صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 16
کد خبر: ۳۸۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

معرفی بهترین رستوران های لاکچری اصفهان

اصفهان هم مثل بسیاری از مقاصد گردشگری ایران، غذا‌های لذیذ و عامه‌پسندی دارد که باعث شور و شوق گردشگران می‌شود. تجربه وقت‌گذرانی در رستوران‌های اصفهان برای هر گردشگری لحظاتی به یادماندگی خلق می‌کند که توصیه می‌شود این دقایق ارزشمند را تا حد ممکن از دست ندهید.

رویداد۲۴| مریم آیتی: شهر تاریخی اصفهان هر ساله میزبان گردشگران زیادی است، این گردشگران برای میل کردن وعده‌های غذایی خود به دنبال بهترین رستوران شهر هستند تا تجربه خوبی از اصفهان و غذاهایش را به خاطر بسپارند.

اگر علاقه‌مند به سفر کردن هستید، می‌دانید که یکی از لحظات بی‌نظیر سفر، لذت بردن از غذا‌های محلی در رستوران‌ها و غذاخوری‌های کوچک و بزرگ آن شهر‌ها است. اصفهان هم مثل بسیاری از مقاصد گردشگری ایران، غذا‌های لذیذ و عامه‌پسندی دارد که باعث شور و شوق گردشگران می‌شود. تجربه وقت‌گذرانی در رستوران‌های اصفهان برای هر گردشگری لحظاتی به یادماندگی خلق می‌کند که توصیه می‌شود این دقایق ارزشمند را تا حد ممکن از دست ندهید.

رستوران شهرزاد اصفهان

اگر به دنبال رستورانی با فضای لوکس و تزئینات سنتی هستید، رستوران شهرزاد یک انتخابی عالی‌ خواهد بود. این رستوران با سابقه‌ای تاریخی، جزو لوکس‌ترین رستوران‌های اصفهان به حساب می‌آید. دیوار‌هایی که با نقاشی‌های سنتی و آینه‌کاری‌های خیره‌کننده تزئین شده‌اند، اینجا را به یک نمایشگاه از اصالت و تاریخ اصفهان تبدیل کرده‌اند. شیشه‌های رنگارنگ پنجره‌ها، نمایی زیبا از فرهنگ و جذابیت این شهر را به نمایش می‌گذارند. این رستوران با کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای و نقش و نگار قجری در چهارباغ عباسی قرار دارد. شهرزاد از دهه ۴۰ شمسی مشغول ارائه خدمات به مشتریان است.


بیشتر بخوانید:

این رستوران به دو دلیل از بهترین رستوران‌های اصفهان شناخته می‌شود، یکی کیفیت خوب غذا‌ها و سرویس و دیگری دکور قدیمی و زیبا. در این رستوران می‌توانید یکی از اصیل‌ترین و خوش‌مزه‌ترین غذا‌های اصفهانی یعنی خورشت ماست را سفارش دهید. به‌علاوه بریانی مخصوص که ناهار اصلی اصفهانی‌ها در روز‌های تعطیل هم هست، با بهترین کیفیت در این رستوران سرو می‌شود.

رستوران شاندیز اصفهان

شاندیز یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های اصفهان است که غذا‌های اصیل ایرانی از جمله کباب، در کنار طعم‌های محلی اصفهانی، در منوی این رستوران موجود است. 

رستوران خوان گستر اصفهان

خوان گستر مجموعه رستوران‌های چند شعبه‌ای در اصفهان دارد که یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین شعبه‌هایش در سیتی سنتر اصفهان قرار گرفته است. شعبه‌های دیگر در هتل جلفا و منطقه ارمنی است. دکوراسیون شیک و فضای دلپذیر و تمیز رستوران، در کنار سرویس دهی عالی یک تجربه به یادماندنی از لذیذترین غذا‌های اصفهان در ذهنتان باقی می‌گذارد که حتماً مشتری چندباره آن خواهید شد. خوان گستر در اصفهان به چلو کوبیده‌اش معروف است. حتی اگر گیاهخوار هستید این رستوران سالاد و غذا‌های گیاهی خوشمزه‌ای برایتان تدارک دیده است.

رنگ آبی آسمانی دیوار‌ها به همراه تابلو‌های هنری، احساس آرامش را در این رستوران تقویت می‌کند. منوی این رستوران، سنتی بوده و بر غذا‌های سنتی اصفهان تاکید دارد. پیشنهاد می‌شود حتماً خورش ماست و ته‌چین مرغ آن را تجربه کنید. همچنین باید دانست که در برخی از ساعات، برنامه موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود که می‌تواند تجربه‌ای دلپذیر را به شما ارائه دهد.

رستوران بریانی اعظم اصفهان

اگر می‌خواهید تنها یک غذا از غذا‌های سنتی اصفهان را تجربه کنید، بریانی اعظم را از دست ندهید. این غذا یکی از غذا‌های معروف و سنتی اصفهان است که باب میل اصفهانی‌ها است. در همه رستوران‌های اصفهان بریان وجود دارد. اما یکی از بهترین رستوران‌ها برای تجربه بریان، رستوران بریانی اعظم است. ترکیب این غذا یک غذای چرب با گوشت چرخ‌کرده بره یا گوسفند و جگر در میان نان سنتی است و مانند کله‌پاچه مکان‌های طبخ مخصوص به خودش را دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، بریان نام غذا و بریانی نام مکان‌هایی است که در آن غذا طبخ می‌شود. 

این رستوران در سال ۱۲۹۵ افتتاح شد و از همان موقع پاتوق طرفداران بریانی بوده است. ویژگی اصلی این رستوران این است که در آن می‌توانید بریان و آبگوشت بریان را با دوغ محلی سفارش دهید.

رستوران ترنج اصفهان

رستوران ترنج اصفهان از این دست مکان‌هایی است که نقش و نگار قاجاری از دیوارهایش می‌بارد. جایی که با سابقه تاریخی‌اش در کنار کلیسای هوانس قرار گرفته است. خانه هوانس متعلق به رئیس قزاق‌خانه دولت ایران در عهد ناصری است. در این مجموعه علاوه بر رستوران ترنج، شربت خانه، کافی‌شاپ و عکاس‌خانه نیز وجود دارد.

رستوران ترنج یا همان رستوران هوانس در منطقه جلفا در اصفهان و در محله‌ای که همواره توریست‌ها را به سوی خود جذب می‌کند، قرار دارد. این محله که به عنوان یکی از مقاصد توریستی مهم اصفهان شناخته می‌شود، میزبان هزاران گردشگر در طول سال است. رستوران ترنج با دکوراسیون داخلی زیبا و آرامش‌بخش خود، یک جایگاه ویژه در میان رستوران‌های این محله دارد و در یک خانه تاریخی واقع شده است. 

مجموعه رستوران ترنج یا هوانس شامل رستوران و کافی‌شاپ در شاه‌نشین قرار گرفته و شربت‌خانه واقع در سردآب است. در فصل‌های گرم سال می‌توانید در حیاط باصفای رستوران، کنار حوض آبی بنشینید و در ماه‌های سرد هم در داخل خانه. معماری خانه هوانس توسط معروف‌ترین معماران اصفهانی انجام شده و در گوشه گوشه آن چیزی برای دیدن و لذت بردن وجود دارد.

رستوران شب نشین اصفهان

یکی دیگر از رستوران‌های معروف اصفهان، رستوران شب نشین اصفهان است. جایی که با محوطه سرسبزی که دارد، برای علاقه‌مندان به غذا‌های دریایی، بومی و ایرانی یکی از رستوران‌های خوش‌نام به شمار می‌رود. در اینجا بعد از صرف غذا می‌توانید یادداشتی را از خودتان به جا بگذارید و نیز می‌توانید دست‌نوشته‌های زیبا و خواندنی بسیاری از مردم مختلف بافرهنگ متفاوت را در اینجا بخوانید.

رستوران شب نشین اصفهان با طراحی خلاقانه‌ای در فضایی مشابه یک قصر چینی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در این مکان شما می‌توانید از غذا‌های اصیل ایرانی در محیطی بی‌نظیر و دلپذیر لذت ببرید. طعم منحصربه‌فرد کباب‌های این رستوران در فضایی بسیار زیبا، از ویژگی‌های این رستوران است. باغ رستوران شب نشین تجربه غذای خوش‌مزه در محیطی سبز و باصفا مزین به موزیک زنده را در اختیار شما می‌گذارد.

رستوران باستانی اصفهان

در ضلع جنوبی میدان نقش جهان رستورانی به نام رستوران باستانی را می‌بینید که در آن جا می‌توانید با نمای دیگری از سری رستوران‌های سنتی اصفهان آشنا شوید. جایی که با آیینه‌کاری و کاشی‌کاری‌های سنتی اصفهانی نمایی ویژه به رستوران داده است. دو فضای مجزا در این رستوران می‌بینید، یکی مسقف و دیگری که در کنار حوض فیروزه‌ای قرار دارد.

رستوران آرک اصفهان

یکی دیگر از رستوران‌های لاکچری اصفهان رستوران آرک است. برای رفتن به اینجا فرمان را به سمت خیابان جلفا و حوالی کلیسای وانک بچرخانید. اینجا معمولاً نقطه‌ای جذاب برای گردشگران و توریست‌ها است. فضای دلباز رستوران آرک در کنار حیاط دلنشینی که دارد، گران‌قیمت بودن غذا‌ها را تا حدی قابل قبول می‌کند. اتاق‌های کوچک اطراف حیاط نیز این امکان را برایتان ایجاد می‌کند تا در محیطی دلپذیر و اختصاصی غذایتان را میل کنید.

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان

رستوران ملک سلطان جارچی باشی یکی از زیباترین و لوکس‌ترین رستوران‌های اصفهان به شمار می‌آید. این رستوران در مجموعه تاریخی و فرهنگی ملک سلطان واقع شده و با طراحی داخلی بی‌نظیر خود، میهمانان را به دوران‌های گذشته می‌برد. سقف‌های قوسی و گچ‌کاری‌های هنری در این رستوران به سبک دوره صفوی طراحی شده‌است تا مهمانان به زیبایی‌های هنری گذشته نگاهی داشته باشند. فضای آرام و دلنشین این رستوران با صندلی‌های چوبی و منوی سنتی، تجربه‌ای متفاوت برای میهمانان به ارمغان می‌آورد.

وقتی به رستوران جارچی باشی می‌روید شما دارید در حمام غذا می‌خورید. ساختمان این رستوران در واقع حمام عمومی بوده که در دوران صفویه و حدود سال ۱۰۱۹ شمسی ساخته شده است.

حاج سید احمد افتخاری بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ مشغول مرمت و بازسازی این ساختمان تاریخی و تبدیل آن به رستوران و تالار پذیرایی بود. امروزه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر هم‌زمان می‌توانند در این رستوران غذا خورده و از فضای داخلی شگفت‌انگیز آن لذت ببرند. شیرین‌پلو و مرصع‌پلو و کباب کوبیده جارچی باشی در میان مشتریان ثابت این رستوران طرفداران زیادی دارد.

رستوران هتل قصر منشی اصفهان

این رستوران با این دلبازی و میز و صندلی‌های چوبی با آن قاب پنجره‌های رنگی که می‌بینید، روزگاری خانه یکی از وزرای دوران قاجار بوده که در حال حاضر به‌عنوان رستوران در خدمت گردشگران و مسافران و مردم اصفهان است. این خانه در چند قسمت بازسازی شد و رستوران قصر منشی اصفهان نیز به یکی از قسمت‌های آن اضافه شده است. هر آن چیزی که از هنر و نقش و نگار اصفهان شنیده و دیده‌اید، در این رستوران به صورت یک جا خواهید دید. جایی که علاوه بر لذت غذا خوردن با بهترین کیفیت و طعم، می‌تواند چشمانتان را با زیبایی‌اش نوازش کند. یکی از بهترین مناظر این رستوران پنجره‌های رنگی بزرگ آن است. برای ناهار به این رستوران بروید، از بوفه دور تا دور اتاق، غذایی برای خود بکشید و در کنار پنجره از آن لذت ببرید.

رستوران خوانسالار اصفهان

این رستوران با طراحی سنتی و آجری در منطقه چهارباغ بالا، شما را غرق فضای تاریخی شهر می‌کند. خوانسالار یکی از بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های اصفهان با دیوار‌های آجری و قوس‌های خاطره‌انگیز، فضای دلنشینی ایجاد می‌کند تا از طعم‌های خوشمزه لذت ببرید و اوقات خوشی را سپری کنید.

رستوران آراخوان اصفهان

در ابتدای چهارباغ بالا با رستورانی منحصر به فرد به نام آراخوان مواجه می‌شوید که در فضای تاریخی اصفهان غرق‌تان خواهد کرد. نقش و نگار‌ها و قوس‌های زیبای دیوارها، شما را به گذشته‌های اصفهان می‌برد. این رستوران با معماری سنتی تزیین شده و با ایجاد حس تاریخی در دل مهمانان خود، تجربه متفاوتی را به شما هدیه می‌دهد. کیفیت بالای غذا‌های آراخوان تا امروز باعث رضایت مردم شده و تجربه‌ی یک‌بار غذا خوردن در آراخون کافیست تا شما را دوباره به این رستوران بازگرداند. 

این رستوران در سه طبقه برای هر سلیقه غذایی آماده کرده است. در طبقه همکف می‌توانید غذا‌های فرنگی بخورید، طبقه دوم به نوشیدنی‌ها و انواع ساندویچ اختصاص دارد و بالاترین طبقه هم مختص غذا‌های اصیل ایرانی است.

رستوران باغ شهر اصفهان

در رستوران باغ شهر اصفهان، شما می‌توانید از کباب‌های لذیذ و دیگر غذا‌های متنوع ایرانی لذت ببرید، اما جذابیت اصلی این مکان در چشم‌انداز بی‌نظیر آن است. اینجا به شما فرصت می‌دهد که از پنجره‌ها و تراس‌هایش، به مناظر زیبا و تاریخی شهر اصفهان نگاهی بیاندازید. 

رستوران نقش جهان اصفهان

این رستوران با معماری سنتی و منحصربه‌فرد خود آرامشی برای شما ایجاد می‌کند تا با همراهی موسیقی اصیل ایرانی، از غذا‌های خوشمزه‌ای که برایتان مهیا می‌شود، لذت ببرید. با کیفیت بالای غذا‌های این رستوران و زیبایی مناظر اطراف، به تجربه‌ای خوشمزه و دلپذیر در قلب اصفهان خواهید رسید.

در شهر اصفهان از هرکس بپرسید اولین جایی که باید ببینید کدام است، می‌گوید میدان نقش جهان. این میدان آن‌قدر زیبا و باصفاست که می‌توانید ساعت‌ها در آن قدم بزنید، بنشینید، یا حتی دراز بکشید. رستوران سنتی نقش جهان دور همین میدان یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین سالن‌های غذاخوری اصفهان است.

اگر برای مناسبت خاصی می‌خواهید یک غذای عالی بخورید، یا میهمانان خارجی خود را به کامل‌ترین نمونه از فضا و غذای ایرانی مهمان کنید رستوران نقش جهان از بهترین رستوران‌های اصفهان است که می‌توانید انتخاب کنید.

اگر در ماه‌های گرم سال به اصفهان رفته‌اید، می‌توانید روی تراس رستوران بنشینید. این‌طور می‌توانید تصور کنید که داخل میدان هستید، چون کاملا به میدان نقش‌جهان تسلط دارید و می‌توانید رفت‌وآمد و جنب‌وجوش مردم را در آن تماشا کنید. اما در ماه‌های سرد سال به داخل رستوران بروید.

اولین چیزی که به‌محض ورود به رستوران نقش‌جهان نظرتان را جلب می‌کند دکور این رستوران است. سالن این رستوران پوشیده شده از نقاشی‌های سنتی و آینه‌کاری‌های رنگی است. می‌توانید روی یکی از تخت‌های رستوران بنشینید و غذای خود را سفارش دهید. رستوران نقش جهان میز و صندلی ندارد، ولی در عوض تخت‌های این رستوران آن‌قدر بزرگ و جادار است که حتی با تعداد زیاد هم می‌توانید به‌راحتی دور هم بنشینید.

آنچه مشتریان ثابت نقش جهان دوست دارند انواع کباب‌ها در این رستوران است. برای همین حتما جوجه کباب و شیشلیک را در بین سفارشات خود بگنجانید.

رستوران حکیم باشی اصفهان

رستوران حکیم باشی اصفهان با فضای سنتی و طراحی چشم‌نواز، تجربه‌ای دلپذیر و لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌آورد. این رستوران با جلوه‌های سنتی و محیطی نوستالژیک، به شما فرصتی می‌دهد تا از طعم‌های اصیل ایرانی لذت ببرید. حکیم باشی یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان برای صرف دیزی و قلیان مخصوص است.

کافه رستوران مس و قالی اصفهان 

کافه رستوران مس و قالی اصفهان با طراحی سنتی و میز و صندلی‌های چوبی، به شما این امکان را می‌دهد تا در یک فضای صمیمی و دلنشین، از غذا‌های خوشمزه و گرم کافه‌ای لذت ببرید. این محیط دلپذیر با نماد‌هایی از مس و قالی، تجربه‌ی آرامش‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کافه رستوران عمارت نمکدان اصفهان

این رستوران که از بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های اصفهان است به شما احساسی می‌دهد که به دوران قاجار سفر کرده‌اید. وسایل تزئینی، دکور‌ها و انتخاب رنگ‌ها به شما تجربه‌ای از زندگی در آن دوره را می‌دهند.

نظرات شما