صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 26
کد خبر: ۳۸۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات سیستم جنگ الکترونیک Leer-۲

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های سیستم جنگ الکترونیک Leer-۲ خواهیم پرداخت.

رویداد۲۴ | حسین فلاحی: Leer-۲ که تایگر-ام  MKTK REI PP VPK-۲۳۳۱۱۴ نیز نامیده می‌شود، یک سیستم کنترل فنی متحرک، شبیه سازی و اقدامات متقابل الکترونیکی است که بر اساس شاسی خودروی زرهی تایگر-ام ۴x۴ ساخته شده است.

این وسیله نقلیه مبتنی بر خودروی استاندارد تایگر-ام  VPK ۲۲۳۱۱۴ است که توسط دو شرکت مستقر در مسکو شامل شرکت VPK  و VNII ایتالون طراحی و تولید شده است. Leer-۲ از سال ۲۰۱۲ در خدمت نیرو‌های زمینی روسیه است.

طراحی و حفاظت سیستم Leer-۲

Leer-۲ دارای طراحی بسیار شبیه به یک خودروی تاکتیکی سبک استاندارد تایگر-ام ۴x۴ با موتور در جلو، خدمه در وسط و محفظه اپراتور در عقب است. این وسیله نقلیه حفاظت بالستیک استانگ ۴۵۶۹ در برابر شلیک سلاح‌های سبک کالیبر ۷.۶۲ را فراهم می‌کند که قادر به محافظت از موتور در برابر آتش سلاح‌های کوچک، کاپوت زره پوش است.

تجهیزات جنگ الکترونیک  Leer-۲

تجهیزات سیستم خودکار Leer-۲ با بدنه زرهی تایگر-ام ترکیب شده است. این سیستم می‌تواند نزدیک به خط مقدم دشمن عمل کند که کارایی و محافظت مناسب از سربازان خود‌ی را فراهم کند. Leer-۲ قادر است هم در حال حرکت و هم در موقعیت ایستا کار کند.

تمام آنتن‌های سیستم جنگ الکترونیک Leer-۲ بر روی یک پلت فرم روی سقف خودرو نصب شده اند. در حالت استاتیک، دو آنتن تلسکوپی نیز می‌توانند بر روی سقف خودرو مستقر شوند. اجزای الکترونیکی Leer-۲ همچنین شامل کنترل فنی و ایستگاه کاری خودکار اطلاعات الکترونیکی، تجهیزات مقابله‌ای الکترونیکی، تجهیزات ارتباطی و منبع تغذیه و یک نرم افزار مأموریت تخصصی است.

تحرک سیستم جنگ الکترونیک Leer-۲

Leer-۲  از یک موتور دیزل چندگانه روسی YMZ-۵۳۴۷-۱۰ استفاده می‌کند که کاملاً با الزامات آلایندگی یورو-۴ مطابقت دارد. موتور جدید توربوشارژ و خنک شونده ۲۱۵ اسب بخار قدرت را در مقایسه با تایگر پایه با ۲۰۵ اسب بخار تولید می‌کند. به دلیل طراحی جدید محور‌های مجهز به دیفرانسیل دنده مخروطی با قفل اجباری، توانایی خودرو در خارج از جاده در زمین‌های نرم افزایش یافته است. Leer-۲ را می‌توان بر روی شاسی کامیون کاماز ۴۳۵۰ نیز نصب کرد.

تجهیزات جانبی Leer-۲

سیستم جنگ الکترونیک Leer-۲ از Tigr-M MKTK REI PP شامل کنترل فنی و ایستگاه کاری خودکار اطلاعات الکترونیکی، تجهیزات اقدامات متقابل الکترونیکی، تجهیزات ارتباطی و منبع تغذیه و نرم افزار مأموریت تخصصی است. همچنین یک وینچ برقی با نیروی کششی ۴۰۰۰ کیلوگرم و ۲۰ متر طناب فولادی را حمل می‌کند.

قابلیت سیستم جنگ الکترونیک Leer-۲

Leer-۲ برای توسعه فرستنده‌های رادیویی، پارازیت و سرکوب وسایل الکترونیکی رادیویی از جمله سیستم‌های تلفن همراه طراحی شده است. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند به عنوان بخشی از آزمایشات میدانی برای ایجاد موقعیت‌های الکترونیکی تاکتیکی واقعی و تقلید از عملکرد سیستم‌های مختلف رادیویی الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.

یافتن جهت جستجو، ضبط، پارامتر‌های اندازه‌گیری سیگنال‌های تجهیزات رادیویی استاندارد VHF، ارتباطات رادیویی سلولی و ترانکینگ که در فرکانس‌های ثابت کار می‌کنند و حالت FJSS با نرخ پرش تا ۱۰۰۰ پرش در ثانیه را فراهم می‌کند.

انواع خودرو جنگ الکترونیک Leer-۲:

  • سیستم جنگ الکترونیک Leer-۲ را می‌توان بر روی شاسی کامیون کاماز ۴۳۵۰ نیز نصب کرد.
  • Leer-۲ ئی: نسخه صادراتی خودروی روسی.

مشخصات فنی کلی Leer-۲

کشور طراح:روسیه
کاربر: روسیه
تسلیحات: -
حفاظت: حفاظت در برابر شلیک سلاح‌های سبک
وزن: ۷۸۰۰ کیلوگرم
سرعت: ۱۲۵ کیلومتردر ساعت
برد عملیاتی: ۴۰۰ کیلومتر
لوازم جانبی: سکوی نصب شده روی سقف با یک آنتن مستطیلی تلسکوپی و دو آنتن تلسکوپی تک دکل 
خدمه:۲ + ۴ سرباز
ابعاد: طول: ۵.۷ متر؛ عرض: ۲.۳ متر؛ ارتفاع: ۲.۳ متر

نظرات شما