صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 24
کد خبر: ۳۸۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳

آخرین نظرسنجی‌ها در آمریکا چه می‌گوید؟ پیشتازی ترامپ در ایالت‌های چرخشی

هرچند اوضاع کلی و تغییر روند آرا از جمله صعودی بودن آرای جمهوری‌خواهان تغییراتی در نظرات افکار عمومی آمریکا در خصوص پیروز نهایی انتخابات ایجاد کرده و برخلاف دموکرات‌ها که نگران‌تر شده‌اند، جمهوری‌خواهان نسبت به پیروزی ترامپ بسیار مطمئن به نظر می‌رسند، اما پیش‌بینی نتیجه انتخابات واقعاً غیرممکن به نظر می‌رسد.

رویداد۲۴| ۲ هفته بیشتر تا انتخابات آمریکا نمانده و همچنان که رقابت‌های انتخاباتی دونالد ترامپ و کامالا هریس خیلی تنگاتنگ ادامه دارد؛ به نظر می‌رسد که وضعیت دو نامزد نیز نسبت هم تفاوت چندانی ندارد و پیش‌بینی انتخابات از نگاه تحلیلگران ناممکن است.

بر اساس نظرسنجی جدید شبکه سی ان ان از میانگین نظرسنجی‌های ملی که روز چهارشنبه به وقت محلی منتشر شد؛ همچنان هیچ رهبر مشخصی برای رقابت‌های ریاست جمهوری وجود ندارد.

این نظرسنجی می‌گوید که به طور متوسط ۵۰ درصد از رای دهندگان احتمالی از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و ۴۸ درصد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق حمایت می‌کنند.

آخرین نظرسنجی یوگاو و تایمز لندن نیز نشان می‌دهد هریس در میان را ی‌دهندگان احتمالی در سطح ملی، ۴۸ درصد و ترامپ ۴۵ درصد، در محدوده خطای نمونه‌گیری این نظرسنجی، حمایت مردم را کسب کرده اند.

یک نظرسنجی جدید دانشگاه مونموث نیز نشان می‌دهد که ۴۸ درصد از رای دهندگان اعلام کرده اند که "قطعا" یا "احتمالا" به هریس رای می‌دهند. این میزان برای ترامپ ۴۵ درصد است.

با توجه به نظرسنجی‌های ایالتی نیز کارشناسان معتقدند که هم کامالا هریس و هم دونالد ترامپ، به‌طور منطقی در چند ایالت مشخص پیروز خواهند شد. در نتیجه تنها چند ایالت انگشت شمار باقی می‌مانند که تکلیفشان قطعی نیست و پیروزی در آن‌ها می‌تواند سرنوشت نهایی انتخابات را تعیین کند.

به این ایالت‌ها، ایالت‌های چرخشی یا «میدان نبرد» گفته می‌شود. کاندیدایی که بتواند ۲۷۰ رای الکترال کسب کند، برنده انتخابات خواهد بود.

در حال حاضر بر اساس نظرسنجی‌ها، ۷ ایالت به عنوان ایالت‌های چرخشی که فاصله دو کاندیدا در آن‌ها بسیار نزدیک است و امکان پیروزی هر دو کاندیدا بر اساس تحولات وجود دارد، در نظر گرفته می‌شود.

نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، ویسکانسین، آریزونا، جورجیا و میشیگان ایالت‌هایی هستند که در انتخابات ۲۰۲۴ به عنوان میدان نبرد دو کاندیدا شناخته می‌شوند و سرنوشت نهایی انتخابات را روشن می‌کنند.

پنسیلوانیا (۱۹ رای الکترال)، کارولینای شمالی (۱۶ رای الکترال)، جورجیا (۱۶ رای الکترال)، میشیگان (۱۵ رای الکترال)، آریزونا (۱۱ رای الکترال) ویسکانسین (۱۰ رای الکترال) و نوادا (۶ رای الکترال) دارد.

اغلب وب‌سایت‌های معتبر در ارائه آمار میانگین نظرسنجی‌ها، وضعیت ترامپ را در ایالت‌های چرخشی بهتر ارزیابی می‌کنند و معتقدند ترامپ نه‌تن‌ها توانسته وضعیت نزولی آرای خود در این ایالت‌ها را به روندی صعودی تبدیل کند بلکه موفق شده در مجموع این ایالت‌ها نیز آمار بهتری را در مقایسه با هریس به ثبت برساند.

هرچند اوضاع کلی و تغییر روند آرا از جمله صعودی بودن آرای جمهوری‌خواهان تغییراتی در نظرات افکار عمومی آمریکا در خصوص پیروز نهایی انتخابات ایجاد کرده و برخلاف دموکرات‌ها که نگران‌تر شده‌اند، جمهوری‌خواهان نسبت به پیروزی ترامپ بسیار مطمئن به نظر می‌رسند، اما پیش‌بینی نتیجه انتخابات واقعاً غیرممکن به نظر می‌رسد.

طبق تازه‌ترین نظرسنجی ملی نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو از «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات‌ها در انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) ۲ درصد جلو افتاده است.

نظرات شما