صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 12
کد خبر: ۳۸۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می دهد؛

مشخصات خودروی Infauna، خودروی جنگ الکترونیک روسیه

در این مطلب به معرفی خودروی ویژه جنگ الکترونیک Infauna خواهیم پرداخت.

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: Infauna، یک سیستم جنگ الکترونیک ساخت روسیه است که به عنوان مختل کننده ارتباطات رادیویی استفاده می‌شود. این خودرو بر اساس شاسی اصلاح شده نفربر زرهی چرخدار BTR-۸۰ به نام K۱Sh۱ (GAZ-۵۹۰۳۹) ساخته شده است.

توسعه خودروی Infauna

توسعه Infauna در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و در سال ۲۰۰۹ تکمیل شد. روسیه تست کارخانه‌ای آن را در سال ۲۰۰۹ به پایان رساند و اولین تولید این خودرو در سال ۲۰۱۰ آغاز شد. در سال ۲۰۱۱ اولین خودرو آماده تحویل به ارتش روسیه شد. در ژانویه ۲۰۱۲، چهار وسیله نقلیه Infauna به واحد‌های هوابرد جنگ الکترونیک روسیه تحویل داده شد.

هیچ معادل خارجی برای "Infauna" وجود ندارد. این وسیله نقلیه از ویژگی‌های فناوری منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که می‌تواند حفاظت از نیروها، خودرو‌های زرهی، پرسنل رزمی در برابر مین‌های زمینی و بمب‌های دست‌ساز را بهبود بخشد و باعث ایجاد اختلال در ارتباطات دشمن شود. Infauna در درگیری‌های اوکراین برای مسدود کردن رادیو‌های VHF و UHF و سیستم‌های ارتباطی GSM استفاده می‌شود.

انواع خودروی Infauna

در حال حاضر هیچ نوع دیگری از Infauna K۱Sh۱ UNSh-۱۲ وجود ندارد

تجهیزات پارازیت Infauna

Infauna یک سیستم شناسایی و پارازیت الکترونیکی چند منظوره است. تجهیزات وسیله نقلیه جنگ الکترونیکی شامل ابزار‌های سنتی سیستم‌های جنگ الکترونیکی برای پارازیت و مدیریت ارتباطات و همچنین تجهیزات نوری الکترونیکی است. برجک استاندارد BTR-۸۰ برداشته می‌شود تا با یک آنتن بزرگ که برای پارازیت استفاده می‌شود جایگزین شود.

طراحی و حفاظت Infauna

خودروی مجتمع ارتباطی جنگ الکترونیک Infauna بر اساس شاسی اصلاح شده نفربر خودروی زرهی چرخدار BTR-۸۰ با نام K۱SH۱ (نسخه UNSh-۱۲) ساخته شده است. برجک استاندارد BTR-۸۰ برداشته شده و جای آن یک آنتن بزرگ که برای پارازیت استفاده می‌شود جایگزین شده است.

قسمت میانی بدنه بزرگتر و بالاتر از BTR-۸۰ استاندارد است تا تجهیزات و پرسنل نظامی را در خود جای دهد. قسمت جلوی بدنه دارای چهار دریچه است و یک درب به مرکز هر طرف بدنه تعبیه شده است. بدنه در برابر شلیک اسلحه‌های کوچک و ترکش پوسته محافظت می‌کند. تجهیزات استاندارد Infauna شامل سیستم حفاظتی هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی و دید در شب می‌باشد. این وسیله نقلیه دارای هشت خدمه است.

تحرک خودروی Infauna روسیه

 BTR-۸۰، Infauna مجهز به موتور دیزلی YaMZ-۲۳۸M۲ V-۸ توربوشارژ است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت  را تولید می‌کند. همچنین دارای با گیربکس دستی با ۵ دنده جلو و ۱ دنده عقب است. این وسیله نقلیه می‌تواند با حداکثر سرعت جاده‌ای ۸۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر برد ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.

وظایف جنگی خودروی Infauna

وظایف اصلی خودرو Infauna حفاظت از جاده، خودرو‌های جنگی و پرسنل در برابر مین‌های رادیویی و وسایل انفجاری و ایجاد پارازیت در برابر سیستم‌های ارتباطی رادیویی دشمن در سطح گردان است. Infauna می‌تواند تداخل آئروسل ایجاد کند که برای محافظت در برابر سلاح‌های با دقت بالا با لیزر و سیستم‌های مدیریت ویدئویی استفاده می‌شود.

چند کارکردی ادعا شده، علاوه بر قابلیت مسدود کردن بمب‌های دست ساز رادیویی کنترل شده، ارتباطات رادیویی و پارازیت نوری به منظور محافظت از سربازان، تجهیزات نظامی و اشیاء در برابر سلاح‌های هدایت شونده مجهز به صفحه نمایش ویدئویی یا لیزری، مستلزم است.

مشخصات فنی کلی Infauna 

نوع: وسیله نقلیه جنگ الکترونیکی قادر به مسدود کردن ارتباطات رادیویی محافظت در برابر شلیک اسلحه‌های کوچک و ترکش گلوله‌های توپخانه است.
کشور طراح: روسیه
اپراتور:روسیه
وزن خودرو:۱۲۰۰۰ کیلوگرم
سرعت خودرو: ۸۰ کیلومتر در ساعت
لوازم جانبی: تجهیزات جنگ الکترونیک و ارتباط، دید در شب، سیستم حفاظتی شیمیایی، هسته‌ای و بیولوژیکی
خدمه: ۸
زره: مقاوم در برابر شلیک سلاح‌های کوچک و توپخانه
ابعاد: طول: ۷.۶۵ متر؛ عرض: ۲.۹ متر؛ ارتفاع بدنه: ۲.۲۱ متر
سرعت: ۸۰ کیلومتر بر ساعت
برد خودر: ۶۰۰ کیلومتر

نظرات شما