صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
کد خبر: ۳۸۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات خودروی جنگی بدون سرنشین آوانت گارد اسرائیل

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های خودروی جنگی بدون سرنشین آوانت گارد خواهیم پرداخت.

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: آوانت گارد (AvantGuard) یک خودروی جنگی بدون سرنشین است که توسط شرکت اسرائیلی سیستم‌های G-NIUS توسعه یافته است. G-NIUS به طور مشترک متعلق به صنایع هوافضای اسرائیل و البیت سیستمز است.

خودروی جنگی بدون سرنشین آوانت گارد به طور خاص به منظور مانور در محیط‌های دشوار و برای مقابله با مواد منفجره دست ساز طراحی شده است. این وسیله نقلیه بر روی شاسی خودروی بدون سرنشین Guardium اسرائیلی ساخته شده است که از سال ۲۰۰۸ در خدمت ارتش اسرائیل است. آوانت گارد در ۷ ژوئن ۲۰۱۰ به ارتش اسرائیل تحویل داده شد.

توسعه خودروی جنگی بدون سرنشین آوانت گارد

آوانت گارد یک نوع خودروی عملیاتی از خودروی بدون سرنشین زمینی Guardium است که توسط G-NIUS توسعه و تولید شده است. نوع دیگر خودروی بدون سرشنین زمینی Guardium-LS (نوع پشتیبانی لجستیک) است که با حمل تا ۱.۲ تن مهمات از نیرو‌های نظامی پشتیبانی می‌کند. آوانت گارد به طور خاص برای مانور در زمین‌های سخت و دشوار طراحی شده است.

البیت سیستمز در سال ۲۰۰۵ از طراحی آوانت گارد خودمختار رونمایی کرد. این وسیله نقلیه برای عملیات‌هایی از جمله نظارت، گشت زنی و شناسایی برای ماموریت‌های امنیتی و کشف و خنثی سازی بمب‌های دست ساز ساخته شده است. این خودرو بر اساس خودروی تمام زمینی تامکار مدل TM۲۷GL ساخته شده است که توسط پلیس مرزی اسرائیل و ارتش اسرائیل استفاده می‌شود. ارتش اسرائیل چندین آزمایش بر روی آوانت گارد انجام داد تا از فناوری و قابلیت‌های آن اطمینان حاصل کند.

طراحی خودروی جنگی بدون سرنشین آوانت گارد

فناوری آوانت گارد مبتنی بر فناوری کنترل سیستم خودروی بدون سرنشین زمینی Guardium است. فناوری یکپارچه، مانور زمینی  آوانت گارد را در ماموریت‌های جنگی افزایش می‌دهد. ترکیب موثر کیت خودران Guardium با پلت فرم TAGS سازگاری و استحکام خودرو را افزایش می‌دهد.

آوانت گارد با وزن ۱۷۴۶ کیلوگرم دارای چندین محموله مدولار به وزن ۱۰۸۸ کیلوگرم است. این خودرو دارای یک دستگاه ضد مختل کننده سیگنال ردیاب، رادار نافذ زمینی، رادار تشخیص وسیله نقلیه و انسان و یک دوربین نظارت حرارتی خنک‌شده مینی پاپ است. مینی پاپ یک محموله سبک ۸ اینچی تثبیت شده الکترواپتیکال است که تصاویر بی‌درنگ و ردیابی ویدیوی خودکار را در روز یا شب ارائه می‌کند.

ویژگی‌های کنترل نیمه مستقل آوانت گارد

ارتباطات پیشرفته و قابلیت مانور در همه محیط‌ها به آوانت گارد اجازه می‌دهد تا عملیات نیمه خودران و از راه دور را انجام دهد. آوانت گارد را می‌توان در عملیات‌های جنگی مختلف از جمله گارد پیشرفته، پشتیبانی لجستیکی رزمی و تخلیه مجروحان مستقر کرد.

رصد و ارتباطات آوانت گارد

آوانت گارد مجهز به حسگر‌های پیشرفته و فناوری روباتیک است. این خودرو را می‌توان در حالت نیمه خودگردان یا توسط یک واحد کنترل عملیاتی قابل حمل کنترل کرد. بسته حسگر خودرو این امکان را فراهم می‌کند تا از موانع در مسیر اجتناب کند و با سایر وسایل نقلیه و اپراتور ارتباط برقرار نماید. دوربین‌های جلو و عقب آوانت گارد بر روی یک پایه همه جهته نصب شده اند. آونت گارد از سه سطح کنترل جی پی اس دیفرانسیل برای ناوبری استفاده می‌کند.

تسلیحات آوانت گارد

آوانت گارد را می‌توان با سیستم‌های تسلیحاتی غیر کشنده یا سیستم‌های تسلیحاتی از راه دور مجهز کرد. این خودرو می‌تواند یک ایستگاه سلاح کنترل از راه دور با یک ایستگاه تسلیحات ۹۵ کیلوگرمی ۷.۶۲ میلی متری حمل کند.

تحرک آوانت گارد اسرائیل

آوانت گارد دارای چهار چرخ در دو طرف خودرو است که از موتور توربودیزل چهار سیلندر Kubota V۳۸۰۰DI-T نیرو می‌گیرد. این موتور حداکثر قدرت ۱۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه ۲۰ کیلومتر در ساعت (۱۲ مایل در ساعت) است.

مشخصات فنی کلی آوانت گارد

طراح و سازنده: سیستم‌های G-NIUS

ورود به خدمت: ژوئن ۲۰۱۰

اپراتور: اسرائیل

وزن: ۱۷۴۶ کیلوگرم

 موتور: Kubota V۳۸۰۰DI-T; توربودیزل چهار سیلندر

قدرت: ۱۰۰ اسب بخار

حمل بار: ۱۰۸۸ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۲۰ کیلومتر در ساعت (۱۲ مایل در ساعت)

نظرات شما