صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 16
کد خبر: ۳۸۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

حواشی انتخاب استانداران؛ توصیه عجیب به منتقدان و افزایش نارضایتی از دولت

انتقادات از دولت با انتخاب استانداران فارس، یزد و اصفهان به اوج رسیده است، اما چهره‌های نزدیک به دولت به جای انعکاس این حجم از نارضایتی اجتماعی به دولت، به توجیه این رویه می‌پردازند! اقدامی که به نظر می‌رسد نه فقط فایده ندارد، بلکه به حواشی دامن می‌زند.

رویداد ۲۴| انتصابات دولت از همان روز اول تا حالا مورد نقد بخش عمده‌ای از اصلاح‌طلبان بوده و حالا که کار به انتخاب استانداران رسیده، اوج گرفته است. سپردن استان‌هایی مثل فارس، یزد و اصفهان به دست جناح سیاسی که در انتخابات بازنده بود، با انتقادات گسترده حامیان دولت مواجه شده و سبب افزایش نارضایتی است. دولت و نزدیکانش اما به جای توجه به این انتقادات، تغییر رویه و یا حداقل واکنشی که حاکی از دریافت پیام جامعه باشد به توجیه این رویکرد می‌پرداند. 

شاهد آنکه علی‌اصغر شفیعیان، فعال رسانه‌ای نزدیک به دولت که خودش هم اخیر در شبکه اجتماعی ایکس مطالبی نوشته بود که حاکی از دلخوری از دولت و نقد به آن بود، به شکل عجیبی انتخاب‌های پرحاشیه دولت برای استانداری یزد و اصفهان را توجیه کرده است.
او نوشته: «به اصلاح طلبانی که در استان فارس با استانداری حسینعلی امیری مخالفت داشتند شب قبل از صدور حکم گفتم که بروید و کنارش باشید به جای این که کنار بنشینید و مخالفت کنید. اینطوری نتیجه‌ی بهتری برای مردم رقم خواهد خورد. در مورد اصفهان هم همین پیشنهاد را دارم».
این توصیه او البته با موجی از انتقادات همراه شده است. مثلا مینو خالقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به او نوشته: «جناب شفیعیان
سلام و ارادت
دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه
هر دو جانسوزند، اما این کجا و آن کجا
قیاس مع الفارق می‌فرمایید
ضمنا توجیه خوبی نیست تجدید نظر بفرمایید
به این نمیگویند وفاق!
به این نمیگویند سیاست ورزی!
ایام عزت مستدام»
مروری بر کامنت نشان می‌دهد که نظر خالقی به نظر جامعه نزدیک‌تر است و با این توصیه‌‎ها نمی‌توان روی انتصابات عجیب دولت سرپوش گذاشت.
مثلا کاربری نوشته: «چرا به دکتر پزشکیان موقع انتخابات نگفتید «بروید و کنار جلیلی باشید»؟
چه استاندار انتخاب کردنیه؟
حسینعلی امیری؟ جمالی‌نژاد؟
اصفهان و فارس با اون سبقه اصلاح طلبانه قحط الرجال اومده که این‌ها میشن استاندار؟
خودتون شرمتون نمیشه از این انتخاب‌ها؟»
کاربر دیگری هم نوشته: «یه‌کم زشت نیست اینجوری حامیان‌تون رو بی‌اهمیت می‌بینید و به‌جای توجه به نظرات‌شون هم براشون از اصولگرا‌ها می‌فرستید هم میگید کنارش باشید؟»
دیگری نوشته: «کاش حداقل خجالت می‌کشیدید و از مردم عذر خواهی می‌کردید نه اینکه توصیه بکنید و به شعور مخاطب توهین کنید»
کاربر دیگری هم به شفیعیان پیشنهاد کرده از این مسیر بگردد و نوشته: «آقای شفیعیان جا پای حسام الدین آشنا نگذار. پذیرش اشتباه قسمت مهمی از اقدام برای اصلاح است. تحلیل اشتباه به خودتان و اطرافیان ندهید. استان‌های مرکزی را که کامل دادید به پایداری، ببینیم با خوزستان و آذربایجان قراره چیکار کنید به دولت فیدبک درست بدید که مسیر اشتباه را بیشتر پیش نره».
یک دانشجوی روابط بین‌الملل هم نوشته: «خوب اصلا چرا اینقدر به خودتان زحمت داده اید این چند وقت. میذاشتید جلیلی رییس جمهور می‌شد بعد شما‌ها می‌رفتید کنار همین قشر استاندار‌هایی که ایشون انتخاب می‌کردند کار می‌کردید.»
سوال و حرف اصلی در همه واکنش‌ها به این توییت شفیعیان همین است که کاربری نوشته: «جسارتا بهتر نبود یک اصلاح طلب انتخاب می‌فرمودید و به پایداری چی‌ها توصیه می‌کردید بروند کنارش باشند؟!»

نظرات شما