صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 17
کد خبر: ۳۸۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

دانشجویان تعلیقی اتفاقات ۱۴۰۱ به کلاس برگشتند؟ | وزیر علوم: همه برگشتند | روزنامه اصلاح‌طلب: همه برنگشتند

وزیر علوم گفته «تمام دانشجویان اتفاقات ۱۴۰۱ به کلاس برگشتند و احکام قضایی درخصوص دانشجویان به‌خاطر اتفاقات سال ۱۴۰۱ نداریم»؛ روزنامه هم‌میهن اما با صحت‌سنجی گفته‌های او نوشته: دانشجویان دانشگاه‌های خواجه‌نصیر، الزهرا و گیلان می‌گویند احکام تعلیقی دانشجویان این دانشگاه برطرف نشده است.

رویداد۲۴| حسین سیمایی‌صراف وزیر علوم گفته: «تمام دانشجویان اتفاقات ۱۴۰۱ به کلاس برگشتند و احکام قضایی درخصوص دانشجویان به‌خاطر اتفاقات سال ۱۴۰۱ نداریم». روزنامه همی‌میهن، اما به صحت‌سنجی سخن او پرداخته و می‌گوید که «همه برنگشتند».
دانشجویان دانشگاه‌های خواجه‌نصیر، الزهرا و گیلان به «هم‌میهن» می‌گویند احکام تعلیقی دانشجویان این دانشگاه برطرف نشده است.
این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته: «از طرف دیگر دانشجویان علوم پزشکی شیراز و مشهد و علم و صنعت هم از اجرا نشدن لغو اثر احکام می‌گویند که باعث شده دانشجویان بعد از پایان دوران تعلیق خود و بازگشت به دانشگاه با اخراج، از دست رفتن خوابگاه و امکانات رفاهی روبه‌رو و حتی از ادامه تحصیل انصراف دهند. روند فعلی مدیریت دانشگاه‌ها باعث شده است که دانشجویان برخی دانشگاه‌ها مانند الزهرا و شهید بهشتی هم کارزار‌هایی برای تغییر رؤسا و معاونان فعلی دانشگاه‌ها ایجاد کنند؛ تا لحظه تنظیم این گزارش، کارزار درخواست تغییر ریاست دانشگاه شهید بهشتی به ۱۷۰۰ امضا و کارزار درخواست تغییر دانشگاه الزهرا به ۱۲۰۰ نفر رسیده است.»
بر اساس این گزارش «ابقای مدیران و معاونانی که در دوران اعتراضات سال ۱۴۰۱ حضور داشتند، به تعویق افتادن یا بهانه‌تراشی برای فعالیت‌های صنفی و دانشجویی بخشی از دلایلی است که دانشجویان دانشگاه‌های علم و صنعت، الزهرا و شهید بهشتی در متن این کارزار‌ها آورده‌اند؛ آن‌ها می‌گویند عملاً در چنینی فضایی دانشجویان نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند و فضای پادگانی همچنان حاکم است. علاوه بر این در برخی دانشگاه‌ها تغییر ریاست رخ داده، اما رویه‌های سابق هنوز حاکم است.»
یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید که بعد از دستور آقای پزشکیان در دانشگاه علوم پزشکی، با دانشجویانی که اغلب از رشته‌های پزشکی بودند، تماس‌هایی گرفته و بیشتر آن‌ها توانستند انتخاب واحد کنند، اما با دانشجویانی که احکام مشروطی داشتند، تماسی گرفته نشده است: «دانشجویانی که احکام مشروطی داشتند، باید منتظر انتخابات نهاد‌ها و تشکل‌های دانشجویی باشند تا بدانند این احکام مشروطی ملغی شده و افرادی که شامل این احکام بودند، تایید صلاحیت می‌شوند یا خیر؟»

نظرات شما