صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 27
کد خبر: ۳۸۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

سناریو‌های «فرهیختگان» برای پاسخ به رژیم اسرائیل؛ از تغییر دکترین هسته‌ای تا حمله موشکی بزرگتر

روزنامه فرهیختگان نوشت: عبور کم‌هزینه ایران از کنار تعرض به حریم هوایی‌اش، امکان تکرار دوباره آن در دفعات بعد با افزایش شدت را می‌دهد و این توهم را برای صهیونیست‌ها ایجاد می‌کند که می‌توانند حریم هوایی ایران را نیز همانند سوریه و لبنان نقض کنند.

رویداد۲۴| روزنامه فرهیختگان در شماره امروز نتانیاهو را در سوراخ موش کشیده و از ضعف عملیات رژیم صهیونیستی نوشته است. در عین حال تاکید دارد که نقض تمامیت ارضی ایران قابل گذشت نیست و عدم پاسخگویی به حمله آن‌ها موجب ترمیم بازدارندگی آسیب‌دیده از عملیات وعده صادق ۲ خواهد شد.
این روزنامه اصولگرا نوشته: «عبور کم‌هزینه ایران از کنار تعرض به حریم هوایی‌اش، امکان تکرار دوباره آن در دفعات بعد با افزایش شدت را می‌دهد و این توهم را برای صهیونیست‌ها ایجاد می‌کند که می‌توانند حریم هوایی ایران را نیز همانند سوریه و لبنان نقض کنند.»
«فرهیختگان» در پاسخ به اینکه «پاسخ به حمله اسرائیل چه الزاماتی دارد؟» نوشته: «در این شرایط تغییر دکترین هسته‌ای می‌تواند یکی از گزینه‌های ایران برای پاسخ به حمله صهیونیست‌ها باشد؛ پاسخی که اگرچه در سطح نظامی برای صهیونیست‌ها هزینه به همراه نمی‌آورد، اما می‌تواند بازدارندگی ایران و محاسبات صهیونیست‌ها برای حمله دوباره به ایران را در سطح بالاتری تعریف کند. علاوه براین، حمله نظامی هم گزینه دیگری است که برای پاسخ به حمله صهیونیست‌ها روی میز قرار دارد. حمله گسترده موشکی به سرزمین‌های اشغالی و حتی بزرگ‌تر از عملیات وعده صادق ۲ نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های ایران برای پاسخ به نقض حاکمیت سرزمینی صهیونیست‌ها باشد. پاسخ ایران می‌توند مجموعه‌ای از این اقدامات را در برگیرد و هزینه تعرض به تمامیت ارضی ایران را تا بالاترین سطح افزایش دهد.»
این روزنامه در ادامه آورده است: «علاوه بر تعیین سازوکار پاسخ ایران به حمله صهیونیست‌ها در میدان، دیپلماسی همراه با میدان می‌تواند برای دادن پاسخ نظامی به ایران کمک‌کننده باشد. استفاده از قوانین بین‌المللی برای محکوم کردن حمله رژیم‌صهیونیستی، در چهارچوب تعرض به تمامیت ارضی ایران، مثل محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها در جلسه شورای امنیت و استفاده از ابزار دیپلماتیک دست برتر را به ایران برای دادن پاسخ احتمالی می‌دهد.»
«فرهیختگان» درباره زمان پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی نیز نوشته: «نمی‌توان زمان دقیقی را تخمین زد. ایران احتمالا زمانی را برای پاسخ انتخاب می‌کند که ابتکار عمل را در اختیار داشته باشد. به نظر می‌رسد ایران حداقل برای کنترل تنش‌ها، به سرعت پاسخ نخواهد داد. ایران می‌تواند از همه یا بخشی از گزینه‌های روی میز برای دادن پاسخ به صهیونیست‌ها استفاده کند. فارغ از اینکه پاسخ شامل گزینه نظامی شود یا موارد دیگری را شامل شود، ایران باید یک اصل مهم را در نظر گیرد و آن هم این است که هرگونه پاسخ و به هر روشی باید مؤثر باشد.»
دیگر نکته مورد تایید این روزنامه آن است که «در روز‌های آینده رژیم تلاش‌هایی برای به‌هم‌ریختن فضای افکار عمومی انجام خواهد داد و تلاشی برای القای این موضوع خواهد داشت که قرار است یک جنگ تمام‌عیار شروع شود تا از این طریق روان افکارعمومی را به هم بریزد. براین اساس در روز‌های آینده مدیریت افکارعمومی و فضای رسانه‌ای داخل ایران نیز همراستا با تعیین سازوکار پاسخ به حمله صهیونیست‌ها حائز اهمیت و توجه است.»

نظرات شما