صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 17
کد خبر: ۳۸۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

ماجرای روز سیاه ماسیمونه گزینه سرمربیگری استقلال

گزینه سرمربیگری استقلال ۱۳ سال پیش در تیم ملی آفریقای جنوبی یک روز سیاه را پشت سر گذاشت.

رویداد۲۴| حدود ۹ سال پیش بود که یکی از عجیب‌ترین اتفاقات در فوتبال ایران رخ داد و قهرمان فصل ۱۳۹۳/۱۳۹۴ ایران در روز آخر فصل و در اتفاقی بی‌سابقه عوض شد.

تراکتور با هدایت تونی اولیویرا در آخرین روز رقابت‌های لیگ برتر چهاردهم، با این تصور که سپاهان در بازی همزمان متوقف شده و آن‌ها با یک مساوی هم قهرمان می‌شوند، دقایق تلف شده بازی با نفت تهران را اداره کردند و همزمان با سوت پایان بازی چند ده نفر از هواداران‌شان به وسط زمین پریدند و با تونی دور افتخار هم زدند، اما بعد از چند دقیقه خبر رسید سپاهان بازی را برده و قهرمان شده و نایب قهرمانی به تراکتور رسیده است!

تراکتوری‌ها حیرت‌زده از این اتفاق تلخ مات و مبهوت به هم نگاه می‌کردند و کیلومتر‌ها آن‌طرف‌تر سپاهانی‌ها در حال آماده شدن برای جشن قهرمانی بودند. بخش زیادی از هواداران تراکتور هنوز هم به اتفاقات آن روز بدبین هستند و به یک توطئه فکر می‌کنند.

این روز‌ها باشگاه استقلال در حال مذاکره با چند سرمربی خارجی است که یکی از این مربیان پیتسو موسیمانه مربی اهل آفریقای جنوبی است. جالب این است که موسیمانه هم ۱۳ سال پیش اتفاق تلخی را که برای تراکتور و تونی اولیویرا افتاد تجربه کرده است.

آن روز‌ها آفریقای جنوبی با هدایت موسیمانه برای رسیدن به جام ملت‌های ۲۰۱۲، به پیروزی برابر سیرالئون احتیاج داشت تا با توجه به شکست نیجر، به جام ملت‌ها صعود کند. در حالی که موسیمانه و شاگردانش تصور می‌کردند با توجه به تفاضل بهترشان، با تساوی برابر رقیب هم صعودشان مسجل می‌شود!

با همین تفکر، آفریقای جنوبی یک بازی کنترل شده و محتاطانه را به نمایش گذاشت و پس از سوت پایان، اعضای کادر فنی به خیال رسیدن به جام ملت‌ها به زمین آمدند و جشن شادی برپا کردند. غافل از اینکه نیجر با وجود شکست در بازی دیگر، همچنان نتیجه خوبی در بازی رودررو با آن‌ها بدست آورده و با تکیه بر همین فاکتور، توانست برای اولین بار به جام ملت‌ها صعود کند!

وقتی از بازی مصر و نیجر خبر رسید نیجر شکست خورده، موسیمانه به هوای این که تفاضل گل تیمش بهتر است و با یک مساوی مقابل سیرالئون هم به جام ملت‌ها صعود می‌کند، بازی را اداره کرد و مدافع و هافبک به میدان فرستاد. غافل از این که مساوی، نیجر را به جام ملت‌ها می‌فرستد. سوت پایان بازی خورد و موسیمانه بابت صعود شادی کرد، تلویزیون آفریقای جنوبی این صعود را تبریک گفت و رییس فدراسیون فوتبال هم پیام تبریک فرستاد، اما کنفدراسیون فوتبال آفریقا، با تشریح قوانین جدید آن‌ها را از خواب بیدار کرد.

جالب این که این اشتباه تاریخی موسیمانه و دستیارانش که ناشی از ضعف آگاهی از قوانین بود، باعث شد تا او از هدایت تیم ملی کشورش کنار برود. حالا همین مربی گزینه هدایت استقلال شده است!

 

منبع: فوتبالی

نظرات شما