صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 17
کد خبر: ۳۸۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۹ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

دغدغه «کیهان»؛ چرا پول مردم آمریکا خرج اسرائیل می‌شود؟

روزنامه نوشته:. هر مالیات‌دهنده در آمریکا سالانه ۲۶ دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کند. اگر این پول بین ۳۰ میلیون جمعیت زیر خط فقر آمریکا توزیع می‌شد، به هر نفر ۱۰ هزار دلار می‌رسید.

رویداد۲۴| روزنامه کیهان در شماره امروز بابت اینکه پول مردم و مملکت صرف سلاح و درگیری نظامی می‌شود، ابراز ناراحتی کرده است. البته منظورش پول آمریکایی‌ها است که در قالب مالیات اخذ و صرف کمک به اسرائیلی‌ها می‌شود.
این روزنامه اصولگرا نوشته: «دولت آمریکا با وجود کسری شدید بودجه، سالانه هزینه‌ای میلیاردی به رژیم صهیونیستی اختصاص می‌دهد که این موضوع باعث اعتراض مالیات‌دهندگان آمریکایی شده است. کسری بودجه آمریکا ۱، ۷ تریلیون دلار است و روزانه ۱۰ میلیون و چهارصد هزار دلار از جیب آمریکایی‌ها برداشته شده و به رژیم صهیونیستی کمک می‌شود.
در حقیقت مالیات مردم آمریکا نقش مهمی در تامین این کمک‌ها داشته است. هر مالیات‌دهنده در آمریکا سالانه ۲۶ دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مالیاتی که مردم آمریکا برای اسرائیل پرداخت می‌کنند، برابر با هزینه ساخت ۴۷ هزار مدرسه در ایالات متحده است. از سوی دیگر اگر این پول بین ۳۰ میلیون جمعیت زیر خط فقر آمریکا توزیع می‌شد، به هر نفر ۱۰ هزار دلار می‌رسید.»
روزنامه کیهان در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که «متیو دزموند» جامعه‌شناس آمریکایی، سال گذشته در کتاب خود با عنوان «فقر در ایالات متحده» می‌نویسد: «در ایالات متحده، از هر ۹ نفر یک نفر و از هر ۸ کودک یک نفر به طور رسمی فقیر محسوب می‌شوند... در آمریکا، مالیات کامل از کارگران و کارمندان با درآمد متوسط و پایین گرفته می‌شود. از این‌رو، بار هزینه‌های مالی در این کشور بر دوش کسانی است که درآمد متوسط و پایین دارند، در حالی که ثروتمندان از مزایای قوانین مالیاتی بهره می‌برند.»
این روزنامه اصولگرا همچنین به اهمیت نظرسنجی از مردم و توجه به نتایجه نظرسنجی‌ها اشاره کرده و نوشته: «چندی پیش شبکه CBS آمریکا یک نظرسنجی در داخل این کشور با موضوع کمک ایالات متحده به اسرائیل انجام داد. نکته قابل تأمل اینجاست که حدود دو سوم شرکت‌کنندگان، مخالف کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی بودند.
در طول سال‌های اخیر و پیش از عملیات طوفان‌الاقصی نظرسنجی‌های متعددی بین مردم آمریکا درباره رابطه کشورشان با رژیم صهیونیستی انجام شده است. نتیجه اکثر آن‌ها هم
یک چیز بوده؛ اینکه مردم آمریکا دوست دارند کشورشان کمک مالی به رژیم صهیونیستی نداشته باشد. اما هیچ‌وقت به این خواسته مردم اهمیتی داده نشده است.»

نظرات شما