صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 12
کد خبر: ۳۸۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید؛

ببینید| رویارویی مرگبار ایمپالا با پلنگ، کروکدیل و کفتار

رویارویی یک ایمپالا با یک پلنگ، کفتارها و کروکدیل ها را در این برخورد هیجان انگیز حیات وحش که توسط یک گردشگر در پارک ملی کروگر ثبت شده است تماشا کنید.

رویداد۲۴ | حسین فلاحی: تصور کنید زندگی یک ایمپالا در طبیعت وقتی هدف یک پلنگ، کفتار و ۲ کروکودیل قرار می‌گیرد چقدر می‌تواند سخت باشد.

 تراویس کریرا، در سفر به پارک مارلوث در همسایگی پارک ملی کروگر این منظره کم نظیر از حیات وحش را ثبت کرد.  

تراویس نوشت: من و دوستانم مورین و پیت پلنگی را در داخل پارک مارلوث، در آن سوی رودخانه کروکودیل دیدیم. ما سرگرم تماشای تلاش پلنگ برای شکار بودیم. ناگهان چشم ما به کفتاری افتاد که به داخل یک خندق رفت. سپس متوجه گله کوچکی از ایمپالا شدیم که همه آن‌ها در جهت موافق با کفتار در حال حرکت بودند. می‌دانستم قرار است اتفاقی بیفتد، بنابراین شروع به فیلمبرداری از آن‌ها کردم.   پلنگ وارد عمل شد و یکی از ایمپالا‌ها را گرفت!

مدت کوتاهی بعد از آن کفتار سعی کرد یکی از ایمپالا‌های دیگر را بگیرد، اما موفق نشد. کفتار ناامید متوجه پلنگ و شکار آن شد. کرد. کفتار فکر کرد که دزدیدن یک وعده غذایی راحت‌تر از تلاش برای شکار است. کفتار به سرعت وارد شد و ایمپالا را درست از دهان پلنگ ربود. ایمپالا در این لحظه هنوز زنده بو. کفتار شروع به کشیدن آن به بالای یک تپه برای رسیدن به نقطه‌ای امن برای خوردن آن بود.

ناگهان سروکله دو کروکدیل عظیم الجثه که جذب این هیاهو شده بودند پیدا شد. آن‌ها از رودخانه بیرون آمدند. کروکدیل بزرگ‌تر مستقیماً به سمت ایمپالا رفت. ایمپالا هنوز در آرواره‌های کفتار زنده بود و لگد می‌زد. کروکدیل ایمپالا را گرفت و با آرواره‌های قدرتمندش آن را له کرد. این زندگی عمر ایمپالا بود.

نظرات شما