صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 16
کد خبر: ۳۸۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

آخرین نظرسنجی درباره انتخابات آمریکا چه می‌گوید؟

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برای رای دادن زودهنگام نسبت به ۴ سال گذشته تمایل بیشتری دارند.

رویداد ۲۴| نتایج نظرسنجی جدید شبکه ان بی سی نشان می‌دهد تمایل مردم آمریکا برای رای دادن زودتر از موعد نسبت به ۴ سال گذشته بیشتر شده، اما شکاف حزبی همچنان عمیق است.

در حالی که تنها چند روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر باقی مانده، نتایج این بررسی نشان می‌دهد در حال حاضر ۵ درصد رای دهندگان ثبت نام کرده آرای خود را زودتر از موعد به صندوق انداخته اند. ۳ درصد اظهار کردند که به صورت پستی رای دادند و ۲ درصد به صورت حضوری رای دادند.  

علاوه بر این، ۴۷ درصد پاسخ دهندگان اظهار کردند قصد دارند زودتر از موعد رای دهند که با این حساب شمار این دسته از رای دهندگان در آستانه روز انتخابات، به ۵۲ درصد می‌رسد.

همچنین ۴۴ درصد رای دهندگان گفتند که می‌خواهند در روز انتخابات رای خود را به صورت حضوری به صندوق بیاندازند.

این در حالی است که جمهوری خواهان به لحاظ تاریخی تمایل دارند به صورت حضوری در روز انتخابات رای دهند در حالی که دموکرات‌ها تمایل به رای گیری به صورت پستی دارند.

پس از همه گیری کووید ۱۹، برخی رویه‌های رای گیری تغییر کرد و بسیاری از ایالت‌ها از سیستم رای گیری پستی استفاده کردند.

در عین حال بررسی اولیه این نظرسنجی حاکی از وجود شکاف عمیق حزبی است. بر این اساس، کامالا هریس با ۱۷ درصد در بین رای دهندگانی که گفتند رای داده و یا می‌خواهند پیش از انتخابات رای دهند، پیشتاز است. او همچنین در بین آن‌هایی که می‌خواهند به صورت پستی و یا زودتر از موعد رای دهند پیشتاز است. این در حالی است که ترامپ با ۲۱ درصد در بین افرادی که می‌خواهند در روز انتخابات رای بدهند، پیشی دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند


بیشتر بخوانید:

چالش جدید کامالا هریس؛ ریزش رای دموکرات‌ها در میان سیاه‌پوستان


نتایج نظرسنجی جدید هاروارد/هریس نشان می‌دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برتری بسیار اندکی بر کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها در بین افرادی دارد که زودتر از موعد در ایالت‌های چرخشی و رقابتی رای می‌دهند.

بر این اساس، ۴۸ درصد رای دهندگان در ایالت‌های رقابتی که گفتند رای خود را زودتر از موعد به صندوق می‌اندازند، به ترامپ رای می‌دهند در حالی که ۴۷ درصد این افراد به هریس رای می‌دهند.    

نتایج نظرسنجی جدید شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو نشان می‌دهد کامالا هریس با اختلاف ۳ درصد در مقابل دونالد ترامپ در این نظرسنجی، پیشتاز است به طوری که هریس حمایت ۵۱ درصد رای دهندگان ثبت نام شده را بدست آورده و ترامپ از حمایت ۴۸ درصدی برخوردار است.

در حالی که نتایج نظرسنجی‌های ملی سیگنال‌های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می‌دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت‌های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

منبع: تسنیم
نظرات شما