صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 16
کد خبر: ۳۸۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

چین: مایلیم شریک و دوست آمریکا باشیم

شی جینپینگ رئیس جمهور چین با بیان اینکه مشارکت میان پکن و واشنگتن فرصتی برای توسعه دو کشور است، گفت: کشورش مایل است دوست و شریک آمریکا باشد.

رویداد ۲۴| شی چهارشنبه افزود: مشارکت موفق میان چین و آمریکا فرصتی برای دو کشور است تا بجای ایجاد مانع، عاملی برای توسعه یکدیگر باشند.

رئیس جمهور چین در پیامی به مراسم سالانه اهدای جوایز «کمیته ملی روابط آمریکا و چین» اعلام کرد: چین مایل است شریک و دوست آمریکا باشد. این مساله نه تنها به سود دو کشور بلکه به نفع دنیاست.

سالیوان نیز گفت: جو بایدن رییس جمهور آمریکا متعهد است تا مسوولانه این رابطه را مدیریت کند و تضمین کند که رقابت منجر به درگیری یا تقابل نشود.


بیشتر بخوانید:

 ببینید | خطای فوق راهبردی معامله ایران و عربستان در پکن


چین و ایالات متحده به طور فزاینده‌ای بر سر موضوعات مختلف با هم اختلاف پیدا کرده‌اند که ریشه در شروع جنگ تجاری در سال ۲۰۱۸ دارد و اکنون نیز بر سر مسایل امنیتی جهانی از جمله مساله تایوان و مناقشات در دریای جنوبی چین اختلاف‌هایی دارند.

رییس جمهور چین شهریور ماه در دیدار با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پکن گفت: اگرچه شرایط دو کشور و روابط چین و آمریکا بسیار تغییر کرده است، اما هدف پکن در تعهد به توسعه سالم، مستحکم و پایدار روابط تغییر نکرده است.

منبع: ایرنا
نظرات شما