صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 11
کد خبر: ۳۸۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

طرح ترافیک جدید تهران از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: طرح ترافیک جدید در صورت تایید شورا‌های ترافیک از ابتدای سال بعد اجرایی می‌شود.


رویداد۲۴| تغییر در اجرای طرح ترافیک در پایتخت از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به آن پرداخته شده است و شورا و شهرداری تهران مصمم به تغییر در اجرای طرح ترافیک هستند و آنطور که اعلام شده در حال حاضر مشاور دانشگاهی انتخاب شده و شرح مطالعات تدوین شده و جلسات اولیه برای آسیب شناسی انجام شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی شهرداری تهران، طرح ترافیک جدید از سال آینده اجرایی خواهد شد البته این مهم نیاز به بررسی در شورای شهر و شورای ترافیک تهران دارد.

شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری اعلام کرده بود که حداکثر تا دی یا بهمن ماه سال‌جاری جمع‌بندی‌ها در مورد ابعاد مختلف طرح ترافیک انجام بشود تا طرح به شورای شهر ارسال و تا بهمن ماه تعیین تکلیف شود و در این راستا از همکاری ۲۸ استاد دانشگاهی بهره گرفته شده تا این طرح با نگاه علمی و پژوهشی پیش برود.

همچنین محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد: در سال آینده در سطح شهر طرح ترافیک جدید اجرایی خواهد شد.

هرمزی البته اجرای طرح جدید را منوط تایید شورا‌های ترافیک دانسته است.

بنا بر اعلام شهرداری تهران، محدوده‌های فعلی براساس ضوابط شورای عالی ترافیک امکان تغییر چندانی ندارند، اما محدوده طرح زوج و فرد سابق و همچنین ساعات تردد خودرو‌ها ممکن است تغییر یابد؛ از دیگر نکات مطرح‌شده در این طرح، ورود کامیون‌ها به محدوده طرح ترافیک است که به‌طور جدی مورد بررسی قرار گرفته است تا مدیریت بهتری بر عبور و مرور این وسایل نقلیه اعمال شود.

منبع: تسنیم
نظرات شما