صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 12
کد خبر: ۳۸۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی اعلام شد+ جزئیات

هدف از تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی کمک به افراد برای کسب درآمد از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌های محیط زندگی و توانمندی‌های خود و خانواده‌شان است تا به خوداتکایی اقتصادی دست یابند و نیاز‌های خود را تأمین کنند.

رویداد۲۴| علی نیک سرشت، معاون مشارکت‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل، اعلام کرد که ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی به افراد تحت پوشش بهزیستی اختصاص یافته است. این تسهیلات طبق دستورالعمل‌های سازمان به افراد واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

نیک سرشت توضیح داد که تسهیلات اشتغال‌زایی برای سال جاری از محل تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۳ تأمین شده و بخشی از این تسهیلات به‌صورت خوداشتغالی در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت. هدف این تسهیلات کمک به افراد برای کسب درآمد از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌های محیط زندگی و توانمندی‌های خود و خانواده‌شان است تا به خوداتکایی اقتصادی دست یابند و نیاز‌های خود را تأمین کنند.

وی افزود که بهزیستی همچنین می‌تواند برای تسهیل اشتغال افراد تحت پوشش در مراکز خصوصی و تعاونی، تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت کند. به ازای هر نفر، مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

معاون بهزیستی استان اردبیل همچنین به راهکار‌های دیگر اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: واریز یارانه جبران کارایی برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را به کار می‌گیرند، یکی از این راهکارهاست. این کارفرمایان می‌توانند تا ۵۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب را از بهزیستی دریافت کنند.

نیک سرشت ادامه داد که علاوه بر پرداخت تسهیلات کارفرمایی و یارانه جبران کارایی، امکان پرداخت بیمه سهم کارفرمایی نیز وجود دارد. کارفرمایانی که معلولان را استخدام کنند می‌توانند تا ۳۰ سال از مشوق بیمه سهم کارفرمایی بهره‌مند شوند. همچنین، در صورت استخدام زنان سرپرست خانوار و دیگر افراد تحت پوشش، این کارفرمایان می‌توانند به مدت پنج سال از مشوق‌های بیمه کارفرمایی استفاده کنند.

تعداد پرونده‌های افراد و خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی در استان اردبیل به ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره می‌رسد، که از این تعداد، ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر مستمری‌بگیر هستند و باقی خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند. استان اردبیل با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر، در شمال غربی ایران واقع شده و دارای ۱۲ شهرستان است.

منبع: ایرنا
نظرات شما