صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 27
کد خبر: ۳۸۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی: ارائه لایحه اصلاح قانون بعد از مخالفت‌ها با ظریف پیشنهاد رهبری بوده

شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گوید: ظاهرا بعد از طرح مورد مخالفت با حضور ظریف در دولت توسط پزشکیان، رهبری پیشنهاد ارائه لایحه اصلاح قانون را مطرح کردند.

رویداد۲۴| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که «موارد مشابه آقای ظریف در بین مسوولان رده بالا بسیار زیاد است و اگر قرار باشد با استناد به قانون نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس، تنها با آقای ظریف برخورد شود نوعی تبعیض است»، گفت:ظاهرا بعد از طرح مورد مخالفت با حضور ظریف در دولت توسط پزشکیان، رهبری پیشنهاد ارائه لایحه اصلاح قانون را مطرح کردند.
محمدمهدی شهریاری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم در گفتگو با «اعتماد» در تشریح دلایل مخالفت‌ها با ظریف می‌گوید: این‌ها می‌خواهند از پزشکیان و ظریف انتقام بگیرند، چراکه به هر حال آقای ظریف نقش مهمی در رای‌آوری پزشکیان داشت، این جریان هم برای آینده خود و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرشان در انتخابات برنامه‌هایی داشتند که این برنامه‌ها با ورود ظریف و ایجاد موج برهم خورد.
وی در ادامه افزود: این رفتار‌ها در واقع نوعی لجبازی شخصی است، در این شرایط منطقه‌ای و اقتصادی و در شرایط بین‌المللی که ظریف با توجه به تخصصش می‌تواند به نفع کشور عمل کند این گروه‌ها قطعا دنبال منافع کشور نیستند.
شهریاری همچنین در گفتگو با «اعتماد» درباره اظهارات اخیر یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت مبنی بر ارسال گزارشی به قوه قضاییه مبنی بر «تخلف دولت در به کارگیری ظریف بر اساس قانون منع به کارگیری اشخاص در مشاغل حساس» گفت: اینکه گزارشی ارسال شده مطلع نیستم، اما در زمان رای‌گیری در این باره در جلسه حضور داشتم و ۶ نفر از اعضای کمیسیون به این موضوع رای مثبت ندادیم. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه «معاون حقوقی رییس‌جمهور در جلسه حاضر شد و بحث‌های مفصلی در این رابطه صورت گرفت»، افزود: من شنیده‌ام که مقام معظم رهبری برای حل این مشکل پیشنهاد ارایه لایحه داده بود.
وی تاکید کرد: ظاهرا آقای پزشکیان مورد را خدمت رهبری مطرح کردند ایشان پیشنهاد دادند لایحه‌ای به مجلس بدهید تا مساله حل شود. شهریاری با بیان اینکه «موارد مشابه آقای ظریف در بین مسوولان رده بالا بسیار زیاد است و اگر قرار باشد با آقای ظریف فقط برخورد شود تبعیض است»، خاطرنشان کرد: در این شرایط بهتر است همه دنبال اولویت‌های کشور باشیم. بعید بدانم آقای ظریف هم خیلی تشنه حضور در دولت باشند، می‌توانند کنار بنشینند و زندگی خودشان را بکنند.

نظرات شما