صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۳۸۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

ملانیا ترامپ کیست؟ | مدل پرحاشیه‌ای که بانوی اول آمریکا شد

نام ملانیای ترامپ در لیست بانوان اول آمریکا از چند جهت متفاوت و متمایز است. از محل تولد تا سابقه خانوادگی و شغلی و البته فراز و نشیب‌های رابطه اش با دونالد ترامپ، همه و همه او را در وضعیتی متفاوت از دیگر همسران روسای جمهوری آمریکا قرار داده است. درباره ائو چه می‌دانیم.


رویداد۲۴| روح انگیز دری: «او یاد گرفته که چگونه در را ببندد و کرکره‌ها را پایین کشیده و حریم خصوصی‌اش را حفظ کند. ما چیز‌های زیادی درباره او نمی‌بینیم و نمی‌شنویم». این توصیفی است که روزنامه نگار نیویورک تایمز در گزارشی تازه تحت عنوان «زندگی بسیار خصوصی ملانیا ترامپ» او را توصیف کرده است. شاید به همین دلیل است که او را با عنوان «ناشناخته‌ترین بانوی اول» معرفی می‌کنند.

وقتی دونالد ترامپ در سال ۱۹۹۹ برای نخستین بار صحبت از ریاست‌جمهوری کرد، ملانیا به خبرنگاران گفت: «من خیلی سنتی خواهم بود، مثل بتی فورد یا جکی کندی». با این وجود زندگی ملانیا پر است از نکاتی که او را از هر کدام از بانوان اول ایالات متحده آمریکا متمایز می‌کند؛ از محل تولد و شایعاتی درباره زندگی غیرقانونی به عنوان مهاجر در آمریکا تا انتشار عکس‌های نیمه برهنه و ادعای رسانه‌ای که تلویحا او را متهم به کارگر جنسی بودن پیش از ازدواج با ترامپ معرفی کرد.

ملانیا ترامپ، مهاجری که بانوی اول آمریکا شد

ملانیا ترامپ که تا پیش از ازدواج با دونالد ترامپ به عنوان ملانیا کناوس شناخته می‌شد، در سال ۱۹۷۰ – ۱۳۴۹ شمسی- در نوو مستو واقع در جنوب شرقی جمهوری سوسیالیستی اسلوونی (در جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی آن زمان) در خانواده‌ای نسبتا متمول زاده شد. با این وجود ملانی در آپارتمانی ساده در یک بلوک مسکن در سئونیتسا، در دره ساوای سفلی بزرگ شد.

ویکتور کناوس -پدر ملانی- ابتدا برای شهردار یکی از شهر‌های اطراف کار می‌کرد و سپس ماشین‌فروش موفقی شد، اما تواماً در اتحادیه کمونیست‌های اسلوونی حضور داشت که سیاست بی‌خدایی حکومتی را داشتند. با این وجود بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره او دختران خانواده کناوس، مخفیانه غسل تعمید کاتولیک داده شده بودند. ملانی خود نیز هرگز رویکردی در تضاد با مذهب نداشت و حتی وقتی در سال ۲۰۱۷ به عنوان همسر دونالد ترامپ با پاپ فرانسیس در واتیکان دیدار کردند، «رزاری اش» -نوعی تسبیح مسیحیان- را همراه خود آورد و از پاپ خواست تا آن را متبرک کند.


بیشتر بخوانید:  جی. دی. ونس کیست؟ | همه آنچه باید درباره معاون دونالد ترامپ بدانید


مادر ملانی، آمالیا نیز طراح چاپ یکی از مارک‌های پوشاک بود. بعد‌ها برای تحصیل طراحی و معماری به لیوبلیانا رفت. در وبسایتش ادعا شده بود که مدرک کارشناسی دارد، اما بعدا مشخص شد که در همان سال اول دانشگاه ترک تحصیل کرده بوده است. این وبسایت نهایتا به طور کامل از اینترنت حذف شد.

در خانه‌های مد پاریس، فرانسه کار کرد، تا این که در سال ۱۹۹۶ به نیویورک نقل مکان کرد. قرارداد و ویزای او را پائولو زامپولی تاجر ایتالیایی برای وی فراهم کرد. وقتی عکس وی بر صفحه اول مجلاتی، چون هارپرز بازار، اوشن درایو، این ستایل ودینگز، نیویورک، اونیو، آلور، ونتی فر رفت به عنوان مدلی شناخته شده در دنیای فشن جا باز کرد. طی سال‌های بعد، علاوه بر کار مدلینگ، ابتدا در سال ۲۰۱۰ یک خط تولید جواهرات و سپس در سال ۲۰۱۳ یک خط تولید محصولات مراقبت از پوست با پایه خاویار را راه اندازی کرد.

ملانی به شش زبان صربی-کرواتی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و اسلونیایی (زبان مادری) صحبت می‌کند. این نکته‌ای است که باعث می‌شود رسانه‌ها ملانی را با جکی کندی مقایسه کنند؛ چرا که کندی نیز به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و اسلونیایی مسلط بوده است.

ملانیا و ازدواج با دونالد ترامپ

ملانیا برای نخستین بار ترامپ را در هفته مد نیویورک در سپتامبر ۱۹۹۸ ملاقات کرد. در آن زمان دونالد ترامپ هنوز از نظر قانونی متاهل بود، اما جدا از همسرش «مارلا میپلز» زندگی می‌کرد.

بی بی سی در گزارشی درباره ملانیا ترامپ نوشته است که او در ۲۸ سالگی زمانی که برای نخستین بار ترامپ را ملاقات کرده به او گفته است که «من شماره‌ام را به تو نمی‌دهم. تو شماره‌ات را به من بده و من با تو تماس خواهم گرفت.»

ملانیا پس از مدت کوتاهی، رابطه را قطع کرد، اما این دو مجدداً رابطه را آغاز کردند و رابطه شان در سال ۱۹۹۹ مورد توجه قرار گرفت و با پخش برنامه تلویزیونی کارآموز، ارتباطشان توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت. در نهایت آن‌ها ۷ سال بعد از آن ملاقات اولیه، در سال ۲۰۰۵ در کلیسای اسقفی در پالم بیچ، فلوریدا رسماً ازدواج کردند. این سومین ازدواج دونالد ترامپ بود. نکته خواندنی این که هیلاری کلینتون در این مراسم ازدواج به عنوان مهمان دونالد ترامپ شرکت کرد! یکسال بعد از ازدواج تنها فرزند این زوج، یعنی پسرشان بارون ترامپ به دنیا آمد.

ملانیا ترامپ و استقلال از سیاست

رسانه‌ها به صورت کلی رابطه ملانیا و دونالد ترامپ را «غیرمتعارف و عمیقاً مستقل» توصیف می‌کنند. از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶، ملانیا بار‌ها ترجیح داده است که از کانون توجهات سیاسی دور بماند. او اندکی پس از آنکه ترامپ سوگند ریاست جمهوری یاد کرد، در مصاحبه‌ای به هارپرز بازار گفت که ترجیح می‌دهد در انظار عمومی سیاسی نباشد، زیرا این نقش شوهرش است.

«من در زندگی خصوصی‌ام بسیار سیاسی هستم و می‌دانم اوضاع از چه قرار است. نظرات خودم را دارم. آدم خودم هستم و فکر می‌کنم شوهرم از این موضوع خوشش می‌آید.»

در مصاحبه‌ای با مجله پرنتینگ توضیح داد که چگونه او و همسرش استقلال خود را حفظ کرده‌اند: «زندگی من واقعا عادی است. شاید بعضی از مردم این‌طور فکر نکنند. اما برای من این‌طور است. من شوهرم را می‌شناسم. ما رابطه فوق‌العاده‌ای داریم. هر دو شدیداً مستقل هستیم. نقش‌هایمان را می‌شناسیم و از آن‌ها راضی هستیم.»

او همچنین گفت: «فکر نمی‌کنم لازم باشد آدم هر دقیقه هر روز با شوهرش باشد. هر دو نفر باید به دنبال علایق خود بروند و صبح و عصر‌ها دور هم جمع شوند و زندگی‌شان را به اشتراک بگذارند. هر دو نفر باید تجربیات خود را از زندگی داشته باشند و اوقات خوشی را سپری کنند.»

ملانیا در بسیاری از موضوعات اجتماعی هم موضع مستقلی از دونالد ترامپ اتخاذ کرده است، به طور مثال اعلام حمایت او از سقط جنین، رویکردی در تضاد با دیدگاه‌های ترامپ و جمهوری خواهان بود.

علی رغم اظهارات ملانیا درباره حفظ حریم شخصی بین او و دونالد ترامپ عموما رسانه از روابط سرد این دو می‌گویند. انتشار تصاویری از زبان بدن ملانیا در هنگام حرکت و راه رفتن با دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری وی نیز برخی از این شایعات و گمانه زنی‌ها را قابل تصور و ارزیابی می‌کند.

اتهامات ملانیا؛ عکس‌های نیمه برهنه، کارگری جنسی و مهاجر غیرقانونی

در سپتامبر ۲۰۱۶ روزنامه دیلی میل بریتانیا و یک وبلاگ‌نویس آمریکایی با انتشار عکس‌های عریان از ملانیا مدعی شدند که او در دهه ۹۰ میلادی و پیش از آشنایی با ترامپ به ارائه خدمات جنسی به مشتریان پولدار مشغول بوده‌است. در عین حال همسر ترامپ این ادعا را رد و درخواست غرامت ۱۵۰ میلیون دلاری کرد. یکسال بعد پس از پیگیری‌های قانونی، روزنامه دیلی میل ضمن عذرخواهی بابت این گزارش، آن را تکذیب کرده و بیان کرد: «ما می‌پذیریم که این ادعا‌ها درباره خانم ترامپ صحت ندارد، ما آن‌ها را پس می‌گیریم و رد می‌کنیم… ما توافق کرده‌ایم که خسارت و هزینه‌های او را پرداخت کنیم.» میزان پرداخت غرامت این نشریه به ملانیا ترامپ حدود ۳ میلیون دلار گزارش شده‌است.در جریان رقابت انتخاباتی آمریکا، طرفداران تد کروز - رقیب دونالد ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه - به فعالیت‌های گذشته ملانیا ترامپ پرداختن و روی یکی از تصاویر او که از نظر پوشش نیمه برهنه بود، نوشتند: «با ملانیا ترامپ آشنا شوید، بانوی اول بعدی شما. کار دیگری که می‌توانید بکنید رای دادن به تد کروز است.»

علاوه بر این خبرگزاری آسوشیتدپرس در آبان سال ۱۳۹۵ در گزارشی مدعی شد که مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ملانیا ترامپ، همسر متولد اسلوونی دونالد ترامپ پیش از آن که اجازه کار در آمریکا داشته باشد، به طور غیرقانونی در این کشور کار کرده و وقتی برای اولین بار به آمریکا رفت به طور غیر قانونی این کار را کرده است. این گزارش در جریان رقابت‌های انتخاباتی ترامپ و هیلاری کلینتون منتشر شد، در روز‌هایی که ترامپ موضعی سفت و سخت در برابر مهاجران غیرقانونی اتخاذ کرده و وعده داده در صورتی که به ریاست جمهوری برسد مهاجران غیر قانونی را که سابقه جنایی داشته باشند از کشور اخراج خواهد کرد.

ملانیا ترامپ و زندگی بسیار خصوصی اش

نیویورک تایمز سال گذشته در گزارشی تحت عنوان «زندگی بسیار خصوصی ملانیا ترامپ» نوشت که «دنیای ملانیا ترامپ از زمان خروج از کاخ سفید کوچکتر شده است همان طور که او این گونه دوست دارد. او به یک حلقه کوچک از روابط چسبیده است که پسرش، والدین سالخورده اش و تعداد انگشت شماری از دوستان قدیمی را شامل می‌شود».

این گزارش اصلی‌ترین تمرکز ملانیا را «کمک به بارون پسر ۱۷ ساله اش در جستجوی دانشگاه» توصیف کرده است و برخلاف پیشینیان اش هیچ برنامه‌ای برای یک تور سخنرانی، برگزاری مراسم امضای کتاب تازه منتشر شده یا گسترش عمده تلاش‌های خیریه ندارد.

در جریان پرونده تعرض جنسی دونالد ترامپ، ملانیا اگرچه تلویحا از ترامپ حمایت می‌کرد، اما برای هیچ یک از جلسات دادگاه ترامپ درکنار او نبود.

نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از افراد نزدیک به خانواده ترامپ می‌نویسد که «که عدم حمایت عمومی ملانیا از شخص دونالد ترامپ نباید با عدم تایید یا بی تفاوتی اشتباه گرفته شود. او کماکان از شوهرش دفاع می‌کند و معتقد است که خانواده شان به طور ناعادلانه مورد هجمه قرار گرفته اند. به نقل از دو نفر از افراد نزدیک به خانواده ترامپ، ملانیا به طور خاص نسبت به پرونده «جین کارول» که در دادگاهی ترامپ را به سوء استفاده جنسی در دهه ۱۹۹۰ میلادی متهم کرده و خواستار دریافت ۵ میلیون دلار غرامت شده بود ملاحظه و توجه داشت. این منابع آگاه می‌گویند ملانیا از تیم حقوقی ترامپ به خاطر قصور در انجام اقدامات بیش‌تر به نفع شوهرش عصبانی شده و گلایه داشت. او هم چنین به طور خصوصی سوال کرده که چرا کارول نمی‌تواند تاریخ دقیق تعرض ادعایی ترامپ به خود را به خاطر آورد.».

ملانیا؛ بانوی ناشناخته آمریکا

"کیت اندرسن براور" نویسنده کتاب اولین زنان: فضیلت و قدرت بانوی اول امریکای مدرن" می‌گوید سرمایه گذاری ملانیا ترامپ در زمینه پول سازی متفاوت از پشینیان اوست. او می‌افزاید:"ملانیا آشکارا ناشناخته‌ترین بانوی اول است. ویژگی‌ای رادیکال در او وجود دارد. از بانوان اول انتظار می‌رود که بخواهند مردم را راضی کنند، اما من مطمئن نیستم که او واقعا به این موضوع اهمیت می‌دهد".

نظرات شما