صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۳۸۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

دیدار و گفتگوی عراقچی با نخست وزیر قطر + فیلم

وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های خود در مورد تحولات منطقه با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

رویداد۲۴| وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های خود در مورد تحولات منطقه با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در خصوص گسترش روابط میان تهران و دوحه و موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی، به ویژه تحولات لبنان و فلسطین و ضرورت توقف جنایات رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.



عراقچی با اشاره به سیاست حسن هم جواری و توسعه همه جانبه مناسبات با همسایگان به عنوان اولویت مهم دولت چهاردهم در راستای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و نیز توسعه و رفاه منطقه ای، روابط میان ایران و قطر را برادرانه و رو به جلو ارزیابی و بر اجرای توافقات قبلی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با مرور تلاش‌های دو کشور جهت توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت‌ها در لبنان و فلسطین شد.

نظرات شما