صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۳۸۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

مهمان‌نوازی به سبک سازمان ملی استاندارد! از اجبار و قلدری تا تحقیر و وعده ناهار

نامه‌ای که از سازمان ملی استاندارد به بیرون درز کرده، حواشی فراوانی داشته است، زیرا با ادبیاتی تحقیرآمیز کارکنان این سازمان را وادار به حضور در مراسم کرده‌ا‌ند.

رویداد ۲۴| سازمان ملی استاندارد خطاب به معاونین و مدیران این سازمان نامه نوشته و درباره حضور در مراسم روز ملی استاندارد نکاتی را ذکر کرده است. نکاتی قابل توجه انتشار آن در فضای مجازی حاشیه‌ساز شده چرا از یک سو کارکنان با حضور و غیاب و ساعت‌زنی تهدید می‌شوند و راهی غیر از حضور در مراسم پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر با وعده صبحانه و ناهار و پذیرایی شان مهمانان زیر سوال می‌رود!

 
در این نامه ذکر شده که «دستگاه حضور و غیاب در روز مراسم روز جهانی استاندارد دو ستاد تهران، کرج و استان تهران – البته فعال می‌باشد و در ورودی سالن اجلاس خواهد بود».
همچنین آمده که «کارکنان استان تهران – البرز و ستاد سازمان (تهران و کرج) پس از مراسم در اختیار خودشان می‌باشند».
نویسندگان نامه این را هم تاکید کرده‌اند که «در روز یاد شده برای کارکنان صبحانه، پذیرانی و نهار تهیه شده است».
نکته دیگر این است که «اداره کل توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی پس از اتمام مراسم آمار حضور و غیاب را از دستگاه‌های مربووطه استخراج و با آمار ارسالی از سمت معاونت‌ها، روسای مراکز و مدیران تحویل می‌نماید مطابقت می‌دهند».
در بند بعدی این نامه نیز آمده است: «کارکنان غایب در مراسم به عنوان غایب و عدم حضور در محل خدمت محسوب شده و برابر مقررات رفتار می‌گردد. دستگاه ساعت زنی در آن روز در ستاد سازمان در تهران و کرج غیرفعال می‌باشد».
سید جمال هادیان، فعال رسانه‌ای با اشاره به این نامه نوشته: «چون با قلدری و بداخلاقی، کارکنان را تحقیر کرده‌اند محبوبیت ندارند تا آنجا که در هنگام نیاز مجبور به تهدید می‌شوند».
او در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به رئیس‌جمهور و معاون اول وی نوشت: در مراسم روز جهانی استاندارد شرکت نکنید و رئیس سازمان را فوراً برکنار کنید و این سازمان و کارکنانش را از این مخمصه نجات بخشید.

نظرات شما