صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 19
کد خبر: ۳۸۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

موج‌سواری «جوان» روی مصاحبه احمد شیرزاد با «اعتماد»؛ اصلاح‌طلبان نه تحلیل درستی دارند نه دنبال منافع ملی هستند!

روزنامه جوان با اشاره به بخش‌هایی از مصاحبه اخیر احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با روزنامه اعتماد نوشته: «در شرایط کنونی بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان تحلیل درستی از شرایط کنونی منطقه ندارند و علاوه بر آن، برنامه‌های آنان نیز کمترین میزان همپوشانی را با منافع ملی دارد.»

رویداد۲۴| روزنامه جوان در شماره امروز خود بخش‌هایی از مصاحبه احمد شیرزاد با روزنامه اعتماد را جدا کرده تا اصلاح‌طلبان را متهم کند به نادیده گرفتن منافع ملی و تلاش برای تسویه حساب سیاسی!
این روزنامه اصولگرا با این ادعا که برخی از اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی منطقه دنبال گروکشی با نظام هستند، نوشته: «احمد شیرزاد طی گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد با انتقاد از برخی اصلاح‌طلبان که تأکید دارند باید در برابر اسرائیل خویشتنداری کرد و نباید به تجاوزات آن در شرایط کنونی پاسخ داد، تصریح کرد: «صرف پرهیز از تنش همیشه امنیت‌ساز نیست. وقتی با یک طرف متجاوز روبه‌رو هستیم، سکوت در مقابل تجاوزگری طرف مقابل، باعث جری‌تر شدن او و ضربات خصمانه بعدی او می‌شود.» شیرزاد در ادامه با اشاره به گزاره مورد تأکید برخی از دوستان اصلاح‌طلب خود که اشاره دارند برای مقابله با دشمن داخلی باید به فوریت مسئله فیلترینگ و قانون حجاب حل شود، این نوع مواجهه را خلط موضوعات امنیتی با مسائل فرهنگی دانست و تأکید کرد «با استدلال‌های گذرا و شرطی کردن و مدت‌دار شدن موضوعات نمی‌توان دستاورد کسب کرد. در موضوعاتی که به مسئله امنیت ملی و مصالح عمومی کشور ارتباط دارد، نمی‌توان اهمال ورزید و گروکشی کرد. بحث انسجام در بحران سیاسی و امنیتی اخیر بسیار مهم است. کسانی که دل‌شان برای ایران می‌سوزد باید با مسئولان کشور همدلی کنند و یک‌صدایی در مواجهه با دشمن خارجی از ایران ارسال شود. شخصاً نمی‌پسندم که با استدلال‌های سیاسی و امنیتی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی مواجه شویم.» بیان این مطالب از سوی این چهره اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که در شرایط کنونی بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان تحلیل درستی از شرایط کنونی منطقه ندارند و علاوه بر آن، برنامه‌های آنان نیز کمترین میزان همپوشانی را با منافع ملی دارد.»

نظرات شما