صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۳۸۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

خولیو ولاسکوئز کیست؟| نگاهی به رزومه گزینه جدید سرمربیگری استقلال

خولیو ولاسکوئز، ۴۳ ساله، با وجود سن نسبتاً کم، تجربه گسترده‌ای در عرصه مربیگری دارد. نام او چندی است در بین گزینه‌های احتمالی مربی‌گری باشگاه استقلال شنیده می‌شود.

رویداد۲۴| سیما صابری: بعد از استعفای نکونام مساله انتخاب مربی برای استقلال از اهمیت ویژه‌ای برای طرفداران این تیم برخوردار است. چندی است نام خولیو ولاسکوئز، مربی مشهور اسپانیایی در لیست مربی‌گری باشگاه استقلال شنیده می‌شود. کسی که سوابق حرفه‌ای مهمی را در کارنامه مربی‌گری خود ثبت کرده است. مدیران باشگاه استقلال که این روز‌ها درگیر بررسی رزومه سرمربیان مختلف اروپایی هستند، رایزنی‌های خود با خولیو ولاسکوئز را به شکل جدی‌تری دنبال کرده‌‎اند.

خولیو ولاسکوئز، ۴۳ ساله، با وجود سن نسبتاً کم، تجربه گسترده‌ای در عرصه مربیگری دارد. وی نه تنها در اسپانیا بلکه در سطح بین‌المللی نیز در لیگ‌های برتر ایتالیا، پرتغال و هلند فعالیت کرده است. تیم‌های باشکاهی ویارئال، رئال مورسیا، رئال بتیس، بلننسیس، آلکورکون، اودینزه، ویتوریا ستوبال، ماریتمو، آلاوس و فورتونا سیتارد هلند نیز تنها بخشی از سوابق گسترده او در زمینه مربیگری فوتبال هستند.

بیوگرافی ولاسکوئز

خولیو ولاسکوئز، مربی فوتبال مشهور ۴۳ ساله اسپانیایی است. او در ۵ اکتبر ۱۹۸۱ در شهر سالامانکا به دنیا آمد. او از سنین پایین کار خود را آغاز کرد و در ۱۵ سالگی به دلیل علاقه زیادش به مربیگری، مربی‌گری را در سطوح پایین آغاز کرد و در ۳۰ سالگی هدایت تیم بزرگ ویارئال را بر عهده داشت.

آغاز مربیگری ولاسکوئز

ولاسکوئز در سال ۱۹۹۷ کار خود را با مربیگری در دسته‌های پایه تیم سان نیکولاس CF آغاز کرد. سه سال بعد، تیم جوانان UD سور را هدایت کرد. در سال ۲۰۰۲، تیم جوانان رئال بتیس وایادولید او را استخدام کرد، جایی که فقط یک فصل مربیگری کرد. همچنین او هدایت تیم جوانان لاگونا را بر عهده داشت. سوابق او گسترده و پربار است و همچنان ادامه دارد. تیم پینا رِسپوئلا از دسته اول منطقه‌ای، مقصد بعدی او بود. پس از آن، به آرانینا CF رفت و در دسته "ریجنال پرفرنت" مربیگری کرد. او به تدریج و بدون وقفه به دسته‌های بالاتر رسید و در نهایت تیم اتلتیکو ویلاکالروس را در دسته سوم هدایت کرد.

مربیگری تیم‌های جوانان

همین رزومه پربار وی باعث شد تا او در طول مسیر حرفه‌ای خود رشد کند و پخته‌تر شود. او در ادامه فعالیت حرفه‌ای خود، در سال ۲۰۰۸ مربیگری تیم جوانان پولی دپورتیوو ایکیدو را به عهده گرفت. سپس در سال ۲۰۰۹ به تیم جوانان رئال وایادولید پیوست. او دوباره به دسته سوم بازگشت و این بار هدایت تیم وایادولید "B" را بر عهده گرفت. پولی دپورتیوو ایکیدو، در سال ۲۰۱۰ او را دعوت کرد و او نیز این پیشنهاد را پذیرفت. شاید بزرگترین جهش حرفه‌ای خولیو ولاسکوئز پس از مربیگری برای تیم ویارئال "C" به دست آمد. او از این تیم به دومین تیم جوانان ویارئال رفت و در نهایت هدایت تیم اول را در لیگ آدلانته بر عهده گرفت. سرانجام، تیم رئال مورسیا در سال ۲۰۱۳ روی ولاسکوئز حساب باز کرد و او یک فصل در این تیم فعالیت کرد.

شیوه مربیگری ولاسکوئز

ولاسکوئز به نوعی شیفته ضربات ایستگاهی است و سبک بازی او بستگی به بازیکنان و نوع مسابقه‌ای که در پیش است دارد. او در مراسم معارفه خود به‌عنوان مربی بتیس گفت: «فوتبال متعلق به بازیکنان است، نه مربیان».

ولاسکوئز همچنین مربیگری تیم باشگاهی رئال ساراگوسا که تیمی اسپانیایی است، برعهده گرفته است.

او پیش از آن سرمربی یک تیم هلندی به نام فورتونا سیتارد را برعهده داشت. تیم باشگاهی آلکورکون اسپانیا یکی دیگر از تیم‎‌هایی است که ولاسکوئز بیشترین زمان سرمربی‌گری‌اش را با آن گذرانده است.

ضمناً لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله سری‌آ ایتالیا، لالیگا اسپانیا، اردیویسه هلند و البته لیگ برتر پرتغال از جمله لیگ‌هایی است که وی سرمربی‌گری تیم‌های پرافتخاری را در آن داشته است.

هرچه هست گفته می‌شود که مذاکرات اولیه با این مربی مشهور اسپانیایی مثبت بوده است و او یکی از این افرادی است که ممکن است در آینده هدایت تیم استقلال تهران را بر عهده بگیرد.

 

نظرات شما