صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 23
کد خبر: ۳۸۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

فرشته حسینی کیست؟| بیوگرافی و حواشی بازیگر جوان ایرانی

بیوگرافی جامع "فرشته حسینی"، بازیگر جوان ایرانی، به همراه فهرست آثار سینمایی و تصاویری از او در کنار همسرش، نوید محمدزاده، را در ادامه مقاله بخوانید.

رویداد۲۴| فرشته حسینی، بازیگر سینما و تئاتر افغانستانی، در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ در تهران و از والدینی افغان به دنیا آمد.

پدر و مادر این بازیگر حدود ۳۰ سال پیش به دلیل جنگ از افغانستان به ایران مهاجرت کردند و در تهران ساکن شدند. فرشته حسینی از یک خانواده پرجمعیت برخوردار است و دارای شش خواهر و یک برادر است.

ازدواج فرشته حسینی

فرشته حسینی، بازیگر سریال "قورباغه"، اخیراً در صفحه اینستاگرام خود به‌شیوه‌ای خاص تولد نوید محمدزاده، همبازی‌اش در این سریال محبوب، را تبریک گفت. نوید محمدزاده، بازیگر معروف سینمای ایران، نیز به مناسبت تولد فرشته حسینی عکسی دو نفره از خودشان را منتشر کرد و در متنی جالب، او را جان و گرانبهای خود خطاب کرد.

این دو بازیگر محبوب پس از مدتی آشنایی، در تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۰ ازدواج خود را به‌طور رسمی ثبت کردند. فرشته حسینی در این روز عکسی از پدرش و سفره عقد خود را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و حضور پدرش را منبعی از دلگرمی برای خود خواند.

نوید محمدزاده، همسر فرشته حسینی، بازیگر برجسته ایرانی، ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ به دنیا آمد. او در فیلم‌های متعدد به ایفای نقش پرداخته و توانایی‌های بازیگری خود را به نمایش گذاشته است. او دو بار به‌طور پی‌درپی موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شده و همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ را دریافت کرده است. نوید محمدزاده و فرشته حسینی هر دو از بازیگران سریال "قورباغه" به کارگردانی هومن سیدی هستند.

پاسخ جالب فرشته حسینی درباره تحقیر در سینمای ایران

فرشته حسینی در گفت‌وگویی با تلویزیون طلوع افغانستان به سوال مجری درباره تجربه‌اش از تحقیر در ایران پاسخ داد و گفت: "به اندازه‌ای که دوستان افغان به خاطر بازیگر شدنم مرا تحقیر کردند، در ایران هیچ‌گاه چنین تجربه‌ای نداشتم و همیشه محبت و دوستی را از آن‌ها دریافت کردم. "

آغاز فعالیت هنری فرشته حسینی

فرشته حسینی، بازیگر سینما و تئاتر با ریشه‌های افغان، اهل ایران و دارای مدرک دیپلم است. این هنرمند بااستعداد از نه سالگی فعالیت هنری خود را آغاز کرده و از دانش‌آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان، بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران به شمار می‌رود.

او در زمانی که در مقطع چهارم ابتدایی تحصیل می‌کرد، در تئاتر مدرسه شرکت کرد و موفق به کسب مقام دوم در استان تهران شد. همچنین در نمایش‌هایی مانند "خشونت علیه زنان"، "سینما‌های من"، "شازده کوچولو"، "ماهی سیاه کوچولو"، "من موجودی احساساتی هستم" و ... به صحنه رفت. علاوه بر تئاتر، وی در فیلم‌های سینمایی و مستند نیز به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر بااستعداد در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار مقابل دوربین قرار گرفت و در فیلم "من یک دختر شادم" به کارگردانی سامره رضایی نقش‌آفرینی کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن

فرشته حسینی با بازی در فیلم سینمایی "رفتن" موفق به کسب عنوان بهترین بازیگر زن شد. این فیلم به کارگردانی نوید محمودی، جوایز معتبر جهانی متعددی را از آن خود کرده است، از جمله تندیس جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم، جایزه ویژه کارگردانی جشنواره بوسان، عنوان بهترین بازیگر زن برای فرشته حسینی از فستیوال بین‌المللی فیلم مراکش و جایزه بهترین فیلم از فستیوال بین‌المللی تریپولی.

مروری بر نقش‌های فرشته حسینی

فرشته حسینی در فیلم رفتن

"رفتن" محصول مشترک ایران و افغانستان در سال ۱۳۹۵، نخستین فیلم سینمایی نوید محمودی به عنوان کارگردان و به نویسندگی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی است. این فیلم در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار نماینده سینمای افغانستان بود و در سینما‌های کابل اکران شد.

فیلم "رفتن" داستانی از عشق و درد را روایت می‌کند. فرشته حسینی در این فیلم نقش فرشته، دختر عاشق جوانی به نام نبی را بازی می‌کند. اما فرشته به همراه خانواده‌اش مجبور به مهاجرت از افغانستان به ایران می‌شود و نبی نیز تصمیم می‌گیرد به خاطر او به‌طور غیرقانونی از مرز ایران عبور کند. این فیلم قصه‌ای از درد مهاجرت و بی‌خانمانی و عشقی است که در پیچ و خم رسیدن و نرسیدن، در غبار گم می‌شود.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، بشیر احمد نیکزاد، امیر حسین بابائیان، محمد امین صاحب‌زاده، کاظم علیزاده و شمس لنگرودی اشاره کرد. فرشته حسینی با ایفای نقش در این فیلم به عنوان بهترین بازیگر زن از فستیوال بین‌المللی فیلم مراکش انتخاب شد.

فرشته حسینی در یلدا

"یلدا" سومین فیلم بلند مسعود بخشی به تهیه‌کنندگی علی مصفا است که به‌طور مشترک در ایران، فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان تولید شده است. این فیلم در جشنواره‌های ساندنس، برلین، ژنو، لوکزامبورگ، صوفیه، کارلو وی‌واری و پیونگ چانگ کره شرکت کرده و موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران در بخش سینمای جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس آمریکا شده است.

داستان فیلم "یلدا" درباره زن جوانی است که به خاطر قتل همسرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده می‌شود تا توسط تنها فرزند مقتول بخشیده شود و ... فرشته حسینی، بازیگر جوان این فیلم، در اکران مردمی با موی تراشیده و ظاهری متفاوت در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد.

فرشته حسینی در سونامی

"سونامی" فیلمی است به کارگردانی میلاد صدرعاملی، با نویسندگی میلاد صدرعاملی و علی اصغری و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی که در سال ۱۳۹۷ تولید شده و برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

این فیلم یک درام ورزشی را روایت می‌کند و داستان زندگی یک تکواندوکار را که با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شود، به تصویر می‌کشد.

در این فیلم، فرشته حسینی نقش ترگل را بازی کرده و در کنار بازیگرانی، چون بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، رعنا آزادی‌ور، علیرضا استادی، امیرمهدی ژوله و محمدرضا غفاری به ایفای نقش پرداخته است.

فرشته حسینی در هفت و نیم

"هفت و نیم" فیلمی مشترک از ایران و افغانستان به کارگردانی نوید محمودی است که در سال ۱۳۹۷ تولید شده و در ژانر خانوادگی و اجتماعی قرار دارد. این فیلم مانند دیگر آثار محمودی به مشکلات مهاجران افغان می‌پردازد و داستان زندگی هفت دختر افغان و ایرانی را که هر یک به نوعی با چالش‌هایی مواجه هستند، به تصویر می‌کشد.

این فیلم در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان به نمایش درآمد و در هشتمین دوره جشنواره فیلم پارسی در سیدنی استرالیا، جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

فرشته حسینی در این فیلم به همراه بازیگرانی همچون ندا جبرائیلی، هستی مهدوی‌فر، آناهیتا افشار، شیدا خلیق، افسانه کمالی، محمدرضا غفاری، علیرضا کمالی و حسین مهری به ایفای نقش پرداخته است.

فرشته حسینی در قورباغه

"قورباغه" به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی، مجموعه‌ای نمایشی با ژانر جنایی و معمایی است که فصل اول آن به‌تازگی به پایان رسیده است. این سریال خانگی فرصتی مناسب برای فرشته حسینی بود تا در کنار بازیگران برجسته‌ای، چون نوید محمدزاده، صابر ابر و سحر دولت‌شاهی، مهارت‌های خود را به نمایش بگذارد و به شهرت برسد. در این سریال، فرشته حسینی نقش منفی‌ترین شخصیت خود را ایفا می‌کند. او به‌عنوان لیلا، دختری آرام و کم‌حرف، بازی می‌کند و هیچ‌گاه مشخص نمی‌شود که در ذهن او چه می‌گذرد.

نظرات شما