صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 12
کد خبر: ۳۸۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

شکایت دسته‌جمعی هیئت مدیره پرسپولیس از بیرانوند!

اعضای هیئت مدیره پرسپولیس با اعلام شکایت از علیرضا بیرانوند اقدام حقوقی مهمی را در تحولات مربوط به پرونده دروازه‌بان سابق خود انجام داد.

رویداد۲۴| یک هفته بعد از مصاحبه جنجالی علیرضا بیرانوند در میکسدزون ورزشگاه یادگار امام، هیئت مدیره پرسپولیس که مورد اتهام شدید دروازه‌بان شماره یک تیم ملی قرار گرفته، شکایت رسمی خود را نسبت به تهمت دریافت رشوه انجام داد.

علیرضا بیرانوند در مصاحبه خود صراحتا عنوان کرد که نه تنها جریمه ۲۰ میلیاردی را به پرسپولیس پرداخت نخواهد کرد بلکه «شیرینی پنج میلیاردی را که برای دریافت الحاقیه» به اعضای هیئت مدیره پرسپولیس پرداخت کرده نیز از آن‌ها خواهد گرفت.

بیرانوند در پایان این مصاحبه حتی مدعی شد که در صورت ادامه جنگ لفظی پرسپولیس با او، حاضر است ویدیوی پرداخت این شیرینی را هم منتشر کند. این جمله بیرو با واکنش سریع معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس مواجه شد و هومن هدایتی از بیرانوند خواست تا هرچه سریع‌تر ویدیوی مذکور را منتشر کند.

با این حال در جلسه هفته گذشته هیئت مدیره پرسپولیس، آن‌ها شکایت دوباره از علیرضا بیرانوند را تصویب کردند. بر اساس این مصوبه، اعضای وقت هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس برای اعاده حیثیت از علیرضا بیرانوند شکایت کردند و حالا یکی از اعضای تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس به خبرنگار "ورزش سه" اعلام کردند که این شکایت ثبت شده است.

این شکایت علاوه بر ثبت پرونده محرومیت و جریمه بیرانوند در کمیته استیناف و همچنین شکایت باشگاه پرسپولیس از او در کمیته انضباطی و همچنین احضار این دروازه‌بان به کمیته اخلاق و انضباطی است که بیرانوند را درگیر چندین پرونده حقوقی می‌کند.

او بعد از بازی ایران و قطر باید در کمیته انضباطی و اخلاق حاضر شود و در این خصوص به مسئولان این دو کمیته قضایی فدراسیون فوتبال پاسخ دهد و حالا احتمالا با شکایت پرسپولیس، پایش به محاکم قضایی نیز باز خواهد شد تا در مورد ادعای پرداخت «شیرینی» به اعضای هیئت مدیره پرسپولیس توضیحات خود را ابراز کند.

بیرانوند پس از این مصاحبه هیچ واکنشی نداشته، اما محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور، شب گذشته در مصاحبه مفصل خود از این دروازه‌بان حمایت کاملی را انجام داد و اعلام کرد که حکم کمیته تعیین وضعیت عادلانه نبوده است.

محمد دلبری، حسین شهریاری، مجید پوراحمدی، محمداسد مسجدی و پیمان حدادی پنج عضو هیئت مدیره پرسپولیس در زمان صدور الحاقیه فسخ قرارداد بیرانوند هستند که این شکایت دسته جمعی را ثبت کردند.

بر اساس این الحاقیه بیرانوند در صورت عدم دریافت مطالباتش تا ۱۵ روز بعد از پایان فصل، میتوانست قرارداد خود را یکطرفه فسخ کند، اما آنطور که در حکم کمیته تعیین وضعیت آمده، پرسپولیس تا موعد فسخ مطالبات بیرانوند را پرداخت کرد و علاوه بر این دروازه‌بان قرمز‌ها نیز یک روز زودتر فسخ خود را انجام داد تا در این کمیته محکوم شود، هرچند که حکم محرومیت او به دلیل «عدم سابقه در کمیته تعیین وضعیت و حضور در تیم ملی» تعلیق شد.

منبع: ورزش سه
نظرات شما