صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 26
کد خبر: ۳۸۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

یوسف تیموری کیست؟

بیوگرافی یوسف تیموری، بازیگر معروف، به همراه تصاویر شخصی و فهرست فیلم‌های او را در ادامه ببینید.

رویداد۲۴| یوسف تیموری، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ ۶ دی ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک فوق دیپلم از هنرستان صدا و سینما است. یوسف در غرب تهران متولد شده و پدرش، فریدون تیموری، از گویندگان رادیو و تلویزیون ملی پیش از انقلاب بوده است. مادرش نیز خانه‌دار است. او در خانواده‌ای با دو خواهر و یک برادر بزرگ شده و فرزند دوم این خانواده به شمار می‌آید.

ازدواج یوسف تیموری

یوسف تیموری چند سال پیش با خانمی تایلندی به نام راپان ازدواج کرد. آشنایی این دو در کشور تایلند و در حین خرید بلور از یک فروشگاه اتفاق افتاد که به ازدواج آن‌ها منجر شد. خانم راپان از همسر سابق خود یک پسر به نام آرمین دارد که یوسف در ابتدا او را به عنوان پسر خود معرفی کرد، اما بعداً اعلام کرد که آرمین پسر او نیست. او همچنین همسر و پسرش را برای ادامه تحصیل به تایلند فرستاد.

در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۹، یوسف تیموری خبر طلاقش را اعلام کرد و گفت که همسرش مدتی است او را ترک کرده و در حال حاضر مجرد است.

شغل دوم یوسف تیموری

علاوه بر فعالیت در عرصه بازیگری، یوسف تیموری در زمینه واردات و صادرات لوستر نیز مشغول به کار است. او در یکی از مصاحبه‌هایش اشاره کرده که در زمان‌هایی که مشغول بازیگری نیست، به صادرات و واردات لوستر‌های مدرن می‌پردازد.

از خوانندگی تا ورزش

یوسف تیموری در نواختن گیتار نیز توانایی بالایی دارد. او از دوران کودکی به فوتبال، به‌ویژه دروازه‌بانی، علاقه‌مند بود و به دلیل موفقیت در این زمینه و ترسش از برخورد توپ، به ورزش بوکس روی آورد.

او هنوز هم به تمرین بوکس ادامه می‌دهد و هر روز به تمریناتش می‌پردازد، زیرا بر این باور است که بوکس به بهبود ریتم بدنی‌اش در بازیگری کمک می‌کند.

ورود یوسف تیموری به عرصه هنر

یوسف تیموری در سال ۱۳۷۳، در سن ۱۵ سالگی، دوره ساخت فیلم‌های انیمیشن را در شرکت کلک خیال گذراند. سپس در سال ۱۳۷۴ به کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان پیوست و در آنجا توسط نصرالله رادش به محمد رحمانیان برای بازی در تئاتر معرفی شد.

درخشش یوسف تیموری در تلویزیون

یوسف تیموری در سال ۱۳۷۵ در سریال «هوای تازه» به ایفای نقش پرداخت و اولین تجربه بازی جلوی دوربین را کسب کرد. او در سال ۱۳۷۶ با مجموعه «سیب خنده» به شهرت رسید و این اثر را همواره به عنوان یک کار استاندارد و کاملاً طنز و کمدی می‌شناسد. یوسف می‌گوید که با بازی در این مجموعه و همکاری با رضا عطاران، انگار مدرکی در زمینه کار طنز دریافت کرده است.

شهرت او با سریال‌های «مجید دلبندم» به کارگردانی رضا عطاران و «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان به اوج خود رسید.

ورود یوسف تیموری به سینما

یوسف تیموری در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم سینمایی «دختر شیرینی‌فروش»، نوشته و کارگردانی ایرج طهماسب، وارد دنیای سینما شد. او در میان همکارانش ارتباط نزدیک‌تری با شهاب حسینی، جواد رضویان و رضا شفیعی جم دارد.

یوسف تیموری در جوکر

رئالیتی شو «جوکر»، به کارگردانی احسان علیخانی و سیدحامد میرفتاحی، محصول سال ۱۴۰۰ است و در ژانر کمدی و خانوادگی قرار دارد. در این برنامه، تعدادی از چهره‌های مشهور هنری، ورزشی و اجتماعی در یک اتاق بسته با یکدیگر رقابت می‌کنند تا یکدیگر را بخندانند.

یوسف تیموری یکی از شرکت‌کنندگان فصل چهارم این برنامه است که با حرکات طنزآمیز و عجیب خود همراه با یک کاکتوس، غوغایی به پا کرد. تلاش‌های او برای خنداندن سایر شرکت‌کنندگان در فضای مجازی مورد توجه و بازدید زیادی قرار گرفت.

یوسف تیموری در زیر آسمان شهر

«زیر آسمان شهر» یک مجموعه طنز اجتماعی بود که در سال ۱۳۸۰ خورشیدی از شبکه ۳ سیما پخش شد. این سریال به خاطر پخش هر شب و تیم تولید موفقش، به یکی از مجموعه‌های بسیار موفق صدا و سیمای ایران تبدیل شد.

این سریال نخستین تجربه یوسف تیموری در عرصه بازیگری بود و او در آن نقش پولاد را ایفا کرد.

یوسف تیموری در غافل

فیلم تلویزیونی «غافل»، به کارگردانی منوچهر هادی و نویسندگی سعید دولت‌خانی، محصول سال ۱۳۸۸ است. در این فیلم هنرمندانی، چون یوسف تیموری، محمود پاک‌نیت، سپیده خداوردی، فرید شکرایی و مهوش صبرکن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم درباره جوانی است که تصور می‌کرده پدرش فوت کرده است. او که در آستانه ازدواج و با بدهی‌های فراوانی مواجه است، متوجه می‌شود که پدرش زنده است. یوسف تیموری با بازی در این فیلم موفق به کسب مقام بهترین بازیگر مکمل مرد از جشنواره تلویزیونی جام جم برای «غافل» شد.

نظرات شما