صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۳۸۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

هشدار جدی معاون دفتر رهبری به اسرائیلی‌ها؛ زدن مراکز هسته‌ای در معادلات جنگ اثرگذار است| برخی سیاسیون خواهان تغییر دکترین هسته‌ای هستند

رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا می‌گوید: مورد اصابت قرار دادن مراکز هسته‌ای حتماً در معادلات حین و بعد از جنگ می‌تواند اثرگذار باشد. کما اینکه برخی از سیاسیون تا اینجای کار احتمال تغییر در سیاست‌های راهبردی هسته‌ای را مطرح کرده‌اند. ضمن اینکه این کار عبور از خط قرمز‌های منطقه‌ای و جهانی است.

رویداد ۲۴| رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس می‌گوید: اصابت قرار دادن مراکز هسته‌ای حتماً در معادلات حین و بعد از جنگ می‌تواند اثرگذار باشد.

اهم اظهارات وی در این گفتگو به شرح زیر است:

-عملیات وعده صادق ۲ علاوه بر اینکه مبتنی بر حق خونخواهی ایران انجام گرفت، اما، این عملیات هنگامی انجام شد که صهیونیست‌ها دچار یک نوع توهم و اشتباه محاسباتی بودند و اعتماد به نفس کاذبی بر آن‌ها چیره بود و فکر می‌کردند می‌توانند جنایت‌ها را با شدت و گستره بیشتری ادامه دهند. به همین دلیل، این عملیات در چنین شرایطی می‌تواند توهم مذکور دشمن را هم خنثی کند و او را به تجدید محاسبات وادار کند.

-صهیونیست‌ها پدافند هوایی خود را ۷ برابر تقویت کرده بودند. اتفاقی که رخ داد به مراتب فراتر از تصور صهیونیست‌ها بود.

-برخی تحلیلگران قائل به این هستند حتی توان موشکی به نمایش گذاشته شده در مقایسه با برخی قدرت‌های موشکی مانند روسیه که در حال جنگ با اوکراین است در گسترده‌ترین عملیات موشکی روس‌ها علیه اوکراین چند فروند به طور همزمان است، اما در عملیات وعده صادق ۲ حدود ۲۰۰ فروند موشک به صورت همزمان شلیک شد که یک پیام به دشمنان می‌دهد و آن این است که ما علاوه بر اراده جهادی هیچ دغدغه‌ای هم برای ذخایر موشکی خود نداریم.

- آن‌ها ناچار هستند در اقدامی که علیه ما طراحی کرده و احیانا انجام خواهند داد، واقعیت‌ها را هم در نظر بگیرند. مورد اصابت قرار دادن مراکز هسته‌ای حتماً در معادلات حین و بعد از جنگ می‌تواند اثرگذار باشد. کما اینکه برخی از سیاسیون تا اینجای کار احتمال تغییر در سیاست‌های راهبردی هسته‌ای را مطرح کرده‌اند. ضمن اینکه این کار عبور از خط قرمز‌های منطقه‌ای و جهانی است.

- توصیه عقلای آن‌ها این است که دست به اقدامی که توسعه تنش را رقم بزند، نزنند و اگر می‌خواهند دست به اقدامی بزنند این مسائل را مراعات کنند.

- فعلاً عملیاتی را برای گوشمالی صهیونیست‌ها انجام داده‌ایم و اگر صهیونیست‌ها دست به شرارت مجدد بزنند پاسخ ما با ابعاد و کوبندگی بیشتر خواهد بود. قطعاً وقتی که ما عملیات را طراحی کرده‌ایم جنبه‌های مختلف احتمالی آن را پیش‌بینی کرده‌ایم و در این ماجرا آمادگی‌هایی از قبل وجود دارد.

-فردی جایگزین آقای هنیه شده است که اگر آقای هنیه طرفدار گفتگو و مذاکره بود امروز کسی به جای او نشسته است که گفته؛ «من مادران صهیونیست را از به دنیا آوردن فرزند یهودی پشیمان خواهم کرد.»

-

منبع: فارس
نظرات شما