صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 23
کد خبر: ۳۸۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

جنجال دیگری از میرباقری! | مخالفت روحانی نزدیک به جلیلی با تحصیل و اشتغال زنان؛ با این الگو حتما حجاب را برمی‌دارند و شما را کنار می‌زنند

عبدالرضا داوری با انتشار فایلی از صحبت‌های میرباقری درباره زنان و حجاب نوشت: «توصیه میکند، نظام بجای مبارزه با "بی حجابی زنان" باید علت اصلی آن، یعنی تحصیل و اشتغال زنان را تعطیل کند».

رویداد ۲۴| بر اساس فایل صوتی که عبدالرضا داوری منتشر کرده، آیت الله میرباقری با اشاره به اهمیت کنترل - افزایش- جمعیت از تحصیل و اشتغال زنان انتقاد کرده و مسائل حجاب را هم تحت تاثیر همین رویه می‌داند. او می‌گوید: «من نمی‌گویم خانم‌ها تحصیل بکنند یا نکنند، اما مشغول تحصیل و کار می‌شوند. بعد هفت، هشت نهاد را برنامه توسعه درگیری می‌کنیم که کنترل جمعیت انجام شود»!
او با اشاره به اینکه «ما بدون اینکه الگو داشته باشیم با الگوی سرمایه داری که زن و مرد با هم در یک کارخانه کار می‌کنند، خانم‌ها را سر کار می‌بریم» می‌گوید: «خانم را از ۶ صبح تا ۴ بعد از ظهر در مترو‌های تهران می‌دوانیم و الگوی شهرسازی هم که آپارتمانی است؛ این الگوی اشتغال و تحصیل و نقش مادری است بعد وقتی روسری عقب برود دادمان در می‌آید. این جواب نمی‌دهد. حتما شما را کنار می‌زنند و زیر بار نمی‌روند و چادر را برمی‌دارند. می‌گویند تو خودت من را مجبور کردی برای یک لقمه نان در کارخانه با هزار تا مرد کار کنم.»

آیت‌الله میرباقری یکی از پرحاشیه‌ترین چهره‌های سیاسی در روز‌های اخیر بوده است. اول آن مصاحبه جنجالی که سبب شد او را «تئوریسین جنگ» بنامند. این روحانی نزدیک به طیف جلیلی گفته بود: «امام خمینی می‌فرمودند: گیرم که ابرقدرت‌ها همه ما بسیجی‌های اسلام را به دار بکشد و همه زنان ما را هم به اسارت بگیرند؛ برای رسیدن به مقصد می‌ارزد.» بعد هم تاکید کرد که «اگر نصف عالم هم در جنگ کشته شوند، می‌ارزد». واکنش‌ها و انتقاد‌ها به این حرف‌ها تمام نشده ویدیو دیگری منتشر که در آن حرف از نقش خاورمیانه و تقسیم ایران به ۵ بخش درصورت عدم مقاومت بود.
هنوز جناب میرباقری از مرکز توجه‌ها خارج نشده.
عبدالرضا داوری، فعال سیاسی و رسانه‌ای با انتشار این فایل از صحبت‌های میرباقری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در نگرش بنیادگرایانه «محمدمهدی میرباقری»، تحصیل و اشتغال زنان، علت اصلی «بی حجابی زنان» در کشور است که باعث می‌شود، زنان «زیر بار حرف روحانیت» نروند و به همین دلیل توصیه میکند، نظام بجای مبارزه با «بی حجابی زنان» باید علت اصلی آن، یعنی تحصیل و اشتغال زنان را تعطیل کند.»

نظرات شما