با کسب وفاق درون ساختار ایجاد کرد و این ماموریت سختی است، ولی نشدنی نیست.

رویداد۲۴| روزنامه هم‌میهن در سرمقاله امروز شرایط و موقعیت دولت پزشکیان برای پاسخگویی به انتظارات جامعه را شرح داده و تاکید می‌کند که او خیلی فرصت ندارد.
هم‌میهن نوشته: «هرچند آقای پزشکیان با حمایت رسمی توانسته است که قانون مربوط به حجاب را موقتاً مسکوت بگذارد همچنین روزنه‌هایی هر چند محدود را در سیاست خارجی بگشاید، ولی مسائل اصلی که می‌تواند به راحتی حل شود همچنان در پیچ و خم اداری و مخالفت‌های ذینفعان در سطوح پایین‌تر باقی مانده است. نمونه آن حل نشدن مسئله فیلترینگ، تداوم گزینش‌ها و نیز عدم تحول در صداوسیما و رسانه رسمی و اجرای سیاست‌های تندتر به‌ویژه در مدارس متوسطه آموزش و پرورش است.»
این روزنامه اصلاح‌طلب با طرح این سوال که «اگر اراده‌ای به رفع این گسست تعلق نگرفته بود، پس چرا با تایید صلاحیت پزشکیان موافقت شده است؟ و اگر این اراده جدی است چرا راه برای این تغییرات مقدماتی و جلب رضایت عمومی گشوده نمی‌شود؟» نوشته: «مشکل اصلی این است که آقای پزشکیان فرصت زیادی برای جلب اعتماد مردم ندارد. متاسفانه مطالبات متراکم و انتظارات زیاد شده است و سرعت تحولات نیز فراتر از پیش‌بینی‌ها است.
از سوی دیگر پزشکیان دنبال جلب اعتماد درون ساختار نیز هست و این نیز ضروری است و هم‌زمان موجب اتلاف وقت و فرصت‌سوزی است؛ بنابراین باید موازنه‌ای جدی میان پاسخ به مطالبات مردم با کسب وفاق درون ساختار ایجاد کرد و این ماموریت سختی است، ولی نشدنی نیست. باید همه کمک کنیم که محقق شود.»

نظرات شما