صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۳۸۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

مرحله جدید نبرد؛ حیفا در ازای ضاحیه؟

«کیهان» با اشاره به گزارش الجزیره که حملات حزب‌الله به حیفا را اقدامی در مقابل حمله صهیونیست‌ها به ضاحیه قرار داده است؛ از ورود مقاومت لبنان به مرحله جدید نبرد نوشته است.

رویداد۲۴| نه بلایی که سر ضاحیه آمد و نه ترور سید حسن نصرالله، حزب‌الله را گوشه‌نشین نکرده است؛ شاهدش همین حملات گسترده به حیفا.
در تازه‌ترین خبرها، حزب الله به مرکز نظامی ۷۲۰۰ در جنوب حیفا حمله موشکی کرده است. ضمن اعلام این خبر، این را هم گفته که «تجمع نظامیان صهیونیست در پادگان «هونین» نیز هدف حملات موشکی حزب الله قرار گرفت.»
حزب الله لبنان همچنین محل استقرار و تحرکات نظامیان اسرائیلی در شهرک کفرکلا در جنوب لبنان را نیز هدف حمله توپخانه‌ای خود قرار داده است.

ادب کردن دشمن!
مقاومت اسلامی لبنان بعد از این حملات اعلام کرد تعدی به شهروندان‌مان سبب خواهد شد که حیفا به مانند کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های ما قرار داشته باشد.
حزب الله تاکید کرد: دشمن با خود گفته بود که پس از عملیات آن و ترور فرماندهان و رهبران‌ماه، دیگر قادر نخواهیم بود، این رژیم را تهدید کنیم.
در ادامه اطلاعیه نیز آمد: هدف از این حمله آن بود که دشمن را ادب کنیم و پاره‌ای از توان خود را در هر زمان و مکانی که بخواهیم به دشمن نشان دهیم.
حزب‌الله تصریح کرد: دست به یک عملیات ویژه و ترکیبی با موشک و پهپاد به سوی مناطقی از عکا و حیفا زدیم. پهپاد‌ها از رادار‌ها گذشتند و به پادگاه آموزشی تیپ گولانی در بنیامینا رسیدند.
در پایان نیز تهدید کرد: اگر دشمن بخواهد به تعدی خود علیه مردم لبنان و غزه ادامه دهد، حملات آن شدت خواهد گرفت.

مرحله جدید نبرد
این حملات درحالی انجام می‌شود که به گزارش الجزیره، «حزب‌الله لبنان در حال شکل‌دهی معادله «حیفا مقابل ضاحیه» است».
روزنامه کیهان در شماره امروز به همین گزارش الجزیره اشاره کرده و نوشته: ««ایهاب جبارین»، کارشناس امور اسرائیل در شبکه عرب‌زبان، الجزیره گفته است: «اسرائیل با ترور فرماندهان و بمباران انبار‌های مهمات حزب‌الله ادعا می‌کرد که کار تمام است، اما امروز حزب‌الله درحال برقراری معادله حیفا در مقابل ضاحیه است.» پیش از این نیز، حزب‌الله از ساکنان شهر‌های شمالی در حیفا، طبریا و عکا خواسته بود که برای حفظ جان خود مناطق نزدیک به تجمع نظامیان را ترک کنند، زیرا اشغالگران از مناطق غیرنظامی برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند. تحلیلگران با اشاره به این بیانیه و با اشاره به تهدید مسئول حزب‌الله به اینکه «حمله به تل‌آویو آغاز راه است» این را نشان از ورود مقاومت لبنان به مرحله جدید نبرد دانسته بودند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
در جنگ چیزی بنام ادب کردن نداریم یا پیروز می شی و بدست می آوری یا شکست می خوری و می‌میری.
ناشناس
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
کشوری واسه ادب کردن جنگ نمی کند مگر اینکه بیمار روانی باشد
نظرات شما